خودروهای دوگانه سوز

برای خرید خودروهای دوگانه سوز به این نکات توجه کنید

امروزه خرید خودروهای دوگانه سوز از لحاظ صرفه اقتصادی رواج پیدا کرده است، اما خریداران باید هنگام خرید به نکات مهمی چون نوع خودروهای تبدیل کارخانه‌ای و تبدیل کارگاهی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اکثر خودروهای دوگانه سوز در کشور یا همان خودروهایی که با سوخت CNG نیروی خود را تامین می‌کنند، با دو روش کارخانه یا کارگاهی تولید می‌شوند. همچنین خودروهایی که در کارخانه ساخته می‌شوند در دو مدل موتور پایه گازسوز یا پایه بنزین سوز به بازار عرضه می‌شوند، اما به طور معمول خودروهای کارخانه‌ای از کیت‌های نسل چهارم با قابلیت سازگاری بیشتر برای بالا بردن راندمان بهره می‌برند.

خودروهای دوگانه سوز

خودروهای دوگانه سوز کارخانه‌ای بهترند

بدون شک خودروهای دوگانه سوز کارخانه‌ای نسبت به کارگاهی بهتر هستند. همچنین این خودروهای دوگانه سوز از جانمایی مناسب‌تر مخزن سوخت و تجهیزات سیستم گاز بهتری بهره می‌برند. گفتنی است خودروهایی که بنزین سوز هستند و با انجام مراحلی همچون نصب کیت و مخزن در کارگاه‌های مجاز به خودروهای دوگانه سوز تبدیل می‌شوند را نحوه تبدیل کارگاهی می‌گویند.

خودروهای دوگانه سوز

نکات مهم هنگام خرید خودرو دوگانه سوز

از معایب تبدیل کارگاهی می‌توان به پایین بودن پیمایش و قدرت موتور در این خودروها اشاره کرد که این میزان در خودروهای دوگانه سوز کارخانه‌ای بهتر است؛ چراکه در واحدهای R&D سرمایه‌گذاری و تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌شود و در کارخانه‌های خودروسازان از  کیت‌های نسل جدید استفاده می‌شود. خریدارانی که قصد خرید خودروهای گازسوز تبدیل کارگاهی را دارند یا مالکان این خودروها باید از استاندارد بودن تجهیزات نصب شده بر روی خودرو به ویژه مخزن سوخت مطمئن شوند. در تصویر زیر روند تبدیل خودروهای دوگانه سوز در ایران را مشاهده می‌کنید.

*** خط‌چین‌های قرمز مسیر غیرمجاز یا غیر استاندارد تبدیل خودرو به سیستم دوگانه‌ سوز است که استفاده از این خودروها خطرات زیادی را به دنبال دارد.

خودروهای دوگانه سوز

اطمینان از سلامت خودروی گازسوز

برای اینکه از اصالت خودروهای تبدیل کارخانه‌ای مطمئن شویم، کافی است در کارت و مدارک خودرو واژه دوگانه‌سوز رویت شود. در خودروهای تبدیل کارگاهی نشان یا آرمی مبنی بر دوگانه سوز بودن وجود ندارد، به همین دلیل مالکان این دست از خودروها باید به مراکز  مجاز خدمات خودروهای دوگانه سوز مورد تایید اتحادیه سوخت‌های جایگزین و قطعات وابسته مراجعه کنند تا از از صحت و نوع تبدیل خودرو خود آگاهی پیدا کنند. توجه داشته باشید که هر خودرو تبدیل کارخانه‌ای یا تبدیل کارگاهی باید برگه معاینه فنی از مراکز مربوطه را داشته باشد.

به این نکته مهم نیز توجه کنید که برای خرید خودرو دوگانه سوز، حتما موارد گفته شده در بالا را رعایت کنید و اگر خودرو گواهی معاینه فنی نداشت، ضروری است که تجهیزات آن خودرو به ویژه مخزن سوخت توسط یک متخصص بازبینی مجدد شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینا رو خودمون می دونیم

  2. با یان گرون ی کسی ماشین نیمبنه توب ازار ک بخره