آموزش جاوا

با یادگیری جاوا محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی دنیا، به دنیای فناوری سلام کنید

یک دوره آموزش جاوا مناسب، به شما برای ورود به بازار کار و یافتن شغلی پر درآمد شدیدا کمک خواهد کرد. اما با توجه به پیچیدگی و وسعت این زبان برنامه نویسی، در انتخاب کلاس Java باید دقت زیادی داشت.

پشت هر تکنولوژی پیچیده‌ای که امروز مشاهده کرده و از دیدن قابلیت‌های آن شگفت‌زده می‌شویم، یک زبان برنامه نویسی وجود دارد. به عبارتی کدنویسی، بخشی جدانشدنی از تک تک فناوری‌های قدیمی و جدید است. با وجود بی‌شمار زبان برنامه نویسی، تنها تعداد انگشت شماری از آن‌ها محبوب تلقی شده و در پروژه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. قرارگیری جاوا در صدر محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی سبب شده کلاس آموزش جاوا رونق زیادی بگیرد.

بررسی دلایل محبوب کلاس آموزش جاوا

طی سال‌های اخیر، زبان‌های برنامه نویسی زیادی با هدف کاهش محبوبیت دوره جاوا و تلاش برای جذب شرکت‌های حوزه فناوری به سمت خود توسعه یافته و معرفی شده‌اند، اما Java همچنان مقتدرانه در صدر ایستاده است. بر اساس رده‌بندی وب سایت TIOBE، در حال حاضر Java در بالای لیست محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی قرار دارد.

جاوا

با بررسی جاوا از دیدگاه‌های مختلف، باز هم به برتری آن در مقایسه با سایر زبان‌ها پی می‌بریم. به عنوان نمونه، جاوا را به عنوان یکی از سریع‌ترین و همچنین کارآمدترین زبان‌های برنامه نویسی از نظر میزان مصرف انرژی می‌شناسند. در سال 2017، گروهی از محققان پرتغالی برای بررسی ارتباط بین سرعت و میزان مصرف انرژی در زمان اجرای یک برنامه با استفاده از زبان‌های کدنویسی متفاوت، دست به کار شدند.

جاوا توانست در این بررسی همرده زبان‌های نزدیک به ماشینی همچون C و C++ ظاهر شود. اعجاب Java در اینجا است که نه تنها سرعت بسیار بالایی دارد، بلکه انرژی کمتری نیز به ازای اجرای یک سری دستور‌العمل خاص مصرف می‌کند. نتیجه مطالعات این گروه تحقیقاتی در جدول زیر آورده شده است.

جاوا

دلایلی همچون موارد ذکر شده باعث افزایش محبوبیت این زبان برنامه نویسی، استفاده بیشتر شرکت‌های حوزه فناوری از آن و در نتیجه افزایش تقاضا برای کلاس جاوا توسط افراد شده است. با وجود این مزایا، علت اصلی‌ محبوبیت Java چیز دیگری است. این مورد علاوه بر شرکت‌های حوزه فناوری، کاربران را نیز به سمت خود جذب کرده است.

شعار جاوا : یک مرتبه بنویس، همه‌جا اجرا کن

در کلاس‌های آموزش جاوا اصلی‌ترین ویژگی این زبان برنامه نویسی را امکان اجرای برنامه‌های آن روی پلتفرم‌های مختلف یاد می‌کنند. به عبارتی یک سری کد Java مشخص را می‌توان روی هر ماشینی اجرا کرد و نیازی به بازنویسی آن حین انتقالش از یک سیستم کامپیوتری به یک سیستم کامپیوتری دیگر با سیستم عاملی متفاوت، وجود ندارد.

ایجاد انواع و اقسام و برنامه‌ها به وسیله جاوا

با Java می‌توان انواع اپلیکیشن‌ها را برای پلتفرم‌ها، سیستم عامل‌ها و ماشین‌های مختلف نوشت. این قابلیت نیز در بطن ماجرا از همان ویژگی «یک مرتبه بنویس، همه‌جا اجرا کن» ریشه می‌گیرد. به عنوان نمونه امروز، با وجود معرفی یک زبان برنامه نویسی رسمی دیگر برای اندروید توسط شرکت گوگل، هنوز جاوا اصلی‌ترین زبان به منظور ایجاد اپلیکیشن برای محبوب‌ترین سیستم عامل موبایل دنیا تلقی می‌شود. به همین دلیل در هر کلاس جاوا علاقه‌مندان به یادگیری اندروید پروگرمینگ نیز حضور دارند. با استفاده از آن می‌توان برای دسکتاپ نیز نرم افزارهایی قدرتمند ایجاد کرد.

آموزش جاوا

با این حال، جاوا را بیشتر به خاطر ابزارها و تکنولوژی‌های مرتبط با حوزه وب آن می‌شناسند. تعدد تکنولوژی‌های توسعه یافته بر پایه Java به منظور ایجاد وب اپلیکیشن، سبب شده امروز به جرات تنها گزینه پیش رو برای توسعه نرم افزارهای سازمانی بزرگ باشد. به عبارتی برای ایجاد پروژه‌های انترپرایز، با وجود تعدد زبان‌های برنامه نویسی، جاوا بهترین و تنها ابزار در دسترس است.

