خودرو شاسی بلند تسلا مدل Y

خودرو شاسی بلند تسلا مدل Y هفته‌ی آینده معرفی می‌شود +‌ جزئیات

خودرو شاسی بلند تسلا مدل Y پس از مدت‌ها انتظار٬ سرانجام هفته‌ی آینده در تاریخ 23 اسفند ماه معرفی می‌شود. اما ایلان ماسک روز گذشته توییتی را منتشر کرد که در آن به برخی از اطلاعات خودرو الکتریکی Tesla Model Y اشاره شده است.

ایلان ماسک 14 مارس (23 اسفند ماه) یک خودرو کراس اور جدید به نام تسلا مدل Y را در استودیو طراحی شرکت تسلا در لس آنجلس معرفی خواهد کرد. این خودرو الکتریکی جدید٬ پنجمین خودروی تولید شده توسط این کمپانی از سال 2003 که تاسیس شد است.

شباهت 75 درصدی تسلا مدل Y به مدل 3

تسلا مدل Y تقریبا 75 درصد شبیه به مدل 3 است که در حال حاضر به عنوان مقرون به صرفه‌ترین خودرو تسلا شناخته می‌شود. ماسک می‌گوید مدل وای حدود 10 درصد بزرگ‌تر و 10 درصد گران‌تر از مدل 3 است و مصافت کمتری از آن را با هر بار شارژ می‌پیماید. در این خودرو نمی‌توان درهای Falcon Wing که در خودرو شاسی بلند بزرگ‌تر تسلا مدل X استفاده شده را یافت. ماسک پیشتر به این موضوع اشاره کرده بود.

اطلاعات بیشتری از این خودرو از قبیل مشخصات فنی و قیمتش را هفته‌ی آینده به دست خواهیم آورد. علاوه بر این٬ تسلا هفته‌ی آینده در رویداد خبری ویژه خود با ارائه‌ی نسخه‌ی پیش تولیدی از این خودرو٬ اجازه می‌دهد علاقه‌مندان کمی آن را برانند. ماسک همچنین گفته است که شرکت تسلا یک خودرو پیکاپ الکتریکی را نیز در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد کرد.

تسلا مدل Y در کارخانه‌ی گیگافکتوری خارج از نوادا تولید خواهد شد و در سال 2020 میلادی وارد فاز تولید انبوه می‌شود. تسلا همچنین قصد دارد خودروهای مدل وای را در دیگر کارخانه‌ی گیگافکتوری که در شانگهای چین راه اندازی خواهد شد هم تولید کند. این اخبار و اطلاعات تنها سه روز پس از آن که فروش خودرو مدل 3 با قیمت 35 هزار دلاری آغاز شد توسط ایلان ماسک ارائه شده است.

خودرو شاسی بلند تسلا مدل Y

رندر مفهومی تسلا مدل Y

تسلا یک عکس تبلیغاتی از خودرو جدید خود را نیز منتشر کرده که در اصل یک تصویر ساده با ترکیب دو رنگ سیاه و سغید است. اما آن‌ها سال‌هاست در مورد این خودرو صحبت می‌کنند. در سال 2015 میلادی ماسک توییتی را منتشر کرد که نام تسلا مدل Y در آن افشا شده بود٬ اما خیلی فوری آن توییت را حذف کرد. او گفته بود که تسلا در حال تولید یک خودرو SUV جمع و جور بر پایه‌ی خودرو مدل 3 است که از فناوری پلتفرم یکسانی با آن استفاده می‌کند. ایلان ماسک همچنین پیشتر افشا کرده بود که این خودرو در ماه مارس معرفی خواهد شد. برخی رسانه‌ها معتقدند این خودرو در نمایشگاه خودرو شانگهای که اواخر ماه مارس برگزار می‌شود نیز حضور خواهد یافت.

ماسک روز گذشه در توییتی اشاره کرد که سومین نسل سوپرشارژ اتومبیل‌های الکتریکی را هفته‌ی آینده همراه با این خودرو معرفی خواهد کرد. سومین نسل این فناوری قادر خواهد بود خودروی شما را با نسبت 350 کیلووات ساعتی شارژ کند. این کمک می‌کند تسلا فضا را برای رقبا بسیار محدود‌تر و رقابت را نیز سخت‌تر کند.