بوگاتی La Voiture Noire

بوگاتی La Voiture Noire به عنوان گران ترین خودرو جهان معرفی شد

بوگاتی La Voiture Noire به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 معرفی شد. این خودرو با قیمت 16.7 میلیون یورویی به عنوان گران ترین خودرو جهان محسوب می‌شود. در ادامه امکانات و مشخصات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

در ماه‌های گذشته تصاویر زیادی از محصول جدید بوگاتی منتشر می‌شد، اما شرکت بوگاتی سرانجام در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 از خودرو گران‌قیمت خود با نام بوگاتی La Voiture Noire رونمایی کرد. این خودرو مدلی مدرن از نسخه کلاسیک Type 57 SC Atlantic محسوب می‌شود. گفتنی است خودرو کلاسیک Type 57 SC Atlantic به شخص ژان بوگاتی تعلق داشت که در جنگ جهانی دوم از بین رفت. البته محصول جدید بوگاتی خودرویی کاملا جدید شناخته نمی‌شود، چراکه بر پایه خودرو شیرون طراحی شده است، اما بدنه آن سفارشی بوده و طراحی منحصربه‌فردی دارد که بر روی شاسی شیرون نصب شده است.

بوگاتی La Voiture Noire

بررسی بوگاتی La Voiture Noire

استفان وینکلمن، مدیرعامل بوگاتی محصول جدید خودرو را نهایت گرند تور توصیف کرده است. این خودرو از طراحی بی‌نظیری بهره می‌برد و بدنه آن نیز از فیبرکربن دست‌ساز با رنگ مشکی براق است. نام La Voiture Noire به خوبی رنگ این خودرو را توصیف می‌کند، چراکه این کلمه در زبان فرانسوی به معنای خودرو سیاه است. در نمای جلو این خودرو شاهد شباهت زیادی به مدل دیوو هستیم که البته به طور کلی طراحی این خودرو منحصربه‌فرد است. سپرهای بوگاتی La Voiture Noire به صورت یکپارچه با بدنه ساخته شده است و پنجره‌ها نیز طراحی شبیه به کلاه ایمنی دارد.

بوگاتی La Voiture Noire

در نمای عقب شاهد یک نوار LED هستیم که در دو سمت عرض خودرو امتداد دارد و به عنوان چراغ ترمز محسوب می‌شود. این چراغ LED محصول جدید بوگاتی را عریض‌تر نشان می‌دهد. در زیر این نوار LED، کلمه بوگاتی درج شده است که از تعدادی چراغ بهره می‌برند. طراحان برای عقب خودرو 6 سر اگزوز جذاب در نظر گرفته‌اند که این خودرو را بیش از پیش جذاب کرده است. البته طراحان همان جلو پنجره مشهور بوگاتی را برای این خودرو در نظر گرفته‌اند و چراغ‌های LED جلو نیز تا بالای گلگیرها ادامه دارد.

بوگاتی La Voiture Noire

مشخصات فنی

شرکت بوگاتی همان موتور 8 لیتری W16 چهار توربو که در خودروهای شیرون و دیوو نیز استفاده شده است را برای بوگاتی La Voiture Noire در نظر گرفته‌اند. این موتور می‌تواند قدرتی معادل 1500 اسب بخار و گشتاوری معادل 1600 نیوتن‌متر تولید کند. این خودرو به عنوان گران ترین خودرو شرکت بوگاتی و گران ترین خودرو جهان محسوب می‌شود. قیمت بدون مالیات خودرو جدید بوگاتی حدود 11 میلیون یورو اعلام شده است.

بوگاتی La Voiture Noire

مدیرعامل بوگاتی گفته است خودرو بوگاتی La Voiture Noire که در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 معرفی شده است، با مالیات حدود 16.7 میلیون یورو به فروش رسیده است. البته مشخص نیست چه کسی این خوردو را خریداری کرده، اما مدیرعامل بوگاتی عنوان کرد این خودرو به یک شخصی که به محصولات بوگاتی علاقه داشت فروخته شد. هرچند به صورت غیر رسمی عنوان می‌شود فردیناند پچ، رئیس سابق گروه فولکس واگن این خودرو را خریده است.

تصاویر بوگاتی La Voiture Noire

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چقدر شیکه ایننننن

  2. عیدی هامو با یارانه ام جمع میکنم یدونشو میخرم💪
    البته اسباب بازیش منظورمه😁