نظرسنجی برنامه های محبوب صداوسیما

بازداشت عاملان تقلب در نظرسنجی برنامه های محبوب صداوسیما

اخیرا تقلب در نظرسنجی برنامه های محبوب صداوسیما حواشی زیادی را به وجود آورده بود. پس از پیگیری‌های زیاد سرانجام وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود از دستگیری عاملان این اتفاق خبر داد.

در هفته گذشته تعداد زیادی از مشترکان اپراتورهای تلفن همراه اعلام کردند که برای آن‌ها پیامکی مبنی بر پیام تایید رای به یک برنامه‌ی تلویزیونی ارسال شده است، اما تعدادی از آن‌ها در نظرسنجی مورد نظر شرکت نکرده‌اند و برخی نیز اعلام کردند به یک برنامه دیگر رای داده بودند. چنین اتفاقی وجود اختلال در سامانه نظرسنجی بخش مردمی جشنواره تلویزیونی جام جم را نشان می‌داد. در همین رابطه وزیر ارتباطات از پیگیری این موضوع و گزارش نتایج بررسی‌ها به پلیس فتا خبر داده بود.

ماجرای نداشتن مجوز از وزارت ارتباطات چه بود؟

در همان زمان دبیر جشنواره تلویزیونی جام جم عنوان کرد شرکتی که از وزارت ارتباطات مجوز دارد آرای نظرسنجی برنامه های محبوب صداوسیما را جابه‌جا کرده است، اما سیدجمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چنین ادعایی را تکذیب کرده است و گفت شرکتی که طرف قرارداد تبلیغات انحصاری صداوسیما است، آرای کاربران را تغییر داده و از وزارت ارتباطات نیز هیچ مجوزی ندارد.

نظرسنجی برنامه های محبوب صداوسیما

محمد جواد آذری جهرمی نیز پس از رسانه‌ای شدن تقلب در نظرسنجی برنامه های محبوب صداوسیما در صفحه توییتری خود نوشت وزارت ICT به شرکت‌های ارزش افزود و USSD مجوزی نداده است و آن‌ها بر اساس قانون تجارت فعالیت می‌کنند. اگر این شرکت‌ها با دریافت مجوز از ICT فعالیت می‌کنند، بر اساس مصوبه 192 کمیسیون تنظیم مقررات، تبلیغ یا فعالیت این شرکت‌ها در صداوسیما می‌بایست در اسرع وقت متوقف شود.

شناسایی عاملان تقلب در نظرسنجی برنامه های محبوب صداوسیما

سرانجام وزیر ارتباطات از شناسایی عاملان دستکاری نظرسنجی‌های مردمی خبر داد و در صفحه توییتری خود نوشت:

گزارش کامل و با جزئیات فنی چگونگی دستکاری نظرات مردم در جشنواره صداوسیما، نهایی و برای پلیس ارسال شد. عامل دستکاری در نظرات مردم شناسایی شده است. هک یا اختلال منتفی است. طبیعتا شناسایی آمر یا آمران و انگیزه آن‌ها را پلیس پیگیری خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اینا که گفتن هکر ها دستکاری کردن