بررسی هواوی وای 9 2019

بررسی هواوی وای 9 2019 ؛ میان رده ای دوست داشتنی و ارزشمند

هواوی وای 9 2019 (Huawei Y9 2019) یک میان‌رده ارزشمند و زیبا است. در این مطلب قصد داریم با بررسی هواوی وای 9 2019 ارزش خرید آن در مقایسه با دیگر میان‌رده‌ها را مشخص کنیم. هواوی Y9 2019 به لطف مجهز شدن به ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد، از سایر میان‌رده‌های هواوی چند سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد.

هواوی از زمان وارد شدن به بازار گوشی هوشمند، به خاطر ارائه قابلیت‌های یکسان در محصولاتش در مقایسه با گوشی های دیگر شرکت‌ها، به ازای دریافت هزینه پایین‌تر، محبوب شد. در ابتدا کاربران، گوشی های هوشمند هواوی را به خاطر مشخصات فنی قابل قبول و در عین حال قیمت مناسبشان خریداری می‌کردند، اما سال‌ها است ورق برگشته و هواوی از نظر سبک طراحی و همچنین کیفیت دوربین و نمایشگر نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

هواوی وای 9 2019 یکی از میان‌رده‌های قدرتمند بزرگترین گوشی‌ساز چینی بوده و از زمان معرفی، چشم‌های زیادی را به خود خیره نگه داشته است. بررسی هواوی وای 9 2019 نشان داد این گوشی برای طرفداران عکاسی با موبایل مخصوصا عکاسی سلفی، دوست‌داران گجت‌های مجهز به نمایشگر بزرگ و کاربران نیازمند یک گوشی هوشمند شیک، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود.

بررسی هواوی وای 9 2019

بسیاری از کاربرانی که گوشی پرچمدار خریداری می‌کنند، در حقیقت قادر نیستند از تمام قابلیت‌های آن استفاده کنند. بررسی هواوی وای 9 2019 به ما نشان داد حتی با یک محصول میان‌رده نیز می‌توان به هر آن چه از یک گوشی هوشمند انتظار می‌رود دست پیدا کرد.

فهرست مطالب بررسی هواوی وای 9 2019

بررسی هواوی Y9 2019 را به صورت بخش به بخش پیش خواهیم برد. با کلیک روی نام هر قسمت می‌توانید به طور مستقیم به آن دسترسی پیدا کنید:

مشخصات فنی هواوی وای 9 2019

بررسی هواوی وای 9 2019

کاربران تنها زمانی از خرید یک گوشی میان‌رده خشنود خواهند شد که امکان انجام هیچ کاری از آن‌ها سلب نشده و به خاطر نداشتن یک گوشی پرچمدار، از اجرای یک بازی یا اپلیکیشن خاص محروم نشوند. در این قسمت قصد داریم روی کاغذ، به بررسی هواوی وای 9 2019 پرداخته و اجزای سخت افزاری آن را مورد بررسی قرار بدهیم.

  • طول بدنه: 162.4 میلی‌متر
    ضخامت: 8.1 میلی‌متر
    عرض: 77.1 میلی‌متر
  • وزن: 173 گرم
  • مقاومت در برابر آب و گرد و غبار: خیر
  • جنس بدنه: پلی کربنات
  • رنگ‌ها: مشکی، آبی، ارغوانی
  • پورت‌های ورودی: میکرو یو اس بی 2.0، درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری
  • تراشه: کایرین 710 (12 نانومتری)، هشت هسته‌ای، دارای 4 هسته Cortex-A73 با سرعت 2.2 گیگاهرتز، دارای 4 هسته Cortex-A53 با سرعت 1.7 گیگاهرتز، مجهز به پردازشگر گرافیکی Mali-G51 MP4
  • حافظه: 6 گیگابایت رم با 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی (مخصوص بازارهای چین) / 3 گیگابایت یا 4 گیگابایت رم با 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی
  • ابعاد نمایشگر: 6.5 اینچ از نوع IPS LCD
  • تراکم پیکسلی: 396 پیکسل بر هر اینچ (16 میلیون رنگ)
  • رزولوشن نمایشگر: 1080 در 2340 پیکسل با نسبت ابعاد تصویر 19.5:9
  • نسبت مساحت نمایشگر به بدنه: 82.8 درصد
  • دوربین سلفی: دوگانه 16 + 2 مگاپیکسل (سنسور رنگی + تشخیص عمق)
    گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 + f/2.0
    پشتیبانی از HDR
    توانایی فیلم برداری فول اچ‌دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین اصلی: دوگانه 13 + 2 مگاپیکسل (سنسور رنگی + تشخیص عمق)
    گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 + f/1.8
    دارای قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز
    پشتیبانی از HDR
    توانایی فیلم برداری فول اچ‌دی با نرخ 60 فریم بر ثانیه
  • باتری: 4000 میلی‌آمپر ساعت، لیتیوم-یونی با قابلیت شارژ سریع 10 واتی
  • نرم افزار و سیستم عامل: اندروید 8.1 اوریو + نسخه 8.2 رابط کاربری اختصاصی EMUI
  • امکانات ارتباطی: 2 سیم‌کارت نانو همزمان، 4G LTE، وای فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax، وای فای دایرکت، بلوتوث نسخه 5.0
  • سنسورها: سنسور اثر انگشت روی پنل پشتی، ژیروسکوپ، سنسور تشخیص مجاورت، قطب‌نما، تشخیص نور محیط

