مدیرعامل بلک بری

نگاه منفی مدیرعامل بلک بری به گوشی های منعطف!

اخیرا شاهد رونمایی از نخستین گوشی های منعطف سامسونگ و هواوی بودیم. اما مدیرعامل بلک بری (BlackBerry) چنین دستگاه‌هایی را بیش از اندازه بزرگ و غیر ضروری برای کاربری روزمره می‌داند.

در حالی که برخی از کمپانی‌ها روی فناوری تولید گوشی های منعطف تمرکز کرده‌اند، شرکت هایی نظیر بلک بری آن را به عنوان یک تکنولوژی بدعت‌گذار در صنعت موبایل قبول ندارند. سامسونگ و هواوی با معرفی گوشی های گلکسی فولد و میت ایکس، مسیر آینده‌ی خود را مشخص کردند و حتی موتورولا نیز به زودی با رونمایی از گوشی منعطف RAZR، به جمع آن‌ها خواهد پیوست.

توجیه این کمپانی‌ها برای ساخت چنین دستگاه‌هایی، نیاز کاربران به نمایشگرهای بزرگ‌تر است و بهترین راهکار را، عرضه‌ی گوشی های قابل تبدیل به تبلت دیده‌اند. ولی «جان چن» مدیرعامل بلک بری این دستگاه‌ها را نه تنها بسیار گران‌قیمت، بلکه بیش از اندازه بزرگ و حجیم توصیف کرده است.

او برخلاف ظهور فناوری‌هایی نظیر حسگر اثر انگشت (فیزیکی و اولتراسونیک)، تشخیص چهره و اسکنر عنبیه؛ تولید گوشی های منعطف را پیشرفتی بزرگ در دنیای موبایل نمی‌داند و استفاده از چنین دستگاه‌هایی را به غیر از مرکز تست کمپانی، در هیچ جای دیگر توصیه نمی‌کند.

بلک بری کی‌وان

البته فعلا نمی‌توان گفت که آیا حق با مدیرعامل بلک بری است یا خیر؟ چرا که هنوز سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس وارد بازار نشده‌اند و پس از آن است که می‌توان میزان استقبال مشتریان از این دو محصول را سنجید.

به هر حال بلک بری باید آماده‌ی تغییر موضع‌ باشد تا اگر دستگاه‌های انعطاف پذیر بازار را قبضه کردند، بتواند واکنش مناسبی نشان دهد. شاید همین تفکرات و مقاومت در برابر تغییرات بود که سبب شد با ظهور نخستین گوشی های هوشمند، این کمپانی از قافله‌ عقب بماند و جایگاه خود را در بازار از دست بدهد.

قرار است گلکسی فولد تا حدود دو ماه دیگر و با برچسب قیمت 2000 دلاری، وارد بازارهای جهانی شود. پس از آن نوبت به میت ایکس می‌رسد که زبان طراحی متفاوت و ظاهرا قیمت بالاتری دارد. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سامسونگ در آینده، دو گوشی منعطف جدید را نیز معرفی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. به نظر من ایده خوبیه ولی طرحش شکست خوردست 1قیمت بالا.2اندازه بیش از حد بزرگ گوشی .شاید بعضیها در تب اولیه پیش فروش بخرنش اما شکست میخوره

  2. کاملاً باهاش موافق هستم.
    گرچه دوست دار هوآوی هستم اما حتی هوآوی هم در این بازی به اشتباه وارد شده.
    گوشی های هوشمند منعطف تنها یک تب هیجانی در بازار محسوب میشوند و چند سال دیگر حتی کسی گوشیهای منعطف را به خاطر نخواهد آورد و سرنوشتی همچون G-flex در انتظار آنها خواهد بود.

  3. نمیتونه بسازه میاد نظر میده