بازی Apex Legends (اپکس لجندز) و 15 نکته برای تازه واردها

بازی Apex Legends با چنان سرعتی پیش می‌رود که شاید به زودی از بزرگان سبک بتل رویال همانند بازی Fortnite نیز محبوب‌تر شود. بازی فری تو پلی اپکس لجندز هر روز طرفداران تازه‌ای جذب می‌کند و در این مقاله به 15 نکته اساسی برای تازه واردها پرداخته‌ایم.

از آنجایی که بازی Apex Legends به تازگی وارد میدان رقابت شده، بسیاری از بازی دوستان با تمام راز و رمزهای آن را آشنا نیستند. ما پس از ساعت‌ها تجربه این بازی، نکات مهمی را جمع آوری کرده‌ایم که تازه‌کارها می‌توانند از آن‌ استفاده نموده و به نتایج بهتری در بازی دست پیدا کنند.

نکات مهم بازی Apex Legends برای تازه کارها 

بازی Apex Legends

1- حالت شلیک اسلحه را تغییر دهید

شاید در نگاه اول برای شما مشخص نباشد اما در بازی اپکس لجندز اسلحه‌ها حالت‌های مختلف تیراندازی دارند. شما می‌توانید از اسلحه خود به صورت اتوماتیک، Burst و یا تک تیر استفاده کنید. استفاده درست از این حالت‌ها در موقعیت‌های مختلف به شما کمک شایانی خواهد کرد. برای شلیک به دشمنانی که بسیار دور هستند، منطقی‌ترین کار، شلیک به صورت تک تیر است تا مهمات‌تان به هدر نرود. در مقابل، حالت اتوماتیک برای مبارزات نزدیک توصیه می‌شود. برای تغییر حالت شلیک، کافی است کلید B رو بر روی کیبورد فشار دهید.

بازی Apex Legends

2- از سُر خوردن استفاده کنید

بازی Apex Legends شاید دویدن روی دیوار و تایتان‌های عظیم بازی Titanfall را کنار گذاشته باشد اما با ویژگی سُر خوردن، حس و حال آن بازی‌ها را زنده می‌کند. سُر خوردن در این بازی بسیار کارآمد است، شما می‌توانید در هنگام پایین آمدن از یک تپه، سرعت خود را دو چندان کرده و یا با این مکانیک، سریع‌تر از دست دشمنان فرار کنید. استفاده درست از این تکنیک همراه با سلاح، در مقابله با دشمنان می‌تواند بسیار کشنده باشد. برای سُر خوردن کافی است کلید C را در رایانه‌های شخصی، دکمه دایره در پلی استیشن و دکمه B را در ایکس باکس باکس وان فشار دهید. توصیه می‌کنیم که سُر خوردن را تمرین کنید تا بتوانید در موقعیت‌های حساس بازی از آن استفاده کنید.

بازی Apex Legends

3- درها را بشکنید

برخلاف بازی Fortnite، این بازی محیط قابل تخریبی ندارد و همین باعث می‌شود که بسیاری از بازیکنان حتی متوجه نشوند که درها قابل شکستند هستند. شکستن درها می‌تواند پوشش احتمالی دشمنان و کمپرها را خنثی کرده و حتی دشمن را بترساند. برای شکستن در کافی است به آن شلیک یا منفجرش کنید و یا با دست به آن ضربه وارد نماید.

بازی Apex Legends

4- اسلحه را غلاف کنید تا سریع‌تر بدوید

هر کدام از بازی‌های بتل رویال، یک سری ویژگی‌های خاص دارند که آن‌ها را از رقبا متفاوت می‌سازد اما همه این بازی‌ها شامل یک طوفان می‌شوند که نقشه بازی را کوچک نموده و بازیکنان را مجبور می‌کند به سوی یکدیگر بروند. بازی Apex Legends هم از این قاعده مستثنی نیست و باید از دایره معروف دوری کرده و به منطقه امن بروید. اپکس لجندز راه‌های مناسبی برای فرار از طوفان برای شما قرار داده‌ اما اگر باید بدوید و به سرعت بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با فشار دکمه مثلت در پلی استیشن 4، دکمه Y در ایکس باکس وان و یا عدد 3 در کیبورد، سلاح خود را غلاف کرده و با سرعت بیشتری بدوید.

بازی Apex Legends

نقشه لوت بازی را مشاهده می‌کنید. مناطق بنفش بهترین لوت را دارند. مناطق آبی دارای لوت متوسط و کمترین لوت در بخش‌های خاکستری پیدا می‌شود.

