بازی Apex Legends (ایپکس لجندز) و 7 نکته کلیدی برای پیروزی

برای دست یافتن به پیروزی در بازی Apex Legends باید مکانیک‌های آن را درک کنید و تنها داشتن مهارت‌ کافی نیست. در این مطلب به 7 نکته کلیدی پرداخته‌ایم که شما را پیروز میدان جنگ خواهد کرد.

بازی ایپکس لجندز در هر نقشه، از 60 بازیکن پیشتیبانی می‌کند که یعنی 20 تیم سه نفره در هر رقابت حضور خواهد داشت. اگر می‌خواهید در کنار تیم‌تان برنده بازی ایپکس لجندز باشید باید به یک سری نکات توجه ویژه‌ داشته باشید، این نکات شاید برگ برنده شما در مقابل دشمنان باشند.

7 نکته کلیدی برای پیروزی در بازی Apex Legends

بازی Apex Legends

1- شخصیت‌های مختلف را امتحان و از قابلیت‌های شخصیت‌ها استفاده کنید

در مقایسه با دیگر عناوین بتل رویال، بازی Apex Legends با شخصیت‌های متفاوت‌اش، خود را به راحتی متفاوت جلوه می‌دهد. هر کدام از شخصیت‌ها، قابلیت‌های خاصی دارند: یک قابلیت تاکتیکی که بسیار کار آمد است و یک قابلیت اولتیمیت که به مرور زمان شارژ می‌شود.

شما باید شخصیت‌های مختلف را امتحان کرده و ببینید کدام یک با سبک بازی کردن شما سازگار است. از هر کدام از شخصیت‌ها که استفاده می‌کنید، ترسی نداشته و از قابلیت‌هایشان استفاده کنید. برای مثال، هواپیمای کوچک بدون سرنشین شخصیت لایف لاین (Lifeline) که برای درمان استفاده می‌شود، می‌تواند هم‌تیمی‌های شما را بدون نیاز به سرنگ، سالم نگه دارد. یا قابلیت اولتیمیت شخصیت پث فایندر (Pathfinder) که یک زیپ لاین ساخته و تمام اعضای تیم می‌توانند به سرعت در نقشه گشت و گذار کنند.

استفاده مناسب شما از این قابلیت‌ها و کمک به هم‌تیمی‌ها، پیروزی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بازی Apex Legends

2- ارزش آیتم‌ها را درک کنید

همانند دیگر بازی‌های بتل رویال، بازی Apex Legends نیز از رنگ‌ها برای متمایز کردن ارزش آیتم‌ استفاده می‌کند. جلیقه، یک قطعه برای اسلحه یا لوت باکس دشمنی که کشته شده، باید بدانید که چه ارزشی دارند. ترتیب ارزش آیتم‌ها از بد تا عالی بدین گونه است:

– سفید
– آبی
– بنفش
– طلایی

لازم به ذکر است که قطعات طلایی، همانند قطعات بنفش هستند اما با ویژگی‌های بیشتر و مفیدتر. برای مثال جلیقه بنفش و طلایی، هر دو به یک اندازه در مقابل تیرها مقاومت می‌کنند اما جلیقه طلایی پس از کشتن دشمن، سپر شما را شارژ می‌کند.

بازی به صورت اتوماتیک‌، شما را از برداشتن‌ یک قطعه ضعیف‌تر منع می‌کند، البته در صورتی که قطعه بهتر داشته باشید. برای مثال اگر یک جلیقه بنفش دارید و به یک جلیقه سفید برسید، بازی به شما می‌گوید که جلیقه بهتر را دارید و نیازی به تعویض نیست.

در نهایت، به هیت مارکرها نیز توجه کنید. هنگامی که به یک دشمن شلیک می‌کنید، اعداد رنگی در کنار آن‌ها ظاهر می‌شود و برای مثال اگر این عدد، آبی رنگ باشد، بدین معناست که دشمن یک جلیقه آبی لول 2 دارد. اگر اعداد قرمز باشند، یعنی دشمن جلیقه ندارد و رنگ‌های زرد یعنی دشمن را هدشات کرده‌اید.

بازی Apex Legends

3- اسلحه‌های متنوع حمل کنید

در این بازی با تعداد زیادی سلاح رو به رو می‌شوید که در جنگ می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، از جمله اسلحه‌های مشابه رولور، شات گان‌ها، اسلحه‌‌های اسنایپر و غیره. هنگامی که در نقشه فرود آمدید، هر چه که پیدا کردید را برداشته و زمان را هدر ندهید زیرا شاید دشمن در کمین شما باشد.

