هیسپانو Maguari HS1

سوپر اسپرت هیسپانو Maguari HS1 با قدرت 1085 اسب بخار معرفی شد

هیسپانو Maguari HS1 محصول جدید شرکت اسپانیایی هیسپانو است. این خودرو سوپر اسپرت از موتوری با قدرت 1085 اسب بخاری بهره می‌برد. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

خودرو سوپر اسپرت هیسپانو Maguari HS1 توسط پروفسور اولیور بولای که یک طراح خودرو بین‌المللی است، طراحی شد. برای طراحی این خودرو از شکل و نام یک لک‌لک بومی آمریکای جنوبی (Maguari) استفاده شده است. این طراح مشهور برای قسمت دماغه خودرو نیز از شکل این پرنده الهام گرفته است. محصول جدید شرکت اسپانیایی هیسپانو از طراحی‌های جذابی همچون رینگ‌های سفید، چهار سر اگزوز، چراغ‌های جلوی تیز، ارتفاع کم سقف و نواری که چراغ‌های عقب را در یک امتداد به یکدیگر متصل شده است، بهره می‌برد. همچنین بدنه این خودرو از جنس فیبر کربن است.

شرکت اسپانیایی هیسپانو در سال 1904 فعالیت خود را به صورت رسمی شروع کرد. این شرکت خودروسازی خودروهای لوکسی مانند رولزرویس، بوگاتی و حتی موتورهای هواپیما را تولید می‌کند. البته هیسپانو در سال 1968 به طور کامل تعطیل شد، اما پس از 32 سال در سال 2000 به کمک طراح خودرو اتریشی به نام آروین لئو هیمل مجددا فعالیت خود را آغاز کرد. آروین لئو هیمل در خصوص شرکت هیسپانو عنوان کرد:

هدف ما تولید خودروهای اسپرت لوکس و منحصربه‌فرد است تا راه موسس شرکت هیسپانو (Marc Birkigt) را همچنان ادامه دهیم. ما برای ارائه بهترین محصولات سعی کردیم شرکتمان را با شرکای عمده و قطعه‌سازانی در صنعت خودروسازی متصل کنیم. ما برای ارائه محصولاتمان به مشتریان سراسر جهان نمایندگانی را در نیویورک، ابوظبی، هنگ‌کنگ و یک استودیوی طراحی در پاریس راه‌اندازی کردیم.

هیسپانو Maguari HS1

مشخصات فنی هیسپانو Maguari HS1

خودرو هیسپانو Maguari HS1 از یک موتور 5.2 لیتری V10 لامبورگینی اوراکان بهره می‌برد که شرکت اسپانیایی برای آن دو توربوشارژر الکتریکی نیز در نظر گرفته است، به همین دلیل این خودرو به جای تولید قدرت 610 اسب بخاری، قدرت فوق‌العاده 1085 اسب بخاری تولید می‌کند. قدرت تولید شده از این موتور توسط یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک پدل شیفت به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این خودرو سوپر اسپرت می‌تواند ظرف مدت 2.8 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت خودرو هیسپانو Maguari HS1 حدود 380 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

تصاویر هیسپانو Maguari HS1