5- مناطق با لوت بیشتر

پس از فرود آمدن در نقشه، اولین کاری که باید انجام دهید، یافتن سلاح است. همان‌طور که در تصویر بالا مشخص است، بهترین سلاح و بهترین جلیقه در بخش‌های با لوت بالا پیدا می‌شود. علاوه بر این، بازی هر بار به صورت اتوماتیک، بخش‌هایی از مپ را مشخص می‌کند که به آن‌ها منطقه داغ (Hot Zone) گفته می‌شود و دارای بالاترین لوت ممکن است. اما رفتن به این مناطق چالش برانگیز خواهد بود و با ترافیک شدیدی از دشمنان رو به رو خواهید شد که همانند شما در جستجوی بهترین اسلحه‌ها هستند.

جای دیگری که لوت خوبی دارد اما بسیار پرخطر است، کشتی فضایی حاوی مهمات است که در ابتدای بازی می‌توانید آن را در هوا مشاهده کنید. در این کشتی مهمات خوبی پیدا می‌کنید اما آنجا هم ترافیک دشمنان زیاد است. البته هرگاه که دیدید اوضاع مناسب نیست، می‌توانید از کشتی پریده و فرار کنید.

بازی Apex Legends

6- ارتباطات کلید موفقیت است

یکی از دلایلی که بازی اپکس لجندز مورد تحسین قرار گرفته، سیستم پینگ آن است که به بازیکنان اجازه می‌دهد حتی بدون هدست نیز با یکدیگر در ارتباط باشند. شما می‌توانید هر چیزی در بازی را علامت گذاری کنید، از مهمات تا دشمنان. برخلاف بسیاری از بازی‌های شوتر اول شخص که تنها با صحبت کردن می‌توانید به موفقیت برسید، اینجا با یک سیستم بسیار کامل رو به رو هستیم که حتی بدون نیاز به حرف زدن، می‌تواند همکاری تیمی کامل شما را رقم بزند. اگر هم به چیزی نیاز دارید، کافی است که آن را در فهرست موجودی خود هایلایت کنید.

بازی Apex Legends

7- بخش آموزش (Tutorial) را تکرار کنید

وقتی بازی Apex Legends برای اولین بار بالا می‌آید، بازیکنان وارد بخش آموزش شده و اصول بازی را یاد می‌گیرند. شما می‌توانید بخش آموزش را تکرار کرده و به درک بهتری از اسلحه‌‎ها و نکات بازی برسید. کدام سلاح برای شما مناسب‌تر است؟ می‌خواهید سُر خوردن را تمرین کنید؟ کافی است در منوی بازی، بر روی آیکون PLAY APEX کلیک کرده و Training را انتخاب کنید.

بازی Apex Legends

8- از فینیشر استفاده نکنید

پس از زمین خوردن یک دشمن، اگر به او نزدیک شوید، این گزینه برای شما فعال می‌شود که او را به سبک مجازات‌گر، به شکلی متفاوت به قتل برسانید. فینیشرها جذاب هستند اما شما را در معرض تیر دیگر دشمنان قرار می‌دهند. توصیه میکنیم تا وقتی حرفه‌ای نشده‌اید و از اطراف خود مطمئن نیستید، از فینیشر استفاده نکنید. در صورتی که جلیقه مناسب دارید و یارهایتان در اطراف‌تان هستند، می‌توانید یک انتقام هیجان انگیز از دشمنتان بگیرید.

بازی Apex Legends

9- تمامی شتاب دهنده‌ها را به لایف‌لاین بدهید

شتاب دهنده‌های اولتیمیت (Ultimate Accelerators) همان آیتم‌های مصرفی هستند که به بازیکنان کمک می‌کند تا به قابلیت اولتیمیت خود سریع‌تر دست پیدا کنند. اگر شخصیت لایف‌لاین (Lifeline) را در تیم خود دارید، اولویت اصلی شما باید دادن این شتاب دهنده‌های اولتیمیت به او باشد؛ زیرا تمام اعضای تیم از این اتفاق سود خواهند برد. این شخصیت می‌تواند درخواست مهمات کرده و اسلحه‌های خوبی در اختیار شما قرار دهد.

بازی Apex Legends

10- به هیت مارکرها (Hit Marker) توجه کنید

وقتی به یک دشمن شلیک می‌کنید، اعدادی در کنار آن‌ها ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد چه قدر از خون آن‌ها کم کرده‌اید. هیت مارکر در هر بازی شوتر مهم است اما در بازی Apex Legends نقشی اساسی دارد زیرا به شما اطلاعات مهمی می‌دهد؛ از جمله اینکه چه نوع جلیقه‌ای پوشیده‌اند. برای مثال اگر به یک دشمن شلیک کنید و اعداد ظاهر شده بنفش باشد، مشخص می‌شود که او یک جلیقه درجه یک پوشیده است. یا اگر یک نارنجک پرتاب کنید، ظاهر شدن اعداد نشان می‌دهد که به دشمن آسیب رسانده‌اید و سپس می‌توانید سریعا خود را به دشمن مورد نظر رسانده و کار او را تمام کنید.

