اکسیر جوانی

کشف اکسیر جوانی در مقبره باستانی چین!

باستان شناسان چینی کوزه ای را از یک مقبره باستانی کشف کردند که در آن مایعی عجیب قرار داد. باستان شناسان این مایع را اکسیر جوانی می دانند.

باستان شناسان چین کشف یک مایع عجیب و اسرار آمیز را به اکسیر جوانی نسبت داده اند. این مایع در داخل یک کوزه کهنه و قدیمی بوده که در یک مقبره باستانی جاسازی شده بود و در جریان مطالعات اخیر از خاک بیرون آورده شد.

ظرفی که این مایع مرموز در آن قرار دارد از جنس برنز است و چند قرن پیش این مایع در درون ظرف قرار گرفته و سپس به داخل یک مقبره منتقل شده است. به نظر می رسد این مایع همان معجون افسانه ای باشد که در بسیاری از افسانه های چین تحت عنوان اکسیر جوانی به آن اشاره شده است.

این مایع به رنگ زرد است و در جریان کاوش های باستان شناسی در استان خنان در چین کشف شد. طبق افسانه های چینی هر فردی که به اکسیر جوانی دست می یافت به شکل انسانی نامیرا تبدیل می شد و دیگر مرگ قادر نبود تا او را از بین ببرد.

اکسیر جوانی

این اولین بار است که اکسیر جوانی در کاوش های باستان شناسی در چین کشف می شود. باستان شناسان عقیده دارند که این مایع مرموز می تواند سر نخ های مهمی در خصوص تکامل تمدن چین و افکار چینی های باستان در خصوص نامیرایی در اختیار آنها قرار دهد.

ظرف برنزی که اکسیر جوانی در آن قرار دارد متعلق به سلسله هان غربی است که از ۲۰۲ قبل از میلاد تا ۸ بعد از میلاد بر کشور چین حکومت می کرد. مقبره ای که این مایع در آن قرار دارد وسعتی در حدود ۲۱۰ متر مربع را داراست. در کنار این ظرف، اقلام دیگری نظیر چراغ هایی به شکل غاز و کوزه های سفالی نقاشی شده کشف گردید.

اکسیر جوانی یا شراب کهنه؟

در ابتدا باستان شناسان به خاطر بوی این ماده زرد رنگ عجیب تصور کردند که نوعی مشروب الکلی باستانی باشد. ۳ و نیم لیتر از این مایع در ظرف قرار داشت و بویی شبیه به شراب کهنه از خود ساطع می کرد. باستان شناسان در ابتدا مایع را به لابراتوار فرستادند تا نوع الکل بکار رفته در آن را تحلیل کنند. آنها توافق نظر داشتند که این مایع در واقع شراب برنج است.

اما این مایع به هیچ عنوان شراب برنج نبود، بلکه تجزیه و تحلیل این مایع نشان داد که ترکیبی از نیترات پتاسیوم و آلونیت است. در دنیای مدرن از نیترات پتاسیوم در صنایع غذایی و ساخت ترقه استفاده می شود، اما ترکیب آن با آلونیت تنها می توانسته برای رسیدن به اکسیر جوانی صورت گرفته باشد.

اکسیر جوانی به عنوان تنها راه مقابله با مرگ در فرهنگ های مختلف مورد اشاره بوده است. در کشور چین نیز گویا این اکسیر حاصل یک ترکیب عجیب از موادی مانند طلا، یشم، جیوه، ارسنیک و مواد معدنی سمی بوده است.

باستان شناسان معتقدند ممکن است از این اکسیر در دوران سلسله هان برای نوشیدن استفاده شده باشد و یا اینکه تنها جنبه تزیینی داشته و به عنوان یک سنت در داخل مقابر قرار می گرفته است. با این همه، این احتمال وجود دارد که از این اکسیر جوانی به عنوان تنها راه حل برای نامیرایی  استفاده شده است.

در طول تاریخ، انسان های بسیاری بخصوص آنها که دارای ثروت و قدرت بالا بودند، نمی توانستند از زندگی دل بکنند و مرگ را با آغوش باز بپذیرند. آنها به دنبال روش هایی بودند تا بتوانند جوانی و شادابی خود را ابدی ساخته و برای همیشه از مرگ فرار کنند. در این بین اکسیر جوانی یکی از گزینه ها بود، گزینه ای که تنها در سطح افسانه باقی ماند و دست انسان هرگز به آن نرسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اکسیر جوانی از گذشته های دور بوده که بیشتر هم علمش در اختیار ایرانیان باستان قرار داشته
    افرادی مثل نمرود که بیش از 600 سال عمر کرده اند و در نهایت هم براثر نزاع جان خود را ازدست داده اند بر اثر استفاده از همین اکسیر جوانی عمر طولانی داشته اند و معمولا مثل خیلی موارد دیگر توسط سیاستمداران مخفی شده و دروغ تلقی می شده اند.
    اکسیر انواع مختلفی داره از چمله اکسیر اعظم یا جودانه که همین هست اکثیر دندان که اگر شما حتی در 90 سالگی آن را استفاده میکردید صاحب دندان تازه می شدید و در نهایت اینکه همیشه در دو ظرف سفالین به صورت نر و ماده بوده اند که درب آنها با ماده ای به نام ساروج پلمپ می شده است و پس از باز شدن پلمپ شما تنها 3تا5 دقیقه وقت دارید که طبق علم و قانون آن محلول را ترکیب کرده و مصرف کنید وگرنه فاسد می شده است.
    در قبور باستانی ایران اکسیرهای مختلفی وجود داشته که در دهه های اخیر توسط آلمان ها و بریتانیایی ها از ایران بیرون برده شده اند…

  2. جای جیش امپراطوره……