طراحی

 

بررسی هواوی وای 9 2019

حین بررسی هواوی وای 9 2019 در ابتدا تصور کردیم با ترکیبی از دو گوشی آنر 8 ایکس و نوا3 آی رو به رو شده‌ایم. پنل پشتی بدنه همچون بسیاری از پرچمداران از شیشه و فلز ساخته نشده و از پلی‌کربنات است. مخصوصا رنگ آبی آن چشم‌نوازی خاصی دارد. با این حال در دست گرفتن گوشی، تجربه مشابهی با زمان در اختیار داشتن یک پرچمدار به شما منتقل نخواهد کرد و احتمالا پلاستیکی بودن بدنه را به طور واضح احساس کنید.

هواوی می‌توانست در بدنه Y9 2019 از مواد بهتری استفاده کند، اما شاید به خاطر تلاش برای کاهش قیمت نهایی محصول، قید این کار را زده است. با وجود نامرغوب بودن جنس بدنه، طراحی گوشی به زیبایی صورت گرفته است. همانند اغلب گوشی های هوشمند، فریم دستگاه آلومینیومی است.

بررسی هواوی وای 9 2019

 

یکی دیگر از ایراداتی که می‌توان به جنس بدنه هواوی Y9 جدید گرفت، استعدادی بالای آن در جذب اثر انگشت و لکه است، به طوری که دائما باید به فکر تمیز کردن آن باشید. خوشبختانه سازنده، داخل جعبه گوشی یک قاب ژله‌ای ساده قرار داده است. با استفاده از آن، از شر این مشکل راحت خواهید شد.

برخلاف میان‌رده‌های قبلی هواوی، در Y9 2019 از شیشه‌های 3D استفاده شده است، به همین دلیل کناره‌های آن انحنای عمیق‌تری داشته و در مقایسه با شیشه‌های متداول 2.5D، شکل جذاب‌تری به گوشی بخشیده است. به این ترتیب، جنس بدنه به کیفیت پرچمداران نیست، اما دست کمی از آن‌ها ندارد.

بررسی هواوی وای 9 2019 از کوچک‌تر بودن ناچ آن در مقایسه با بسیاری از میان‌رده‌ها و حتی پرچمداران بازار خبر می‌دهد. این اتفاق به لطف انتقال گوشی تلفن و چراغ نوتیفیکیشن به بالای بریدگی میسر شده است. در واقع ناچ فقط در بر دارنده دو سنسور دوربین سلفی بوده و عنصر دیگری روی آن قرار ندارد.

بررسی هواوی وای 9 2019

در سمت چپ بدنه، درگاه کارت حافظه جانبی و سیم‌کارت‌ها را مشاهده خواهید کرد. هواوی Y9 2019 یک دو سیم کارته از نوع هیبریدی نیست، به همین دلیل به طور همزمان، امکان قرار دادن دو سیم کارت و وارد کردن کارت حافظه جانبی وجود دارد.

