محدودیت جدید اپل

ایران برای محدودیت جدید اپل به دنبال راه حل حقوقی است

اخیرا کاربران ایرانی به دلیل محدودیت جدید اپل نمی‌توانند به اپلیکیشن های ایرانی در اپ استور دسترسی داشته باشند که در همین رابطه مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات از جستجوی راه حل حقوقی برای این مشکل خبر داد.

نعناکار، مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات در خصوص محدودیت جدید اپل عنوان کرد در این خصوص نباید نگران باشیم، چراکه تکنولوژی همواره راه خود را پیدا می‌کند و در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های ما فعال خواهند شد. ما در سازمان فناوری اطلاعات تلاش می‌کنیم تا با استفاده از پتانسیل‌های قانونی موجود در عرصه بین‌المللی مشکل پیش آمده را برطرف کنیم. در حال حاضر گزارش‌های فنی و حقوقی را جمع‌آوری می‌کنیم تا برای محدودیت جدید اپل به دنبال یک راه حل حقوقی پایدار باشیم.

مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مردم می‌توانند آزادانه مدل گوشی خود را انتخاب کنند عنوان کرد موضوع اصلی این است که اگر کشوری همچون آمریکا یک محصول ما را تحریم می‌کند و اجازه دسترسی به آن را نمی‌دهد، بهترین راه ممکن این است که ما نیز آن محصول را تحریم کنیم. هنگامی که از این برند محصولی را خریداری می‌کنیم، به نوعی پولی را از اقتصاد خود به آن‌ها واگذار می‌کنیم که قطعا انتخاب‌های بهتری نیز وجود دارد.

محدودیت جدید اپل

محدودیت جدید اپل ؛ نشانه ضعف استارت آپ‌های ایرانی

محمدمهدی شیرمحمدی، کارشناس امنیت فناوری اطلاعات در این خصوص عنوان کرد در گذشته نیز برنامه‌هایی که پرداخت درون‌برنامه‌ای داشتند از سوی اپل مسدود شدند. این رفتارهای اپل خارج از اخلاق بین‌المللی است و این سوال مطرح می‌شود که چرا باید به یک سیستم تهدیدآمیز به این میزان وابسته باشیم. در گذشته توسعه‌دهندگان اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور تحریم شدند و برنامه‌های خود را با پلتفرم تحت وب به کاربران ارائه می‌کردند، اما در محدودیت جدید اپل این راه نیز مسدود شده است، بنابراین استارت آپ‌ها باید ساختار فعالیت خود را به گونه‌ای بسازند که به چنین سیستم‌های تهدیدآمیزی وابسته نباشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ممنون بابت مطالب خوبتون..من هم واسه رزرو بلیط هواپیما و هتل سایت بلیطجا رو پیشنهاد میکنم…

  2. ایفون میخرم 500 کسی میفروشه بیاد دایرکت