اجرای بازی های پلی استیشن 4 روی آیفون

اجرای بازی های پلی استیشن 4 روی آیفون و آیپد سرانجام امکان‌پذیر شد

اجرای بازی های پلی استیشن 4 (Play Station 4) روی آیفون و آیپد دیگر یک رویا نخواهد بود! در این مطلب، نحوه اجرای بازی های کنسول پلی استیشن 4 در آیفون را تشریح خواهیم کرد.

به لطف جدیدترین آپدیت سونی، امکان اجرای بازی های پلی استیشن 4 روی آیفون میسر شد. این قابلیت جدید، استریم بازی‌ های پلی استیشن 4 روی دستگاه‌های آی او اسی را امکان‌پذیر کرده است.

امکان اجرای بازی های پلی استیشن 4 روی آیفون به واسطه قابلیتی نه چندان جدید، اما به تازگی شکوفا شده برای پلتفرم موبایل اپل، فراهم شده است. یکی از قابلیت‌های آخرین کنسول بازی سونی تا امروز، که عرضه آن به سال 2013 برمی‌گردد، Remote Play نام دارد.

سونی بعد از عرضه کنسول، تلاش کرد پشتیبانی از قابلیت Remote Play را به دستگاه‌های زیادی اضافه کند. به عنوان نمونه می‌توان به پلی استیشن ویتا، چندین گجت مختلف ساخت سونی، سیستم‌های کامپیوتری ویندوزی و سیستم‌های قدرت گرفته از مک اشاره کرد. جدیدترین پلتفرمی که پشتیبانی از Remote Play به آن افزوده شده، آی او اس است. در تصویر زیر، شمایلی کلی از حالت اجرای بازی های پلی استیشن 4 روی آیفون مشاهده می‌کنید.

اجرای بازی های پلی استیشن 4 روی آیفون

قابلیت Remote Play در آی او اس، به کاربران اجازه همگام‌سازی یک دسته بازی پلی استیشن 4 با تبلت یا گوشی خود را نمی‌دهد. به همین دلیل کاربر می‌بایست از دکمه‌های روی نمایشگر، که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، به منظور کنترل گیم پلی استفاده کنند.

اجرای بازی های پلی استیشن 4 روی آیفون

از طریق اپلیکیشن آی او اس، کاربر نه تنها روی کل بازی، بلکه روی کنسول نیز کنترل کاملی خواهد داشت. برای بهره‌مندی از قابلیت Remote Play به منظور اجرای بازی های پلی استیشن 4 در آیفون و آیپد، باید دو کار انجام دهید:

  • آپدیت نرم افزار پلی استیشن 4 به نسخه 6.50
  • دریافت و نصب اپلیکیشن آی او اس PS4 Remote Play روی گوشی آیفون یا تبلت آیپد

بعد از انجام این دو کار، کنسول خود را روشن کرده و سپس داخل گوشی یا تبلت،‌ وارد اپلیکیشن شوید. سایر اعمال، داخل اپلیکیشن به صورت قدم به قدم آموخته خواهند شد.