مزدا CX-30

کراس اوور زیبای مزدا CX-30 در ژنو معرفی شد

مزدا CX-30 به عنوان کراس اوور جدید شرکت Mazda در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 معرفی شد. این خودرو از ظاهری شیک و جذاب بهره می‌برد. در ادامه مشخصات و امکانات محصول جدید مزدا را بررسی می‌کنیم.

شرکت ژاپنی مزدا به صورت رسمی کراس اوور جدید خود را در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 رونمایی کرد. مزدا CX-30 از مدل CX-3 بزرگ‌تر و از مدل CX-5 کوچکتر است و مابین آن‌ها قرار می‌گیرد. طراحی بیرونی این خودرو بر اساس زبان طراحی Kodo مزدا انجام شده که در آن استایل پویایی را به وجود آورده است. البته به طور کلی مزدا CX-30 از ظاهری محافظه‌کارانه برخوردار است؛ برای مثال در مقایسه با مدل CX-5 تهاجمی نیست.

آکیرو ماروموتو، رئیس و مدیرعامل شرکت مزدا در خصوص محصول جدید این خودروساز ژاپنی عنوان کرد:

مزدا CX-30 با هدف تبدیل شدن به یک شریک زندگی خریداران در کارهای روزمره طراحی شده است. این کراس اوور جدید در کارخانه‌های مهم مزدا تولید می‌شود تا در کنار طراحی Kodo بتوانیم لذت رانندگی محصولات مزدا را برای مشتریان فراهم کنیم. محصولات این شرکت همواره از جدیدترین تکنولوژی‌ها بهره خواهند برد تا بهترین امکانات را به مشتریان ارائه دهند.

مزدا CX-30

بررسی مزدا CX-30

4 فرد بزرگسال در داخل کابین مزدا CX-30 از فضای بسیار خوبی بهره می‌برند و طراحان برای آن‌ها امکانات رفاهی متعددی را در نظر گرفته‌اند. این خودرو نسبت به خودروهای سدان یا هاچ بک از ارتفاع بیشتری بهره می‌برد که به همین دلیل فضای دید به بیرون بیشتری را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. طراحان برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یک کنترلر دایره‌ای‌شکل در کنسول مرکزی تعبیه کرده‌اند که دسترسی راننده را آسان‌تر می‌کند.

مزدا CX-30

کراس اوور جدید مزدا بر اساس پلتفرم اسکای اکتیو مزدا طراحی شده که طول این خودرو 4.39 متر و عرض آن نیز 1.79 متر است و نسبت به مدل CX-3 عریض‌تر و کشیده‌تر خواهد بود. فاصله مزدا CX-30 از سطح زمین نسبت به مدل CX-3 حدود 25 میلی‌متر بیشتر است. حجم صندوق بار این خودرو حدود 430 لیتر اعلام شده که این میزان در مدل CX-3 فقط 295 لیتر است. فاصله محوری کراس اوور جدید مزدا نیز 2.65 متر است.

مزدا CX-30

شرکت مزدا برای کراس اوور جدید خود جدیدترین نسل موتورهای اسکای اکتیو مزدا را در نظر گرفته است که در بین آن‌ها موتور جدید Skyactiv-X نیز قرار دارد. البته تاکنون اطلاعات دقیقی در خصوص موتورهای مزدا CX-30 اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری، 2 لیتری و 2.5 لیتری در کنار یک موتور 1.8 لیتری دیزلی برخوردار باشد. شرکت مزدا برای کاهش مصرف سوخت تمامی این موتورها را به سیستم هیبریدی کوچک مجهز خواهد کرد. این سیستم هیبریدی از یک موتور الکتریکی کوچک و باتری لیتیوم یونی 24 واتی بهره می‌برد.

مزدا CX-30

قیمت 

مزدا CX-30 با گیربکس 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد و خریداران می‌توانند مدل چهار چرخ محرک را نیز برای آن سفارش دهند. بر اساس اعلام رسمی قرار است از اواسط سال 2019 مزدا CX-30 به بازار اروپا عرضه شود و با کمی تاخیر نیز به سایر کشورها عرضه خواهد شد. تاکنون قیمت این خودرو اعلام نشده است، اما با توجه به قیمت 20 هزار دلاری مدل CX-3 و 24 هزار دلاری CX-5 می‌توان گفت که قیمت کراس اوور جدید مزدا نیز مابین آن‌ها خواهد بود.

تصاویر مزدا CX-30

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه