تغییر کاربرد دکمه بیکسبی

تغییر کاربرد دکمه بیکسبی در گوشی‌های گلکسی اس 8 و اس 9 هم ممکن شد

سامسونگ از این پس به صاحبان گوشی‌های گلکسی اس 8 و اس 9 خود اجازه می‌دهد دکمه بیکسبی را تغییر کاربری داده و آن را به عملکرد دیگری اجاره دهید.

یکی از بهبودهای نرم افزاری که سامسونگ همراه گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10 خود از آن‌ها پرده برداشت٬ گزینه‌ای برای تغییر کاربرد دکمه بیکسبی بود. همانطور که احتمالا می‌دانید٬ سامسونگ روی قاب گوشی‌های نسل قبل گلکسی اس و آخرین نسل گلکسی نوت خود یک دکمه اختصاصی را تعبیه کرده بود که کلیک روی آن دستیار دیجیتالی بیکسبی را اجرا می‌کرد.

از این رو٬ تنظیم مجدد این دکمه و ثبت عملکرد دیگری روی آن یک چالش بسیار سخت برای کاربران بود. هرچند در این مدت برخی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای حل این مشکل منتشر شدند٬ اما در این بین بسیاری از کاربران همچنان منتظر ماندند تا سامسونگ یک راه حل رسمی را برای این کار ارائه کند. در برخی موارد مشکل این نبود که کاربران قصد استفاده از بیکسبی را ندارند٬ در واقع برخی کاربران به صورت غیراتفاقی با کلیک روی این دکمه دستیار دیجیتالی را فعال می‌کردند.

سامسونگ تلاش کرد این مشکل را با یک آپدیت نرم افزاری (که به کاربران اجازه می‌داد برای آغاز بیکسبی دو ضربه روی دکمه‌ی مذکور را تنظیم کنند) برطرف کند٬ اما گزینه‌ای برای تنظیم عملکرد دیگری روی آن دکمه وجود نداشت. سامسونگ در طول برگزاری رویداد معرفی گلکسی اس 10 خود٬ یک خبر خوب به صاحبان گوشی‌های قدیمی‌تر خودش داد. نه تنها مدل‌های جدید سری اس 10 با گزینه‌ای برای تنظیم مجدد دکمه بیکسبی همراه هستند٬ بلکه کاربران سایر گوشی‌های مجهز به این دکمه اعم از گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس٬ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس و همچنین گلکسی نوت 8 و نوت 9 نیز از این پس می‌توانند عملکرد دیگری را به دکمه بیکسبی روی گوشی خود تنظیم کنند.

از کجا دکمه بیکسبی را تنظیم کنیم؟

سامسونگ روز گذشته این قابلیت را در قالب یک به‌روزرسانی منتشر کرد. اول از همه شما باید مطمئن باشید آخرین نسخه‌ی اپلیکیشن بیکسبی روی گوشی شما نصب است. شما همچنین باید آخرین نسخه‌ی Bixby Service و Bixby Home را نیز روی گوشی‌تان نصب کنید. زمانی که از این دو نکته اطمینان حاصل کردید٬ شما می‌توانید دکمه بیکسبی را از آدرس Settings > Advanced function > Bixby key در گوشی خود تنظیم مجدد کنید. به طور مثال می‌توانید تنظیم کنید که با یک بار کلیک روی این دکمه خود بیکسبی اجرا شود و در صورت دلخواه٬ با دو کلیک روی آن اپلیکیشن دیگری به اجرا درآید.

در واقع بیکسبی دو حالت استفاده را در اختیار شما قرار می‌دهد: یک کلیک یا دو کلیک. توجه داشته باشید که یک کلیک فقط مختص خود این دستیار دیجیتالی است و تنها می‌توانید حالت دو کلیکی را روی آن تنظیم کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. وا مگه میشه هنوز میخاد بزنه؟

  2. برای اس 8 من 4روز پیش ابدیت اندروید 9 اومد به روز رسانی کردم رابط کاربریش عوض شده خیلی بهتر از اوریو هست فقط احساس میکنم یه کم بیشتر باطری مصرف میکنه