اعتصاب کسبه مجتمع علاءالدین

اعتصاب کسبه مجتمع علاءالدین در اعتراض به وضعیت موجود بازار موبایل

امروز چهارشنبه 8 اسفند 97، جمعی از کسبه موبایل فروشی‌های پاساژ علاءالدین در اعتراض به وضعیت موجود در بازار موبایل اعتصاب کردند. در ادامه، ماجرای اعتصاب کسبه مجتمع علاءالدین را بررسی می‌کنیم.

امروز، چهارشنبه 8 اسفند 97، جمعی از کسبه پاساژ علاءالدین در اعتراض به امکان نداشتن ثبت گوشی های بدون کد در سامانه گمرک اعتصاب کردند.

دلایل اعتصاب کسبه مجتمع علاءالدین

در روزهای اخیر تعداد زیادی گوشی قاچاق و مسافری توسط برخی از کسبه وارد بازار شده، اما امکان رجیستر کردن این گوشی‌ها وجود ندارد. طبق قانون تعیین شده، در حال حاضر با هر کد ملی فقط یک گوشی ثبت و رجیستر می‌شود و این موضوع باعث شده تعداد زیادی از گوشی‌ها روی دست مغازه‌داران بماند.

گرانی گوشی های تلفن همراه و کساد شدن خرید و فروش در بازار موبایل از دیگر دلایلی است که باعث شده کسبه مجتمع علاءالدین در بعد از ظهر امروز مغازه‌های خود را تعطیل کنند و دست به اعتصاب بزنند. سامانه رجیستری گوشی های مسافری از آبان‌ماه با محدودیت کد ملی آغاز به کار کرد. از دیشب، سایت ثبت گوشی مسافری روی گوشی‌های قاچاق بسته شد و دیگر افرادی که ورود و خروج نداشته‌اند نمی‌توانند در این سایت گوشی ثبت کنند و این مساله باعث شده بسیاری از کسبه بازار موبایل با مشکل مواجه شوند.