ویندوز لایت در دیوایس منعطف ویندوزی مایکروسافت

آیا باید منتظر یک دیوایس منعطف ویندوزی باشیم؟

سرنخ‌هایی از یک دیوایس منعطف ویندوزی دیده می‌شود. یک افشاگر می‌گوید مایکروسافت در حال ساخت ویندوز لایت (Windows Lite) مختص گوشی‌های منعطف است و پتنت‌هایی از یک دیوایس انعطاف پذیر با نام اندرومدا را نیز از سوی مایکروسافت در یکی دو سال گذشته دیده‌ایم.

در دو سال گذشته ما پتنت‌های مختلفی را از سوی مایکروسافت دیده‌ایم که نشان دهنده‌ی یک دیوایس منعطف ویندوزی با نام داخلی اندرومدا (Andromeda) هستند. این گوشی/تبلت نسخه‌ی مخصوصی از پلتفرم ویندوز را اجرا خواهد کرد٬ اما هیچ نشانه‌ای از اینکه مایکروسافت قصد معرفی آن در آینده‌ای نزدیک دارد را هیچگاه ندیدیم. هفته‌ی گذشته گزارشی در سایت The Verge منتشر شد که بر اساس آن٬ مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه‌ی خاصی از سیستم عامل ویندوز 10 خود است. این نسخه‌ی جدید ویندوز لایت (Windows Lite) نام دارد و برای استفاده در گوشی‌های منعطف و مجهز به دو نمایشگر توسعه پیدا خواهد کرد.

ویندوز لایت با دیوایس منعطف ویندوزی مایکروسافت معرفی می‌شود.

این سایت همچنین تصاویری از نمونه‌ی این نسخه‌ی ویندوز را نیز منتشر کرده است. در حالی که گفته می‌شود آخرین گام‌های توسعه‌ی این نسخه در حال انجام است٬‌ ما شانس این را داریم که تا پیش از به اتمام رسیدنش بتوانیم تصاویر واقعی آن را ببینیم. با وجود حضور عبارت لایت به معنای سبک در پسوند این نسخه از ویندوز٬ انتظار می‌رود مایکروسافت به مرور زمان قابلیت‌های مورد نیاز کاربران حرفه‌ای یا تجاری را نیز در آن بگنجاند. در ابتدای راه٬ این نسخه برای اجرا در دیوایس‌های رده پایین اجرا کننده‌ی پردازنده‌های اینتل یا آرم طراحی می‌شود. شاید مایکروسافت می‌خواهد از شکست Windows RT درس بگیرد و با تجربه‌ای که از طراحی آن به دست آورده٬ ویندوز لایت را بسازد.

با این حال در حال حاضر این سیستم عامل تنها اپلیکیشن‌های یونیورسال پلتفرم ویندوز (اپلیکیشن‌هایی که روی هر دیوایس مجهز به ویندوز 10 اجرا می‌شوند) و دیگر اپلیکیشن‌های تحت وب را می‌تواند اجرا کند. این برنامه‌ها در اصل وب‌سایت‌هایی هستند که به لطف قابلیت‌هایی که دارند٬ همانند یک اپلیکیشن در دیوایس‌های موبایلی کار می‌کنند. مایکروسافت به دنبال راهی می‌گردد تا بتواند اپلیکیشن‌های Win32 را نیز در ویندوز لایت به اجرا دربیاورد.

با تلاش مایکروسافت برای تکمیل ویندوز لایت٬ ما می‌توانیم در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت موسوم به Build که قرار است 6 تا 8 می (16 تا 18 اردیبهشت 98) در سیاتل ایالات متحده برگزار شود در مورد آن اطلاعات تازه‌ای به دست بیاوریم. مایکروسافت همیشه در این رویداد خبرهای خوبی برای طرفداران خود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*