ترخیص خودروهای وارداتی

ترخیص خودروهای وارداتی باقی مانده در گمرک شروع شد

رئیس کل گمرک اعلام کرد ترخیص خودروهای وارداتی باقی مانده در گمرک شروع شد و تا هفته گذشته حدود 200 دستگاه از خودروهای دپو شده ترخیص شده‌اند و در روزهای آینده خودروهای بیشتری ترخیص خواهند شد.

پس از بخشنامه‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت به گمرک‌های سراسر کشور ابلاغ کرده بود، تمامی گمرک‌ها در همان زمان دستورالعمل‌های صادره از سوی هیئت‌وزیران در خصوص شرایط و ضوابط ترخیص 13 هزار خودرو وارداتی را اجرا کرده‌اند، اما مهدی میر اشرفی، رئیس کل گمرک در خصوص آخرین وضعیت خودروهای باقی مانده در گمرک عنوان کرد تا هفته گذشته از 13 هزار خودرو وارداتی فقط 200 خودرو یا 2 درصد از آن‌ها ترخیص شده است. البته این مقام مسئول تاکید کرد انتظار می‌رود در روزهای آینده تعداد خودروهای بیشتری ترخیص شوند.

علت کندی ترخیص خودروهای وارداتی

رئیس کل گمرک ایران در مصاحبه‌ای که هفته گذشته انجام داده بود عنوان کرد به طور کلی 10 هزار شاکی برای خودروهای وارداتی وجود دارد که باعث می‌شود فرایند ترخیص این خودروها به کندی انجام شود. همچنین برای خودروهای باقی مانده در گمرک حدود 2000 پرونده قضایی وجود دارد. این مقام مسئول در خصوص متروکه شدن خودروها عنوان کرد هیچ دلیلی برای متروکه نشدن این کالاها وجود ندارد و اگر روند ترخیص خودروهای باقی مانده در گمرک ادامه نداشته باشد، آن‌ها نیز وارد مرحله متروکه شدن می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. من چشمم اب نمیخوره قیمت کم شه

  2. قشنگ ارزون شدن خودرو از الان رفت زیر سوال