جشنواره کودک آنلاین

بهترین وب سری‌ها و فیلم های کوتاه جشنواره کودک آنلاین انتخاب شدند

مراسم انتخاب وب سری و فیلم کوتاه جشنواره کودک آنلاین در روز شنبه 18 اسفند 97 با حمایت ویژه همراه اول برگزار شد. ایجاد انگیزه‏ کافی برای ایده‌پردازی و جذب مخاطب کودک و نوجوان از اهداف مهم این جشنواره عنوان شده است.

اپراتور همراه اول از جشنواره کودک آنلاین حمایت ویژه‌ای را انجام داد که از روز گذشته رسما فاز سوم آن اجرا شده است. از اهداف این جشنواره می‌توان به ایجاد انگیزه‏ کافی برای ایده‌پردازی و جذب مخاطب کودک و نوجوان، تجمیع و هدایت سرمایه‌‏ها به سمت تولید برای کودک و نوجوان، جلب توجه افکار عمومی به مساله نحوه‏ استفاده کودکان و نوجوانان از محتوا در فضای اینترنتی، ایجاد فرصتی برای تبادل نظر و گفت‌و‏گوی کارشناسان پیرامون جزئیات و مسائل استفاده‏ کودکان و نوجوانان از محتوای تصویری در فضای مجازی اشاره کرد.

در جشنواره کودک آنلاین حدود 1 هزار و 121 ایده مطرح شده است که از میان آن‌ها 20 ایده به عنوان برترین ایده‌های برای تولید محتوای کودک و نوجوان انتخاب شدند. در این جشنواره از 4 اپلیکیشن برتر نبات، تاچستان، مداد و آیوتون تقدیر شد.

حمایت همراه اول از جشنواره کودک آنلاین

جشنواره کودک آنلاین از دو بخش فیلم کوتاه و وب سری‌ها یا همان سریال‌های اینترنتی تشکیل شده است که زمان نهایی این جشنواره در بهار 98 برگزار خواهد شد. در این جشنواره همراه اول سیم کارت درسا را برای کودکان و سیم کارت انارستان را برای دانش‌آموزان ارائه می‌دهد و با حمایت‌های گسترده خود در زمینه استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی امن با حضور والدین پیشگام بوده است.

جشنواره کودک آنلاین

جزئیات جشنواره کودک آنلاین

مراسم انتخاب وب سری و فیلم کوتاه جشنواره کودک آنلاین در روز شنبه 18 اسفند 97 با حضور محمد جواد آذری جهرمی، (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، سید محمد بطحایی (وزیر آموزش و پرورش)، احمد مسجد جامعی (عضو شورای شهر تهران)، علیرضا تابش (رئیس بنیاد فارابی)، ابوالحسن فیروزآبادی (دبیر شورای عالی فضای مجازی) و شاهین آرپناهی (مدیرکل ارتباطات همراه اول) برگزار شد.

وزیر ارتباطات در حاشیه جشنواره کودک آنلاین عنوان کرد:

در حال حاضر 13 میلیون مخاطب کودک و نوجوان در کشور وجود دارد که در عصر فضای مجازی متولد شده‌اند. برای این نسل فضای مجازی همانند فضای واقعی است و آن‌ها قبل از اینکه مراحل آموزش و یادگیری را شروع کنند، با فضای مجازی آشنا شده‌اند. از این رو این نسل آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در مواجهه با فضای مجازی محسوب می‌شوند و به همین دلیل اگر شرایط فرهنگی و اجتماعی مناسبی برای آن‌ها در نظر نگیریم، آن‌ها با مشکلات جدی روبه‌رو خواهند شد.

جشنواره کودک آنلاین

آذری جهرمی در ادامه گفت در گذشته بهترین ابزار برای کودکان را محدودسازی فضای مجازی می‌دانستند، اما در حال حاضر کودکان این تونایی را دارند تا برای والدین خود فیلترشکن نصب کنند، از این رو مفهوم محدودسازی از بین رفته است. همچنین در کشور از لحاظ محتوایی، فرهنگ غنی وجود دارد. ما در وزارت ارتباطات سه حلقه پلتفرم‌ها، محتوا و ترویج را ایجاد کرده‌ایم. در زمینه پلتفرم‌ها 4 اپلیکیشن در این حوزه معرفی شد و انتظار داریم پلتفرم‌سازان نیز برای جوانان سکوهای مناسب را طراحی کنند.

جشنواره کودک آنلاین

رئیس مرکز ملی فضای مجازی هم در حاشیه جشنواره کودک آنلاین اظهار کرد:

در حال حاضر با بازار جهانی مواجه هستیم که محتوای بازی، آموزشی، سرگرمی، و فیلم برای قشر کودک تولید می‌شود. به همین دلیل اگر فقط مصرف‌کننده باشیم، در این بازار جهانی قدرت خود را از دست می‌دهیم. همچنین زمانی که یک تکنولوژی وارد کشور می‌شود، می‌بایست متخصصانی در حوزه‌های جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی، فرهنگ و روانشناسی با متخصصان بخش خصوصی همکاری کرده و آن تکنولوژی را بومی‌سازی کنند. وی افزود کشورمان در توسعه پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهای دیجیتال نسبت به کشورهای منطقه سرآمد است و دولت نیز باید موانع را کاهش داده و فضا را سالم‌تر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. همراه اول همه جا هست ش