گینتا آکولا

گینتا آکولا معرفی شد؛ رونمایی از کوسه روسی در نمایشگاه خودرو ژنو

گینتا آکولا (Ginetta Akula) در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 معرفی شد. این خودرو که ملقب به کوسه روسی است از قدرتی معادل 600 اسب بخار بهره می‌برد. در ادامه با امکانات و مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت خودروسازی گینتا سرانجام از محصول جدید خود با نام آکولا در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 پرده برداشت. این خودرو از یک موتور 8 سیلندر 6 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌کرد که قادر است قدرتی معادل 600 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر تولید کند. در طراحی این خودرو از کوسه الهام گرفته شده است و به همین دلیل برای آن نام آکولا به معنای کوسه را برگزیدند. البته از کلمه آکولا برای کلاس زیردریایی‌های هسته‌ای نیز استفاده می‌شود.

لاورنس تاملینسون، مدیرعامل شرکت گینتا عنوان کرد:

خودرو گینتا آکولا بر اساس ویژگی‌های منحصربه‌فردی ساخته شده است و سایر شرکت‌ها به دلیل محدودیت‌های خود، قادر به ساخت چنین خودرویی نخواهند بود. این خودرو به دلیل طراحی خود می‌تواند همانند کوسه که آب را می‌شکافد و به جلو پیش می‌رود، بادها را شکافته و اوج بگیرد. البته ما شرکت کوچکی محسوب می‌شویم، اما با قدرت در حال پیشرفت هستیم و مشتریان می‌توانند از قابلیت‌های خاص این شرکت بهره‌مند شوند.

گینتا آکولا

قیمت  گینتا آکولا

خودرو گینتا آکولا به یک گیربکس 6 سرعته سکونشئال پدال شیفت گینتا مجهز است تا قدرت تولید شده از موتور پر قدرت خود را به چرخ‌های عقب منتقل کند. حداکثر سرعت این خودرو 320 کیلومتر بر ساعت بوده و وزن آن نیز 1150 کیلوگرم اعلام شده است. قیمت گینتا آکولا در بازار بریتانیا از 340 هزار پوند یا 446 هزار دلار شروع خواهد شد. گفتنی است با این قیمت زیاد نیز تاکنون حدود 12 خودرو از 20 دستگاه تولید شده به فروش رسیده است.

تصاویر گینتا آکولا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یاد اسفالت 8 افتادم