اما به تدریج که در نقشه پیش رفتید، سلاح بیشتری پیدا خواهید کرد که می‌توانید آن‌ها را به کارگیری کنید. دو سلاح خود را طوری انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند، برای مثال اگر دو سلاح برای محدوده نزدیک دارید (یک SMG و یک شات گان)، توانایی مقابله با دشمنان دور را نخواهید داشت و به راحتی کشته می‌شوید.

همانند قطعات، مهمات موجود در بازی نیز دارای رنگ بندی هستند:

– مهمات سبک رنگ قهوه‌ای هستند، همانند تیر SMG، هفت‌تیرها و دیگر اسلحه‌های کوچک.
– مهمات سنگین رنگ سبز هستند و برای سلاح‌های بزرگ‌تر همچون اسحله تک تیرانداز به کار می‌روند.
– مهمات شات گان، قرمز رنگ است.
– مهمات انرژی، رنگ زرد بوده و فقط برای چند سلاح از جمله مسلسل دستی Devotion استفاده می‌شود.

از دو سلاح با دو مهمات متفاوت استفاده کنید؛ شما نمی‌خواهید در میان مبارزه با دشمنان، در هر دو سلاح با کمبود مهمات رو به رو شوید.

بازی Apex Legends

4- شما چندین فرصت برای احیا خواهید داشت

همان طور که بالاتر ذکر شد، تیم‌های بازی Apex Legends سه نفره بوده و زنده‌ ماندن هر سه عضو تا انتها می‌تواند شانس پیروزی شما را بالا ببرد. خوشبختانه، زمین خوردن یک هم‌تیمی بدین معنا نیست که کار برای او به پایان رسیده است.

هنگامی که سلامتی خود را از دست داده‌اید و بر زمین افتاده‌اید. می‌توانید به آرامی از خطر دور شده و به هم تیمی‌های خود نزدیک شوید. اگر یک سپر knockdown برداشته‌ باشید، می‌توانید از آن استفاده نموده و تا حدی از خود حفاظت کنید.

برای احیای هم تیمی خود زمان محدودی خواهید داشت اما عجله نکنید زیرا ممکن است به مرگ شما نیز ختم شود. اگر آن‌ها نجات دهید، تمامی آیتم‌های خود را حفظ خواهند کرد اما اگر کشته شدند، باز هم کارشان به اتمام نمی‌رسد، شما می‌توانید بنر شخص مورد نظر را از لوت باکس‌شان برداشته و آن‌ها را احیا کنید.

پس از برداشتن بنر هم تیمی کشته شده، می‌توانید آن را داخل یکی از دستگاه‌های respawn قرار داده و آن‌ها را بازگردانید. لازم به ذکر است که شما این کار را در هر بازی، فقط یک بار و فقط برای یک هم تیمی می‌توانید انجام دهید. هم‌ تیمی شما پس از بازگشت، هیچ گونه جلیقه، قطعات یا سلاحی نخواهد داشت.

متاسفانه، اگر بنر هم تیمی خود را در زمان مناسب برندارید، امکان بازگشت او وجود نخواهد داشت.

بازی Apex Legends

5- ارتباط بواسطه پینگ‌ها را به خوبی یاد بگیرید

اگر تجهیزات لازم را دارید، آسان‌ترین راه برای برقراری ارتباط با هم تیمی‌ها، صحبت کردن یا همان ویس چت است. اما بازی Apex Legends از یک سیستم پینگ قدرتمند و کارآمد بهره می‌برد که به شما و هم تیمی‌هایتان اجازه می‌دهد بدون صحبت کردن، از هر چیزی مطلع شوید.

با فشردن دکمه R1 در پلی استیشن 4 و RB در ایکس باکس وان می‌توانید پیام «به این طرف برویم» را به هم‌ تیمی‌هایتان ارسال کنید. شما همچنین می‌توانید همه چیز را در بازی علامتگذاری کرده و هم تیمی‌های خود را آگاه سازید. برای مثال به آن‌ها بگویید که در اینجا برای آن‌ها لوت وجود دارد، در اینجا دشمن وجود داشته و یا حتی در برابر خواسته آن بگویید که «نه» و «نمی‌توانم».

شما حتی می‌توانید فهرست موجودی‌های خود را هایلایت کرده و به هم تیمی‌ها اعلام کنید به چه چیزی نیاز دارید. مثلا بگویید به یک اسکوپ برای اسلحه تک تیرانداز یا به مهمات نیاز دارید تا آنها در صورت رویت این اقلام، شما را با خبر سازند.

اگر قصد استفاده از چت صوتی را دارید و همراه با دوستان نزدیک‌تان بازی می‌کنید، توصیه ما استفاده از نرم افزارهای مخصوص در این زمینه همانند تیم اسپیک است که کیفیت بهتری دارند.