بررسی هواوی وای 9 2019

روی سمت راست بدنه گوشی، از بالای به پایین ابتدا کلید کنترل حجم صدا و سپس کلید پاور را مشاهده خواهید کرد. حین طراحی بدنه، محل قرارگیری این دو دکمه به خوبی انتخاب شده است، به همین دلیل با وجود کشیده و قد بلند بودن گوشی، افزایش یا کاهش صدا و همچنین بستن و باز کردن قفل گوشی به وسیله کلید پاور، کار دشواری نخواهد بود و کلیدها به خوبی روی انگشت شست سوار می‌شوند.

بررسی هواوی وای 9 2019

در بالای بدنه، خبری از هر گونه درگاه نیست و در این قسمت فقط میکروفون کاهش‌دهنده نویز اطراف دیده می‌شود. در لبه پایینی هواوی Y9 2019، درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری، میکروفون اصلی گوشی، پورت میکرو یو اس بی و اسپیکر اصلی را مشاهده خواهید کرد. در بررسی هواوی Y9 2019 به عدم پشتیبانی آن از استاندارد مقاومتی IP67 یا IP68 پی بردیم، به همین دلیل سازنده، دلیلی برای حذف درگاه جک صوتی نداشته است. به این ترتیب، امکان بردن گوشی به داخل استخر همراه خود وجود ندارد و در مقایسه با سایر میان‌رده‌ها و پرچمداران پشتیبانی‌کننده از IP67 یا IP68، بیشتر باید مراقب گوشی خود بود.

بررسی هواوی وای 9 2019

در پنل پشتی، دوربین دوگانه اصلی را در گوشه‌ترین قسمت بالا و سمت راست بدنه خواهید دید. دو سنسور دوربین به همراه فلاش ال ای دی به صورت عمودی زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند. هواوی در بسیاری از میان‌رده‌ها و حتی پرچمداران خود از این سبک طراحی پنل پشتی استفاده کرده، به همین دلیل نحوه قرارگیری دوربین دوگانه در بسیاری از محصولات آن یکسان است.

بررسی هواوی وای 9 2019

از این گوشی میان‌رده نباید انتظار اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر داشت. ماژول اسکنر اثر انگشت هواوی Y9 2019 معمولی بوده و مجددا در محلی قابل لمس توسط انگشت سبابه قرار دارد.

نمایشگر و مالتی مدیا

بررسی هواوی وای 9 2019 از مجهز شدن آن به یک پنل 6.5 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2340 در 1080 پیکسل) با نام FullView خبر می‌دهد. نسبت ابعاد تصویر نمایشگر 19.5:9 است، به همین دلیل در مقایسه با بسیاری از میان‌رده‌ها و حتی پرچمداران، ظاهری کشیده‌تر و قد‌بلندتر دارد.

با وجود قرارگیری گوشی در دسته‌بندی میان‌رده‌ها، صفحه نمایش آن کیفیت، زاویه دید و روشنایی خوبی دارد. حتی در زمان قرار دادن میزان نور صفحه روی 70 درصد، باز هم زیر نور مستقیم آفتاب قادر به مشاهده محتویات روی نمایشگر Y9 2019 خواهید بود. همچنین با نگاه به گوشی به صورت زاویه‌دار، باز هم امکان تماشای محتواها امکان‌پذیر است.

بررسی هواوی وای 9 2019

حین بررسی هواوی وای 9 2019 و حتی حین مطالعه مشخصات فنی آن، به شیشه محافظ خاصی روی پنل نمایشگر آن برخورد نکردیم، اما برای مراقبت از صفحه نمایش، یک لایه پلاستیک مقاوم روی آن قرار گرفته است. طراحی بدون حاشیه هواوی Y9 2019 در حد برترین پرچمداران مجهز به نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه بالا نیست، اما همچنان می‌توان آن را در سطحی قابل قبول دانست.

هواوی قابلیت‌های جذابی در بخش نمایشگر وای 9 2019 در اختیار کاربران قرار داده است. به عنوان نمونه می‌توان برای کمک به کاهش مصرف انرژی، رزولوشن را از فول اچ‌دی پلاس به اچ‌دی پلاس کاهش داد یا شدت رنگ‌های اصلی را دست‌کاری کرد. در تنظیمات همین قسمت، امکان مخفی‌سازی ناچ نیز میسر شده است، به طوری که با فعال‌سازی این قابلیت، دو طرف بریدگی بالای نمایشگر با رنگ سیاه پر خواهد شد.

