پهپاد پنهانکار والکری

پهپاد پنهانکار والکری آمریکا اولین پرواز خود را انجام داد

پهپاد پنهانکار والکری آمریکا اولین پرواز خود را انجام داد و نیروی هوایی این کشور فیلمی کوتاه از پرواز این پهپاد را منتشر کرده است.

تنها چند هفته پس از این که بوئینگ از طرح پهپاد Loyal Wingman خود برای نیروی هوایی سلطنتی استرالیا رونمایی کرد، آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد، پهپاد خود با نام والکری (XQ-58 Valkyrie) که نقش مشابهی دارد اولین آزمایش پروازی خود را انجام داده است و فیلمی کوتاه از این پهپاد منتشر کرد. لازم به ذکر است که این فیلم، اولین تصویری است که تاکنون از پهپاد پنهانکار والکری به نمایش درامده است و این پرنده در دو سال و نیم گذشته به شکل کاملا محرمانه در حال توسعه بوده است.

در اطلاعیه مطبوعاتی نیروی هوایی آمریکا مربوط به این پرواز آمده است:

“پهپاد آزمایشی بلند برد فروصوت والکری (XQ-58 Valkyrie) اولین پرواز خود را در تاریخ 5 مارس 2019 و در پایگاه آزمایشی یوما در ایالت آریزونا به انجام رساند. توسعه این پهپاد حاصل همکاری آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا با کمپانی کراتوس بوده است. این تلاش مشترک در قالب برنامه (تکنولوژی هوایی ارزان و مقرون به صرفه) انجام شد که هدف آن کاستن از هزینه‌های رو به افزایش تولید هواگردهای تاکتیکی است. هدف این برنامه طراحی و ساخت سریع‌تر پهپادها با توسعه ابزارهای بهتر و به تکامل رساندن و بهره برداری از روش‌های تولید تجاری برای کاستن از زمان و هزینه تولید است. عملکرد پهپاد والکری که برای نشست و برخواست بدون نیاز به باند هواپیما طراحی شده، بر اساس انتظارات بود و این پرواز 76 دقیقه به طول انجامید. این آزمایش کمی بیش از 2 سال نیم پس از انعقاد قرار داد ساخت این پهپاد صورت گرفت و مجموعا پنج آزمایش پروازی در دو مرحله برای بررسی عملکرد سامانه‌های پهپاد، عملکرد آیرودینامیکی آن و عملکرد سامانه‌های پرتاب و بازیابی برای والکری برنامه ریزی شده است.”

پهپاد پنهانکار والکری

انتظار می‌رود که پپهپاد پنهانکار والکری در نقش‌های تجسسی، ضربتی و جنگ الکترونیک به عنوان یک گزینه کم هزینه مورد استفاده قرار گیرد و به شکل مستقل به همراه موجی از پهپادها و یا تحت کنترل یک هواگرد سرنشین دار دیگر مانند F-35 یا F-22 عمل کند. این پهپاد بردی بیش از 3000 کیلومتر خواهد داشت و می‌تواند چندین بمب کم قطر و یا تجهیزات تجسسی و جنگ الکترونیک با خود حمل کند و علاوه بر برخورداری از توانایی نشست و برخواست از باند فرودگاه، می‌تواند توسط راکت‌های کمکی و بدون نیاز به باند نیز به پرواز درآید.

پهپاد پنهانکار والکری

قیمت هر فروند از این پهپاد در صورت سفارش کمتر از 100 فروند 3 میلیون دلار و در صورت سفارش بیش از 100 فروند 2 میلیون دلار خواهد بود که برای مثال در مقایسه با پهپاد MQ-9 که 17 میلیون دلار قیمت دارد بسیار ارزان‌تر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. توی جنگشونم ملاحضه میکنن

  2. فوق‌العاده عالى درود به نیروى هوایى قدرتمند آمریکا!!!
    🙂