بازی Apex Legends

6- حرکت در نقشه را به شکلی موثر یاد بگیرید

از آنجایی که طوفان یا همان دایره مرگ به مرور زمان کوچک می‌شود، باید همیشه در حرکت باشید و سعی کنید که از دایره عقب نمانید زیرا سلامت شما را کم کرده و حتی دایره‌های آخر ممکن است شما را خیلی سریع نابود کند.

به بالون‌های قرمز اطراف نقشه توجه داشته باشید. شما می‌توانید با بالا رفتن از آن‌ها و استفاده دوباره از چت پک خود، به سرعت در نقشه پیشروی کرده و حتی از دایره جلو بیوفتید.

شما همچنین می‌توانید با غلاف کردن اسلحه، با سرعت بیشتری بدوید اما مواظب باشید که با هیچ دشمنی رو به رو نشوید زیرا تا بخواهید اسلحه خود را بردارید، آسیب خواهید دید.

در نهایت، سقوط از بلندی‌ها به شما آسیب نمی‌رساند پس می‌توانید به راحتی از کوه‌های بلند بپرید و در نقشه حرکت کنید.

بازی Apex Legends

7- تهاجمی اما هوشمندانه بازی کنید

اگر دیگر بازی‌های بتل رویال را تجربه کرده باشید، حتما دیده‌اید که گاهی در همان ابتدای کار تعداد زیادی دشمن اطراف شماست و باید برای زنده ماندن تلاش کنید. از آنجایی که بازی Apex Legends دارای تعداد بازیکن کمتری است، معمولا در همان ابتدای کار با یک مبارزه بزرگ رو به رو نخواهید شد.

از این فرصت مناسب استفاده کرده و ابزار و اسلحه‌های مناسب را بردارید. شما می‌توانید هنگامی به حمله کردن بپردازید که از نظر تجهیزات کاملا آماده هستید.

با اینکه نباید بی پروا باشید اما از تهاجمی بازی کردن ترسی نداشته باشید. اگر شما به دشمنان حمله نکنید، یک نفر دیگر به شما یورش خواهد برد. به افرادی که خیلی دور هستند و به راحتی می‌توانند پنهان شوند یا کاور بگیرند، حمله نکنید، هنگامی شلیک کنید که مطمئن هستید آماده‌اید و در جای خوبی قرار دارید.

در مناطق حساس، همچون respawn، هوشیار باشید زیرا احتمالا دشمنان در نزدیکی شما هستند. همیشه به اطراف خود نگاه کنید و هرگز در مناطق باز باقی نمانید زیرا در معرض مستقیم تیر دشمنان قرار خواهید گرفت.

همیشه به تعداد تیم‌های باقی مانده نگاه کنید و برای مثال اگر تنها 3 تیم باقی مانده (یکی تیم شماست) و صدای شلیک شنیدید، تنها منتظر بمانید تا آن دو تیم مبارزه کرده و یکدیگر را نابود کنند.

بازی Apex Legends

چند نکته اساسی دیگر برای پیروزی

– بعضی از اسلحه‌ها همچون فلت لاین (Flatline) دارای چند حالت مختلف تیراندازی هستند، از این حالات به شکلی کارآمد استفاده کنید.
– اگر یک قطعه از یک اسلحه را می‌خواهید در سلاح دیگر استفاده کنید، به راحتی می‌توانید آن را در فهرست موجودی خود انتقال دهید.
– فضای موجود‌ی‌های شما محدود است. یک کوله پشتی بردارید تا فضای بیشتری برای شما باز شود. چیزهایی که نیاز ندارید را کنار بگذارید. چیزهایی که به زمین انداخته‌اید را علامت گذاری کنید، شاید به درد هم تیمی‌هایتان بخورد.
– اگر یک دشمن بر زمین افتاده و شما در نزدیکی او هستید، می‌توانید یک حرکت فینیشر بر روی او اجرا کنید. این حرکت جذاب است اما اگر دشمنی در آن حوالی باشد، به راحتی شما را شکار خواهد کرد.
– علاوه بر لوت باکس‌های همیشگی، گاهی با لوت‌های مخفی رو به رو می‌شوید. همان ربات‌های کوچک که صدای خاصی هم دارند. به آن‌ها مشت بزنید و خواهید دید که معمولا داخل آن‌ها لوت فوق العاده‌ای وجود دارد.

بازی Apex Legends اثر فری تو پلی استودیوی ریسپاون هم‌اکنون بر روی رایانه‌ های شخصی و کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس است.