بررسی هواوی وای 9 2019

حالتی تحت عنوان Eye Comfort برای نمایشگر در نظر گرفته شده است. بر اساس ادعای سازنده، این ویژگی مجوز TUV Rheinland را دریافت کرده و ارائه تجربه‌ای ملایم و در عین حال شفاف به کاربر را تضمین می‌کند.

حین بررسی هواوی وای 9 2019 متوجه توان بالای اسپیکر آن شدیم. در لبه پایینی گوشی، فقط یک اسپیکر وجود دارد، اما همچنان قادر است صدایی با حجم و کیفیت قابل توجه تولید کند. به این ترتیب هواوی Y9 2019 برای طرفداران موزیک نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

دوربین

از سال 2016 و به بعد، به دیدن دوربین دوگانه روی پنل پشتی میان‌رده‌های هواوی عادت کرده‌ایم، اما دوربین سلفی دوگانه، چیزی نیست که در حال حاضر حتی روی بیشتر پرچمداران نیز وجود داشته باشد. در ماژول دوربین اصلی و سلفی هواوی وای 9 2019، در کنار سنسور رنگی اصلی، یک سنسور تشخیص عمق میدان دیده می‌شود.

دوربین اصلی از یک سنسور 13 مگاپیکسلی رنگی به همراه یک سنسور 2 مگاپیکسلی کمکی تشکیل شده است. گشودگی دریچه دیافراگم این دو سنسور به ترتیب f/1.8 و f/2.4 است.

بررسی هواوی وای 9 2019 نشان داد برای دوربین اصلی آن، پنج حالت Aperture ،Night ،Portrait ،Photo و Video وجود دارد. تعدد حالت‌های عکاسی و فیلم برداری دوربین گوشی به مراتب بیشتر است، اما همگی شامل حالت‌های Pro mode ،Panorama ،AR lens ،Light painting ،HDR ،Time-Lapse ،Filter و Watermark در تب More قرار دارند.

بررسی هواوی وای 9 2019

در زمان وجود نور کافی، دوربین اصلی قادر خواهد بود تصاویری باکیفیت بسیار مناسب به ثبت برساند. در این شرایط، رنگ‌ها به درستی ثبت شده و جزئیات به خوبی در تصاویر پدیدار خواهند شد. اما در زمان ثبت عکس حین استفاده از حالت عادی (Photo) و در زمان نبود نور کافی در محیط، نتیجه مات و نه چندان دلچسب می‌شود. در ادامه نمونه تصاویری که حین بررسی هواوی وای 9 2019 به ثبت رسیده‌اند را مشاهده خواهید کرد.

در زمان استفاده از حالت Night قضیه کمی متفاوت است. وقتی نور کافی در محیط عکاسی وجود ندارد، به وسیله فعال‌سازی این حالت، تصاویری شارپ‌تر و دارای جزئیات بیشتر به ثبت خواهید رساند. با این حال عکس‌های نهایی در مقایسه با حالت عادی، کمی مصنوعی‌تر به نظر می‌رسند.

دوربین سلفی از سه حالت اصلی یعنی Portrait ،Photo و Video تشکیل شده و حالت‌های فرعی دیگری نیز وجود دارد. به لطف سنسور ثانویه از نوع عمق میدان دوربین سلفی می‌توان تصاویر پرتره حرفه‌ای با آن به ثبت رساند. وضوح تصاویر ثبت شده با استفاده از این دوربین، به لطف رزولوشن 16 مگاپیکسلی سنسور اصلی آن، از عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی بیشتر خواهد بود! گشودگی دریچه دیافراگم سنسور اصلی و سنسور کمکی 2 مگاپیکسلی به ترتیب f/2.0 و f/2.4 است.

بررسی هواوی وای 9 2019

بررسی هواوی وای 9 2019 نشان داد همانند زمان استفاده از دوربین اصلی، در صورت وجود نور کافی در محیط، تصاویر سلفی بسیار باکیفیتی ثبت می‌شوند. حتی در زمان کاهش نور محیط، میزان نویز عکس‌های سلفی از آن چه انتظار داریم به مراتب کمتر است. متاسفانه در کنار ماژول دوربین سلفی خبری از فلاش ال ای دی نیست، به همین دلیل نباید از آن انتظار ثبت تصاویری باکیفیت در تاریکی را داشته باشیم.

