حمله قلبی

علت ابتلای اکثر جوانان به حمله قلبی چیست؟

گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهند که حمله قلبی در جوانان تفاوت زیادی با بزرگسالان ندارد. به نظر می‌رسد ابتلای جوانان به حمله قلبی باعث نگرانی دانشمندان شده است و در تلاش هستند تا روش های پیشگیری از حمله قلبی را ارائه کنند.

در حالت کلی، میزان حمله قلبی در ایالات متحده آمریکا رو به کاهش است، اما این مسئله برای همه رده‌های سنی صدق نمی‌کند. بر اساس یکی از مطالعات صورت گرفته، امکان دارد میزان حمله قلبی در برخی از رده‌های سنی همانند 20 و 30 سال که دور از انتظار است، افزایش پیدا کند.

اینطور که پیداست، نتایج به دست آمده از پیامدهای بعد از حمله قلبی، همانند مرگ در رده‌های سنی 20 و 30 سال، تقریبا با شرایط افرادی که از 10 سال سن بیشتری برخوردارند، برابری می‌کند.

حمله قلبی

دکتر ران بلانشتاین (Ron Blankstein) ، مدیر ارشد تحقیقات و متخصص قلب و عروق بیمارستان زنان بوستون در بیانیه‌ای اظهار داشت:

مبتلا شدن افراد زیر 40 سال به حمله قلبی اتفاقی نادر بود، همچنین در میان آن‌ها شاهد مواردی بودیم که در سن 20 سالگی یا اوایل 30 سالگی قرار داشتند. بر اساس آن چه که ما مشاهده می‌کنیم، به نظر می‌رسد که در جهت اشتباهی در حال حرکت هستیم.

این مطالعه در تاریخ 17 مارس (26 اسفند) سال جاری در جلسه سالیانه دانشمندان کالج‌های آمریکایی در نیو اورلئون بمطرح خواهد شد، اما هنوز در مجلات منتشر نشده است.

محققان در این مطالعه، اطلاعات 2100 بیمار مبتلا به حمله قلبی در رده‌های سنی 50 و پایین‌تر از آن را که در سال‌های 2000 تا 2016 میلادی به بیمارستان‌های بزرگ آمریکا مراجعه کردند، مورد بررسی قرار دادند. در حالت کلی، از هر 5 بیمار، 1 نفر یا 20 درصد دارای سن کمتر از 40 سال بودند. محققان اعلام کردند که تعداد بیمارانی که در 10 سال گذشته دچار حمله قلبی شده‌اند، چیزی در حدود 2 درصد افزایش یافته است.

یافته‌ها نشان می‌دهد مرگ و میر در بیماران 40 سال و حتی جوان‌تر در اثر حمله قلبی در مقایسه با افراد 41 تا 50 سال هم وجود دارد، در حقیقت نمی‌توان گفت که جوانان در برابر حمله قلبی آسیب‌ناپذیر هستند.

دکتر ران بلانشتاین اظهار داشت:

حتی اگر شما در سنین 20 الی 30 سال باشید، هنگامی که دچار حمله قلبی شوید، قطعا در معرض خطرات بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارید و تفاوتی میان سنین پایین و سنین بالا وجود ندارد.

هر دو گروه جوان و بزرگسال در این مطالعه دارای میزان مشابهی از عوامل خطرناک و تاثیرگذار بر روی بیماری قلبی همانند دیابت، فشار خون بالا، استعمال دخانیات و سوابق خانوادگی مربوط به مشکلات قلبی و عروقی برخوردار بودند.

گزارش‌های زیادی درباره مصرف ماری جوانا و کوکائین برای افراد 40 سال و جوان‌تر در مقایسه با افراد 41 الی 50 سال گزارش شده است، در حقیقت 18 درصد افرادی که در رده‌های سنی جوانان قرار دارند، به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارند و این در حالی‌ست که آمار مربوط به رده‌های سنی بزرگسالان، میزان 9 درصد را نشان می‌دهد. تحقیقات حکایت از تاثیر بالای مصرف مواد مخدر در ایجاد حمله قلبی در افراد جوان دارد.

حمله قلبی

بیماران جوان تمایل نداشتند تا پس از حمله قلبی از داروهای آسپیرین و استاتین استفاده کنند؛ به نظر می‌رسد پزشکان به علت سن پایین آن‌ها از تجویز داروهای ذکرشده اجتناب می‌کنند.

انجام مطالعات بیشتر می‌تواند برای درک بهتر علت افزایش حملات قلبی در میان جوانان مفید باشد، اما توصیه‌های سنتی درباره پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی می‌تواند برای تمام رده‌های سنی مفید باشد.

دکتر ران بلانشتاین افزود:

همه این موارد به پیشگیری مربوط است. افراد زیادی فکر می‌کنند که حمله قلبی به صورت ناگهانی اتفاق خواهد افتاد، اما می‌توان از اکثر حملات قلبی با تشخیص زود هنگام، تغییر شیوه زندگی و مدیریت عوامل خطرناک، جلوگیری کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. بد بختی عامل از این مهم تر

  2. دلیلش فقط نبود پوله و بس
    پول خوشبختی میاره،پول سلامتی میاره،پول همه چیز میاره،تو یک کلام:
    وقتی فقر از دری وارد میشود،ایمان از در دیگر خارج میگردد…حضرت علی (ع)
    آدمی که تو بی پولی و قرض گیر کنه،منکر دین و خدا میشه و همینم میشه آتیش جهنم واسه اون دنیاش،اما یک آدم مرفع که کفر نمیگه،دائما در حال خرید و مهمونی و پارتی و سفر و عشق و حاله

  3. دلیلش بدختی بی چارگی نبود درآمد درست نبود امییت اجتماعی نبود آینده درست و حسابی عدم توانیی تشکیل زندگی و نگهداریش دلیل از اینا ساده تر مردم همه عصبی میخوام و پاره کنن دیگه چ توفعی داری