تصاویر هواوی پی ۳۰ لایت

تصاویر هواوی پی ۳۰ لایت خبر از وجود دوربین سه‌گانه در آن می‌دهند

در فاصله اندک تا رونمایی هواوی از گوشی های خانواده P30، انتشار تصاویر هواوی پی ۳۰ لایت (Huawei P30 Lite) در وب‌سایت رگولاتوری چین، وجود دوربین سه‌گانه در پنل پشتی آن را تایید می‌کند.

هواوی در سال‌های اخیر، گوشی های سری P را در سه مدل عرضه می‌کرد و ظاهرا امسال نیز همین رویه را در پیش گرفته است. در ادامه مشخصات و تصاویر هواوی پی ۳۰ لایت را که در وب‌سایت تنا رویت شده‌اند مرور خواهیم کرد.

مشخصات و تصاویر هواوی پی ۳۰ لایت

آن‌طور که از تصاویر پیداست، این گوشی ظاهر چندان متفاوتی از دو برادر پریمیوم خود ندارد. صفحه نمایش 6.15 اینچی با حاشیه‌های باریک و یک ناچ کوچک، پنل پشتی شیشه‌ای و فریم آلومینیمی؛ شکل دهنده‌ی طراحی آن هستند.

البته پشت دستگاه، جایی است که مهم‌ترین تفاوت بروز پیدا می‌کند. این محصول به علت ارزان قیمت بودن در قیاس با مدل‌های پرو و استاندارد هواوی پی ۳۰، فاقد حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای است و این سنسور را در قاب پشتی خود می‌بیند.

تصاویر هواوی پی ۳۰ لایت

پس از تعبیه دوربین دوگانه در گوشی های پی 20 لایت و میت 20 لایت، حالا هواوی پی 30 لایت با تغییراتی به دوربین عقب سه‌گانه تجهیز شده است. نخست اینکه دیگر خبری از فلش LED دوگانه نیست و تنها یک فلش زیر ماژول دوربین آن دیده می‌شود. از طرفی این مجموعه دوربین سه‌گانه، سنسور ToF که در مدل پرو وجود خواهد داشت را ندارد و از سیستم فوکوس خودکار لیزری هم برخوردار نیست.

به نظر می‌رسد هواوی پی 30 لایت با قیمت بسیار کمتری نسبت به سامسونگ گلکسی S10e عرضه شود که می‌تواند یک مزیت برای آن باشد؛ البته این ارزان بودن، بهایی دارد. ظاهرا به جای تراشه پرچمدار کایرین 980 که قدرت‌بخش دیگر اعضای خانواده P30 است، مدل لایت از تراشه کایرین 710 قدرت خواهد گرفت.

وجود 4 یا 6 گیگ رم همراه با 64 یا 128 گیگ حافظه داخلی نیز در آن دور از ذهن نیست. باتری 3240 میلی‌آمپر ساعتی و رابط کاربری EMUI 9 مبتنی بر اندروید 9 پای، دیگر مشخصات احتمالی این گوشی محسوب می‌شوند.

تصاویر هواوی پی ۳۰ لایت

هواوی پی 30 لایت همراه با مدل‌های معمولی و پرو، روز ششم فروردین ماه در شهر پاریس معرفی خواهد شد. احتمالا فروش این محصول از ماه آوریل کلید خواهد خورد؛ اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است.