هواوی در نرم افزار دوربین میان‌رده‌اش از هوش مصنوعی بهره برده است، به همین دلیل می‌توانید تنظیمات را به حالت خودکار رها کرده و اجازه بدهید هوش مصنوعی، بر اساس نوع صحنه، پیکربندی عناصر مختلف را برایتان انجام بدهد. کافی است یک مرتبه در زمان روشن بودن هوش مصنوعی و مرتبه‌ای دیگر حین خاموش بودن آن اقدام به ثبت تصویر از یک صحنه مشخص کنید تا به خوبی تاثیر این قابلیت در کیفیت تصویر نهایی را دریابید.

دوربین اصلی گوشی هواوی Y9 2019 قادر است در رزولوشن فول اچ‌دی و با حداکثر نرخ 60 فریم بر ثانیه، ویدیوهایی باکیفیت به ثبت برساند. فراموش نکنید در دوربین این گوشی میان‌رده، خبری از تثبیت‌کنندگی نوری یا الکترونیکی تصویر (OIS یا EIS) نیست. پس به منظور فیلم برداری در زمان لرزش شدید دست نمی‌توانید روی دوربین این گوشی حساب باز کنید.

اتصالات و باتری

بررسی هواوی وای 9 2019 پشتیبانی آن از اتصالات متداول را نشان داد. پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان حین استفاده از کارت حافظه جانبی، پشتیبانی از اتصال 4G LTE، وای فای، بلوتوث و جی پی اس همه در این گوشی در نظر گرفته‌ شده‌اند. عدم پشتیبانی از ان اف سی، برای کمتر کاربرانی تبدیل به یک دغدغه خواهد شد. با وجود قرارگیری گوشی تلفن در بالاترین لبه گوشی، مشکلی در زمان برقراری مکالمه نخواهید داشت.

بررسی هواوی وای 9 2019 به ما یادآور شد می‌توانیم بدون نگرانی از تمام شدن شارژ باتری، روی این گوشی حساب کنیم. ظرفیت 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی باتری این گوشی را می‌توان با باتری پرچمداران سری Mate مقایسه کرد.

بر اساس تست باتری PC Mark روی هواوی Y9 2019، باتری این گوشی حین استفاده مداوم از دستگاه برای 11 ساعت و 42 دقیقه دوام می‌آورد. این در حالی است که حین بررسی ما، در زمان پخش ویدیویی فول اچ‌دی، روشنایی نمایشگر 50 درصد، حجم صدای 50 درصد با استفاده از هدفون و همچنین فعال‌سازی حالت آفلاین، باتری 13 ساعت دوام آورد! به این ترتیب می‌توان گفت هواوی وای 9 2019 به منظور تماشای ویدیو، حقیقتا گزینه‌ای ایده‌آل است! با در نظر گرفتن ابعاد 6.5 اینچی نمایشگر دستگاه، دوام باتری آن کاملا قابل قبول است.

در Y9 2019 خبری از سیستم شارژ سریع 40 واتی به کار رفته در پرچمداران اخیر سری Mate نیست و این گوشی به ورژنی ملایم‌تر از فناوری شارژ سریع هواوی مجهز شده است! به همین دلیل شارژ 0 تا 100 درصد باتری آن کمی بیشتر از 2 ساعت زمان می‌برد.

بنچمارک و عملکرد فنی

حین بررسی هواوی وای 9 2019 دریافتیم این گوشی از نظر توان پردازشی، چیزی کم ندارد، هر چند بدون شک نمی‌توان به اندازه یک پرچمدار از آن انتظار داشت. تراشه کایرین 710، که پیشتر در دو گوشی نوا 3 آی و آنر 8 ایکس به کار رفته بود، در اینجا نیز وجود دارد. پردازشگر گرافیکی این چیپست Mali-G51 MP4 بوده و به خوبی از پس اجرای بازی‌های سه بعدی بر می‌آید.

