قیمت لادا ایکس ری

قیمت لادا ایکس ری و لادا ایکس ری کراس در بازار ایران چقدر خواهد بود؟

لادا ایکس ری و لادا ایکس ری کراس دو محصول جدید سایپا خواهند بود که در نیمه دوم سال آینده در بازار ایران عرضه می‌شوند. اما قیمت لادا ایکس ری و لادا ایکس ری کراس در بازار ایران چقدر خواهد بود؟

در روزهای گذشته خبری مبنی بر حضور شرکت خودروسازی لادا در ایران رسانه‌ای شده است. در واقع آنطور که شنیده می‌شود گروه خودروسازی رنو فرانسه شرکت لادا روسیه را به ایران معرفی کرده است. تاکنون به صورت غیررسمی اعلام شد که سایپا شریک تجاری این خودروسازی روسی خواهد بود. همچنین باید بدانید شرکت لادا زیرمجموعه و شریک تجاری شرکت رنو محسوب می‌شود. از این رو بسیاری از قطعات فنی خودرو لادا ایکس ری و ایکس ری کراس از شرکت رنو تامین شده و پلتفرم این دو خودرو نیز همانند پلتفرم B0 ساندرو است. اما قیمت لادا ایکس ری و لادا ایکس ری کراس برای بازار ایران چقدر خواهد بود؟

باید بدانید که خودرو لادا ایکس ری و لادا ایکس ری کراس در ابتدای سال 98 به بازار عرضه نخواهند شد و برنامه این شرکت روسی و طرف ایرانی آن برای نیمه دوم سال 98 خواهد بود. از این رو نمی‌توان قیمت احتمالی آن را در حال حاضر محاسبه کرد، اما ارز دولتی در سال جاری 4200 تومان اعلام شده است و برخی از منابع عنوان کرده‌اند که این ارز ممکن است در سال 98 به 5800 تومان افزایش پیدا کند. به طور کلی نرخ ارز دولتی در سال آینده حدود 38 درصد افزایش پیدا می‌کند.

قیمت لادا ایکس ری

گفتنی است تاکنون مجلس، تغییر افزایش نرخ ارز دولتی را به صورت لایحه‌ای در بودجه سال 98 مورد بررسی قرار نداد، اما خبرها حاکی از آن است که احتمالا نرخ دلار دولتی به میزان 30 درصد افزایش داشته باشد. این افزایش بر روی ارزهای سامانه نیما نیز تاثیر می‌گذارد و خودروسازان نیز از همین سامانه برای واردات و تامین قطعات خود استفاده می‌کنند. همچنین با توجه به شرایط اقتصادی احتمال دارد سرانجام نرخ ارز دولتی برای خودروسازان به 9750 تومان نیز برسد و باید قیمت احتمالی لادا ایکس ری و ایکس ری کراس را بر همین مبنا محاسبه کنیم.

قیمت لادا ایکس ری

قیمت لادا ایکس ری

بر اساس همکاری سایپا و خودروسازی روسی لادا قرار است خودرو لادا ایکس ری به بازار ایران عرضه شود. این خودرو به دلیل برخورداری از پلتفرم B0 ساندرو به خودرو رنو ساندرو شباهت زیادی دارد، اما از لحاظ ظاهری، شاخصه‌های فنی و امکانات رفاهی در سطح بالاتری قرار دارد. قیمت لادا ایکس ری با موتور 1.6 لیتری و گیربکس دستی در مدل کم‌آپشن حدود 8 هزار و 900 دلار است. این مدل از امکاناتی چون کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی و شیشه بالابر هوشمند بهره می‌برد. قیمت مدل فول لادا ایکس ری نیز 11 هزار و 800 دلار خواهد بود که این مدل از امکانات متعددی چون محدود کننده سرعت، سنسور نور و باران، تریم داخلی چرم، گرمکن صندلی‌های جلو سیستم تهویه اتوماتیک، مانیتور، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب و کروز کنترل برخوردار است.

قیمت لادا ایکس ری

قیمت لادا ایکس ری کراس

شرکت روسی لادا مدل هاچ بک و کراس لادا ایکس ری را با پیشوند کراس به بازارهای جهانی عرضه می‌کند که خودرو لادا ایکس ری کراس در بازار ایران نیز عرضه خواهد شد. قیمت مدل کم آپشن لادا ایکس ری کراس با موتور 1.6 لیتری گیربکس دستی حدود 11 هزار دلار است که از امکانات آن می‌توان به سیستم کنترل پایداری با قابلیت تنظیم در شرایط مختلف اشاره کرد. قیمت لادا ایکس ری کراس در مدل فول نیز حدود 13 هزار و 300 دلار خواهد بود که از امکانات متعددی چون کروز کنترل، محدود کننده سرعت، تریم داخلی چرم، سیستم تهویه اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سنسور نور و باران، بخارزدای الکتریکی شیشه جلو، گرمکن فرمان، مانیتور، دوربین و سنسور عقب بهره می‌برد.

قیمت لادا ایکس ری

بر اساس اطلاعاتی که در منابع خارجی در خصوص این دو خودرو منتشر کرده‌اند، مشتریان برای سفارش آپشن‌هایی چون مدل اتوماتیک مکانیکی، اتوماتیک CVT و گیربکس AMT می‌بایست هزینه‌ای حدود 500 تا 1000 دلار اضافه پرداخت کنند. از این رو با توجه به هزینه‌هایی چون عوارض واردات قطعات CKD، عوارض ورود هر خودرو به بازار، هزینه شماره‌گذاری و سایر موارد مربوطه می‌توان قیمت احتمالی لادا ایکس ری و لادا ایکس ری کراس را به صورت احتمالی و بر اساس دلار نیمایی 9750 تومان محاسبه کرد.

قیمت لادا ایکس ری و ایکس ری کراس (احتمالی)

مدل خودروقیمت
لادا ایکس ری 1.6 لیتری دنده ای تیپ بیسیک (کم آپشن)105 میلیون تومان
لادا ایکس ری 1.6 لیتری دنده ای تیپ پرستیژ (فول آپشن)138 میلیون تومان
لادا ایکس ری 1.6 لیتری اتوماتیک تیپ بیسیک (کم آپشن)116 میلیون تومان
لادا ایکس ری 1.6 لیتری اتوماتیک تیپ پرستیژ (فول آپشن)151 میلیون تومان
لادا ایکس ری کراس 1.6 لیتری دنده ای تیپ بیسیک (کم آپشن)129 میلیون تومان
لادا ایکس ری کراس 1.6 لیتری دنده ای تیپ پرستیژ (فول آپشن)156 میلیون تومان
لادا ایکس ری کراس 1.6 لیتری اتوماتیک تیپ بیسیک (کم آپشن)144 میلیون تومان
لادا ایکس ری کراس 1.6 لیتری اتوماتیک تیپ پرستیژ (فول آپشن)167 میلیون تومان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. 11 هزار دلار و 110 میلیون میدن پوففففففف