بازی Apex Legends

11- پس از مرگ از بازی خارج نشوید

اکثر مواقع، بازیکنان پس از مرگ از بازی خارج می‌شوند اما در واقع نباید این کار را انجام دهید زیرا بازی Apex Legends یک ویژگی فوق العاده دارد که در دیگر بازی‌های بتل رویال مشابه آن را نمی‌بینیم. شما در این بازی شانس ظهور دوباره و بازگشت به میدان جنگ را دارید! اگر هم‌تیمی‌های شما سراغ جسدتان بروند و بنر شما را بردارند و آن را به یکی از ایستگاه‌های respawn برده و داخل دستگاه قرار دهند، شخصیت شما دوباره زنده شده و با یک کشتی فضایی به همان جایی که هم‌تیمی‌هایتان حضور دارند، فرستاد می‌شود. البته شما سلاح یا جلیقه نخواهید داشت و باید در جستجوی لوت باشید اما مهم این است که هنوز زنده هستید و می‌توانید به مبارزه بپردازید.

بازی Apex Legends

12- سقوط از بلندی‌ها آسیبی به شما نمی‌زند

در بازی Apex Legends اگر از یک بلندی سقوط کنید، از خون شما کاسته نشده و آسیبی به شخصیت شما وارد نمی‌شود. باید این نکته را در ذهن داشته باشید. در هنگام مبارزه با دشمنان، خصوصا زمانی که در حال فرار از دست آن‌ها هستید، بدون نگرانی می‌توانید از بالای مناطق پریده و نگران کم شدن خون و آسیب رسیدن به جلیقه نباشید.

بازی Apex Legends

13- نگران لیست موجودی‌های خود نباشید

برخلاف دیگر بازی‌های بتل رویال که باید دقایق زیادی را صرف فهرست موجودی‌های (Inventory) خود کنید، بازی Apex Legends راه‌ آسان‌تری را برای شما در نظر گرفته است. پس از یافتن لوازم و ابزار مختلف، بازی‌ به صورت اتوماتیک بهترین‌اش را انتخاب کرده و بر روی سلاح شما قرار می‌دهد. این باعث می‌شود تا دغدغه انتخاب قطعات مناسب برای سلاح خود را نداشته باشید. تنها نگرانی شما این است که چه چیزی را کنار بگذارید تا جای کافی برای دیگر قطعات و لوازم باز شود.

بازی Apex Legends

14- با بالن‌ها از چت پک خود دوباره استفاده کنید

علاوه بر اینکه در اول هر بازی با چت پک وارد محیط بازی می‌شوید، شما این قابلیت را دارید که دوباره از آن استفاده کنید. استفاده دوباره از جت پک فواید زیادی دارد، از جمله اینکه می‌توانید از طوفان جلوتر بیوفتید یا نگاه دقیقی به اطراف از زاویه بالا داشته و دشمنان را رویت کنید. برای استفاده از چت پک باید از بالن‌های موجود در بازی استفاده کنید. کافی است طناب زیر بالن را گرفته، با سرعت به بالای آن رفته و به پرواز در بیایید.

بازی Apex Legends

15- از قابلیت‌های شخصیت‌ها استفاده کنید

از آن‌جایی که قابلیت‌های اختصاصی شخصیت‌ها فقط برای یک مدت زمان خاص قابل استفاده است، بسیاری از بازیکنان برای به کارگیری آن‌‌ها دچار تردید هستند اما توصیه می‌کنیم تا حد ممکن از این قابلیت‌ها استفاده کنید. این قابلیت‌ها به شما کمک می‌کند تا ورق را در یک مبارزه برگردانید. از آن‌جایی که بازی Apex Legends بسیاری سرعتی است و همه چیز سریع اتفاق می‌افتد، ممکن است هرگز فرصت پیدا نکنید که از قابلیت‌های خود در دقایق حساس و مورد انتظار استفاده کنید.

بازی Apex Legends هم‌اکنون به صورت رایگان برای رایانه‌ های شخصی و کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. “شما در این بازی شانس ظهور دوباره و بازگشت به میدان جنگ را دارید!”
    همچین میگین انگار فقط ایکس داره . نمیخوام هیتری کنم ولی فورتنایت و کالاف موبایل و پابجی نیو استیت هم دارن
    تو فورت reboot card تو کالاف dog tag تو نیو استیت هم ی آیتمی به اسم Green flare gun
    لطفا یکم با اطلاعات حرف بزنین
    ممنون