بسته به نسخه خریداری شده، 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم در اختیار خواهید داشت، چرا که امکان خرید نسخه مجهز به 6 گیگابایت حافظه اصلی فقط برای ساکنان کشور چین مهیا است. هر دو نسخه یاد شده برای بازارهای سراسر دنیا، از 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی بهره می‌برند. در صورت نیاز می‌توان فضای ذخیره‌سازی فایل را با استفاده از کارت حافظه جانبی افزایش داد.

امتیازهای هواوی وای 9 2019 در دو بنچمارک شناخته شده آنتوتو و گیک‌بنچ قابل قبول هستند. این میان‌رده توانست در هفتمین ورژن بنچمارک AnTuTu، امتیاز 139899 را به دست بیاورد. امتیاز آن در ورژن چهار GeekBench به ترتیب در بخش‌های پردازش تک هسته‌ای، پردازش چند هسته‌ای و رندر اسکریپت، 1599، 5452 و 4110 بوده است. در ادامه می‌توانید مقایسه امتیاز این گوشی هوشمند با دیگر محصولات همرده‌اش در دو بنچمارک‌ Antutu و PCMark را مشاهده کنید.

با توجه به اندازه و نسبت ابعاد تصویر خاص نمایشگر، به طور ویژه به منظور ارزیابی توان گوشی در حوزه گیمینگ، به بررسی هواوی وای 9 2019 پرداختیم. در دنیای گیم می‌توان این دستگاه را بالاتر از حد متوسط دانست، چرا که اجرای گرافیکی‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های روز همچون Asphalt 9: Legends و همچنین PUBG Mobile و Mobile Legends به خوبی روی آن امکان‌پذیر است. البته نباید نرخ فریمی را روی آخرین گزینه قرار دهید، در غیر این صورت با کندی در پیشرفت گیم پلی رو به رو خواهید شد.

بررسی هواوی وای 9 2019

بعد از اجرای بازی‌های سه بعدی و سنگین برای چند دقیقه، پنل پشتی کمی داغ می‌شود، اما افزایش دمای دستگاه هرگز به میزانی خطرناک،‌ آسیب‌زننده و‌ آزارهنده نخواهد رسید. البته اجرای بازی‌های بسیار سنگین و دارای بار پردازشی بالا سبب می‌شود میزان مصرف باتری به شدت افزایش پیدا کند.

بررسی هواوی وای 9 2019

نمایشگر کشیده Y9 2019 سبب خواهد شد اجرای بازی‌های ماشینی روی آن بسیار جذاب و هیجان‌انگیز باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت بهترین و روان‌ترین گیم پلی ممکن، بعد از خریداری این گوشی، سطح توقعات خود را از آن در حد یک میان‌رده نگه داشته و تنظیمات گرافیک بازی‌ها را در سطح متوسط نگه دارید.

سیستم عامل و رابط کاربری

بررسی هواوی وای 9 2019 نشان داد پلتفرم نرم افزاری آن نیز همانند نوا 3 آی و آنر 8 ایکس است. سیستم عامل این گوشی اندروید 8.1 اوریو بوده و رابط کاربری آن، نسخه 8.2 رابط کاربری EMUI است.

رابط کاربری اختصاصی هواوی همانند همیشه سریع و ساده است. مجددا خبری از منو نبوده و میانبر اپلیکیشن‌ها، درست در همان صفحه‌های خانه اضافه می‌شوند. به این ترتیب به منظور دسترسی به اپلیکشن‌ها، بازی‌ها و ویجت‌های مربوط به آن‌ها، درگیر هوم اسکرین و دراور نشده و همه را در یکجا در اختیار خواهید داشت.

اگرچه هواوی از سیستم عامل اندروید به صورت سفارشی‌سازی شده استفاده می‌کند، اما اپلیکیشن‌های گوگل به صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب هستند. تعداد قابل توجهی نرم افزار اختصاصی هواوی نیز در بررسی هواوی وای 9 2019 دیده شدند. به عنوان نمونه می‌توان به Phone Manager ،Health ،HiCare و Huawei App Gallery اشاره کرد. سیستم عامل و نرم افزارهای پیش‌فرض نصب شده، روی هم رفته بیش از 10 گیگابایت را اشغال کرده‌اند، به همین دلیل از 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی اعلام شده تنها 52 گیگابایت برای استفاده در دسترس است.