جاوا را به دو قسمت کلی Java SE و Java EE تقسیم می‌کنند. منظور از Java SE پایه و مبنای این زبان است. با شرکت در دوره آموزش جاوا اس ای می‌توان زمینه را برای یادگیری برنامه نویسی اندروید (و دسکتاپ) فراهم کرد. منظور از جاوا ای ای، ابزارهایی است که به منظور ایجاد پروژه‌های نرم افزاری بسیار عظیم بر بستر وب، توسعه یافته‌اند.

درآمد یک برنامه نویس Java

با توجه به محبوبیت این زبان برنامه نویسی، می‌توان مطمئن بود با یادگیری آن، حتما شغلی مناسب در شرکتی خوب پیدا خواهیم کرد. بعد از اتمام دوره کلاس آموزش Java می‌توان سریعا جذب شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف شد. با توجه به افزایش شدید نیاز به برنامه نویس اندروید در بازار، تقاضا برای برنامه نویس جاوا امروز بیش از هر زمان دیگری است.

آموزش جاوا

با توجه به پیچیده و وسیع شدن پروژه‌های نرم افزاری امروزی، دیگر سایر زبان‌های برنامه نویسی جوابگوی نیازها نبوده و به همین دلیل شرکت‌های بیشتری در حال مهاجرت به Java هستند. این موضوع به افزایش شدید تقاضا برای برنامه نویسان Java منجر شده است، اما متاسفانه نیروی ماهر در این زمینه به ندرت پیدا می‌شود. پس، درآمد افراد دارای سواد کافی در دنیای Java، امروز در ایران و حتی دیگر نقاط دنیا بالا است. این موضوع را با بررسی حقوق برنامه نویسان Java و برنامه نویسان دیگر زبان‌های برنامه نویسی در وب سایت‌های کاریابی، بهتر درک خواهید کرد.

دوره و کلاس آموزش جاوا

گستردگی Java سبب شده یادگیری آن به صورت خودآموز کمی دشوار باشد. این موضوع در بخش Java SE و مخصوصا Java EE به خوبی لمس می‌شود. امکانات فراوان فراهم شده در پخش پایه زبان و از طرفی تعدد تکنولوژی‌های توسعه یافته در قسمت انترپرایز، که هر یک دنیای جداگانه‌ای برای خود دارند، یافتن مسیر صحیح یادگیری جاوا را تبدیل به یک چالش اساسی کرده است. از طرفی بازار کار شدیدا تشنه برنامه نویسان این حوزه است و شرکت‌ها، حقوق‌های بسیار بالایی به افراد توانمند پرداخت می‌کنند.

مدرسه جاوای دانشگاه تهران، به جرات تخصصی‌ترین و شناخته شده‌ترین مرکز آموزش جاوا در ایران است. در مدرسه جاوای دانشگاه به نشانی اینترنتی www.j2os.org دوره‌های متعددی برگزار شده و در انتها، به دانشجویان مدرکی معتبر با مهر دانشگاه تهران ارائه خواهد شد. در ادامه نگاهی به دوره‌های مدرسه جاوا دانشگاه تهران خواهیم داشت:

  • دوره جاوا مقدماتی (J2SE)
  • دوره جاوا پیشرفته (JakartaEE)
  • دوره جاوا تکمیلی (JavaEE II)
  • دوره امنیت در جاوا (JavaSecurity)
  • دوره اوراکل (Oracle)

تعداد قابل توجهی از افرادی که پیشتر سابقه برنامه‌ نویسی جاوا داشته‌اند، با تصور تسلط بر مقدمات زبان Java، مستقیما در دوره‌های JavaEE ثبت نام می‌کنند، اما برخورد با مطالب بسیار پیشرفته تدریس شده در این دوره‌ها، آن‌ها را دلسرد خواهد کرد. در مدرسه جاوای دانشگاه تهران، داخل دوره JavaSE به عنوان دروازه ورود به دنیای برنامه نویسی جاوا، برخلاف تصور مطالب بسیار پیشرفته‌ای تدریس می‌شود، به طوری که برنامه نویسان حاذق و کارکشته نیز دست خالی از آن‌ بیرون نخواهند آمد. به همین دلیل بهتر است حین ثبت نام، حتما ترتیب دوره‌ها را رعایت کرده و از دوره جاوا اس ای جهش نکنید.

بعد از آن به ترتیب نوبت به دوره‌های جاوا پیشرفته و جاوا تکمیلی می‌رسد. تنها با گذراندن دوره JakartaEE (پیشرفته)، برای ورود به بازار کار به طور کامل آماده خواهید شد. در ادامه می‌توانید برای افزایش سطح سواد خود و همچنین بالا بردن دستمزدتان در شرکت محل کار، در دوره JavaEE II ثبت نام کنید.

با توجه به نیاز مبرم برنامه نویسان جاوا به آشنایی با نحوه کار با دیتابیس اوراکل، ثبت نام در دوره Oracle نیز خالی از لطف نخواهد بود، هر چند در سه کلاس جاوای نام برده تا اینجا، نحوه کار با این دیتابیس در حد و اندازه پیاده‌سازی یک پروژه واقعی، تدریس می‌شود.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. من کلاس های ایشون رو شرکت کردم بد نیست . خیلی کلی مطلب رو میگن و زود ازش رد میشن. این شمایی که باید خیلی بخونی و مطالب زیادی که گفته نمیشه رو بری دنبالش.

  2. من تو کلاس های جاوا استاد بهادر شرکت کردم و واقعا راضی بودم، واقعا ادم باسوادی هستن ایشون، البته یکم اخلاقش تنده که اونم باحاله =) عادت میشه

  3. خیلی خوبه واقعا دوس دارم یاد بگیرم