زوم پریسکوپی هواوی پی 30

معرفی زوم پریسکوپی هواوی پی 30 در تصاویر تبلیغاتی

کمپانی هواوی عکس‌های تبلیغاتی از زوم پریسکوپی هواوی پی 30 (Huawei P30) را در اینترنت منتشر کرده است که نشان می‌دهد باید منتظر یک انتقال تازه در دنیای عکاسی با موبایل باشیم.

طی ماه‌های گذشته شاهد انتشار شایعات متعددی از دو گوشی پرچمدار هواوی پی 30 و پی 30 پرو بودیم. حتی عکس‌هایی از نگاه نزدیک به مدل پرو این خانواده نیز منتشر شده است که می‌تواند آن را از تمامی زوایا به تصویر بکشد. به جز این موارد، اطلاعات تایید شده‌ی اندکی در مورد یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی آن‌ها، زوم پریسکوپی هواوی پی 30 وجود دارد. حتی مدیرعامل هواوی نیز در کنفرانس MWC بارسلون یک عکس گرفته شده با گوشی هواوی پی 30 از ماه با زوم 5 برابری را به نمایش گذاشت که زوم پریسکوپی این گوشی را تایید می‌کرد.

حالا مدیرعامل هواوی، یو چنگ دونگ بار دیگر در شبکه‌ی اجتماعی خود تصاویری را از کمپین تبلیغاتی گوشی‌های جدید هواوی منتشر کرده و هشتگ RewriteTheRules# به معنای «قوانین را از نو بنویس» را در کنار آن‌ها قرار داده است. محتوای جدیدی که منتشر شده شامل بنرهای تبلیغاتی رسمی است که یکی از آن‌ها دو ماه گذشته‌ی میلادی منتشر شده بود و روی آن به زمان معرفی گوشی های خانواده هواوی پی 30 در 26 مارس (6 فروردین 98) در پاریس اشاره شده بود.

متاسفانه درست همانند نشت‌های گذشته، ما واقعا نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که آیا عکس‌های منتشر شده در این بنرهای تبلیغاتی مستقیما با زوم پریسکوپی هواوی پی 30 تهیه شده‌اند یا خیر. برخی از محتوای زوم شده باورپذیر است که با دوربین یک گوشی تهیه شده باشد، اما برخی از این تصاویر مانند یک اسکی باز در بین زمین و هوا و فوران آتشفشان را سخت است باور کنیم که با دوربین یک گوشی گرفته شده‌اند. بر اساس اطلاعات پیشین، ما انتظار داریم این گوشی‌ها با یک زوم اپتیکال 5 برابری عرضه شوند و زوم هیبریدی 10 برابری را ارائه کنند.

همچنین رندرهایی که از این دو محصول منتشر شده نشان می‌دهند که چهار دوربین در پشت گوشی پی 30 پرو و سه دوربین در پشت مدل اصلی پی 30 قرار گرفته است. انتظار می‌رود چهارمین سنسور در مدل پرو، یک دوربین ToF‌ باشد. پنل‌های OLED این دو دیوایس به سنسورهای اسکنر اثر انگشت زیر صفحه مجهز هستند و ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگرشان قرار دارد. انتظار می‌رود یک پنل خمیده 6.5 اینچی در جلوی قاب مدل پرو و یک پنل فلت 6.1 اینچی در مدل معمولی پی 30 دیده شود. همچنین هر دو دیوایس به تراشه‌ی کایرین 980 تجهیز خواهند بود و مودم 5 جی Balong 5000 هواوی زیر قابشان قرار می‌گیرد. امیدواریم این دو دیوایس به فناوری شارژ سریع 40 وات نیز مجهز باشند.