اپلیکیشن Phone Manager را می‌توان در مرکزیت بستر نرم افزاری گوشی دانست. از این برنامه می‌توان برای مرور وضعیت گوشی و مانیتور کلی آن بهره برد. به عنوان سایر قابلیت‌های نرم افزار Phone Manager می‌توان به پاک کردن فایل‌های زائد از روی گوشی و کمک به افزایش فضای رم در دسترس اشاره کرد.

قیمت هواوی وای 9 2019 – Huawei Y9 2019

گوشی موبایل هواوی وای 9 نسخه 2019 مدت کمی است در بازار ایران موجود شده و با قیمتی از 2,949,000 تا 3,500,000 تومان در فروشگاه های مجازی و فیزیکی به فروش می‌رسد. لازم به ذکر است که با توجه به وضعیت عجیب و غریب و نابسمان موبایل در بازار ایران، از اظهار نظر کلی در مورد قیمت این گوشی خودداری می‌کنیم؛ اما باید بگوییم طی مقایسه ای که از این گوشی با سایر موبایل های مشابه موجود در بازار ایران انجام دادیم، هواوی وای 9 2019 ارزش خرید بالایی با سایر رقبای هم رده داشت.

مزایا و معایب

مزایا

  • داشتن نمایشگری بسیار بزرگ و مجهز به نسبت ابعاد تصویر 19.5:9
  • مجهز شدن به دوربین اصلی دوگانه
  • مجهز شدن به دوربین سلفی دوگانه با توانایی ثبت تصاویر 16 مگاپیکسلی
  • استفاده از هوش مصنوعی در نرم افزار دوربین
  • باتری دارای عمر بالا
  • خوش دست بودن بدنه در عین ابعاد بزرگ آن
  • عملکرد سخت افزاری قابل قبول
  • امکان مخفی‌سازی ناچ به صورت نرم افزاری
  • اسپیکر دارای حجم و کیفیت صدای بالای
  • امکان استفاده از دو سیم کارت در کنار کارت حافظه جانبی به صورت همزمان
  • سرعت بالای اسکنر اثر انگشت

معایب

  • کیفیت نه چندان خوب مواد به کار رفته در بدنه
  • استعداد بالای بدنه دستگاه در جذب اثر انگشت
  • عدم استفاده از سبک نوین طراحی ناچ استایل و عرض تقریبا بالای بریدگی بالای نمایشگر
  • عدم وجود قابلیت‌های نرم افزاری منحصربه‌فرد در مقایسه با رابط‌های کاربری اختصاصی دیگر شرکت‌ها
  • عدم توانایی دوربین برای ثبت تصاویر شفاف در تاریکی
  • عدم وجود فلاش ال ای دی برای دوربین سلفی دوگانه

جمع بندی

محصولات سری Y، از جمله میان‌رده‌های پرطرفدار هواوی طی سال‌های اخیر تلقی می‌شوند. آخرین محصول این سری با تغییرات زیادی رو به رو شده و در مقایسه با مدل‌های قبلی، چند سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه می‌توان به جهش شدید سبک طراحی، اندازه نمایشگر و همچنین بهبود مشخصات فنی به خصوص در بخش دوربین در هواوی وای 9 2019 در مقایسه با وای 9 2018 اشاره کرد.

امروزه تعداد قابل توجهی از بزرگترین فبلت‌ها همچون محصولات سری Note سامسونگ، در دسته‌بندی پرچمداران قرار می‌گیرند. به عنوان نمونه می‌توان به فبلت غول‌پیکر اخیر سامسونگ از همین سری یعنی گلکسی نوت 9 اشاره کرد که به صفحه نمایشی 6.4 اینچی مجهز شده است. در چنین شرایطی، برخورد با نمایشگری 6.5 اینچی شدیدا حین بررسی هواوی وای 9 2019 توجه ما را به خود جلب می‌کند! این اعجاب با در نظر گرفتن قرارگیری گوشی در دسته‌بندی میان‌رده‌ها، دو چندان می‌شود.

بررسی هواوی وای 9 2019 از نظر نمایشگر، نشان می‌دهد گوشی در این زمینه حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. مقایسه صفحه نمایش آن با گلکسی نوت 9، به عنوان یکی از بهترین‌ها در این حوزه، از نظر نسبت ابعاد تصویر مشص کرد با یک گوشی بسیار خاص رو به رو هستیم. مجهز شدن پرچمداران اخیر سامسونگ و دیگر شرکت‌ها به صفحه نمایش‌هایی دارای نسبت ابعاد تصویر 18.5:9 سبب شد آن‌ها را دارای طراحی عجیب و مجهز به بدنه‌ای لاغر، کشیده و منحصربه‌فرد خطاب کنیم. این در حالی است که نمایشگر هواوی وای 9 2019 از نسبت ابعاد تصویر 19.5:9 بهره می‌برد! به همین دلیل در مقایسه با آن‌ها، ظاهر آن باز هم کشیده‌تر است.

هواوی وای 9 2019 به دوربینی دوگانه در پشت و جلو مجهز شده و حتی از هوش مصنوعی نیز در این زمینه بهره می‌برد. کیفیت تصاویر ثبت شده با استفاده از این دوربین در زمان وجود نور کافی در محیط، حقیقتا بیش از حد تصور است. دوربین سلفی دوگانه نیز سبب می‌شود برای گرفتن تصاویر پرتره، نیازمند کمک گرفتن از دیگر افراد نباشید. با وجود این قابلیت‌ها، دوربین، مهم‌ترین ویژگی نیست که در هواوی وای 9 2019 به آن برخورد کردیم.

از نظر مشخصات سخت افزاری نیز ویژگی‌های خاصی حین بررسی هواوی وای 9 2019 پیدا نکردیم، هر چند نمی‌توان ایرادی به آن گرفت. به عبارتی از نظر توان پردازشی، این میان‌رده هواوی کم و کاستی نخواهد داشت، هر چند چیز خاصی در چنته ندارد و همانند دیگر محصولات در همین دسته‌بندی ظاهر شده است.

روی هم رفته، داشتن نمایشگری بسیار بزرگ، اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی هواوی وای 9 2019 تلقی می‌شود. خواندن کتاب، گشت و گذار در اینترنت، اجرای بازی و مخصوصا تماشای فیلم در این صفحه نمایش واقعا لذت‌بخش است، مخصوصا این که زاویه دید بسیار مناسبی داشته و زیر شدیدترین نور مستقیم آفتاب نیز دیدن محتویات آن به خوبی امکان‌پذیر خواهد بود. وجود یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی سبب می‌شود حین لذت بردن از نمایشگر گوشی، نگران اتمام انرژی منبع تامین نیروی آن نباشید. می‌توانید به لطف قابلیت کاهش رزولوشن صفحه نمایش، در صورت عدم نیاز به محتواهای دارای کیفیت بالا، تاثیر قابل توجهی روی مصرف باتری بگذارید.

امتیاز گجت نیوز

loading…!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سلام اقای دانیال حجاری میخواستم گوشی بخرم که دوربینش خوب باشه و هم سرعتش ولی بین دوتا موندم یکیy9 2019 ویکی a30 هستش من که میگم Y9 ولی A30 دوربینش خوب بنطر شما چی کدوم رو بخرم که خوب دوام بیاره خیلی ممنون میشم جواب رو بدید

  2. خب شما خودت چی ساختی بگو از شما بخریم خخخخخخخخخخ یجوری گفتی که انگار سازنده هستید خدایی توانایی دارید حتی یک سیم را لحیم کنید ؟

  3. عالبیه به عنوان پایین رده

  4. مفت گرونه این بنجل چینى به هیچ وجهى گول ظاهر این گوشى هاى آشغال چینى رو نخورید!
    خدا لعنت کنه این شرکت بنجل ساز چینى که دنیا رو به گند کشیده!!
    :'(:-(

    • دقیقا مثل این پیرمردا و پیرزنا خیلی قدیمی که هرچی میشه میگن کار اینگلیسیاس و بعدش میگن خدا لعنتشون کنه
      ناراحت نشو مادر بزرگ خودم جلوی تلوزیون چادر سرش میکرده
      ولی در کل من این گوشی رو برای برادرم گرفتم خیلی گوشی خوبی هست
      تست کردم که میگم