چربی سوزی

بهترین روش دویدن برای چربی سوزی شناسایی شد

دویدن یکی از معمول‌ترین فعالیت‌های ورزشی برای حفظ سلامت و تناسب اندام است. اکنون محققان پژوهشگاه رویان با آزمایش انواع روش‌های دویدن بر روی 48 موش نر بالغ توانستند بهترین روش دویدن برای چربی سوزی را شناسایی کنند.

همواره پزشکان حوزه سلامت به مردم پیشنهاد می‌کنند که برای دستیابی به تناسب اندام و حفظ سلامتی خود می‌بایست تمرینات ورزشی را انجام دهند. تمامی افراد می‌توانند برای اهداف گوناگون چون تقویت بدن یا چربی سوزی از روش‌های تمرینی مختلفی استفاده کنند، اما دویدن یکی از معمول‌ترین و ساده‌ترین فعالیت‌های ورزشی محسوب می‌شود که برای حفظ سلامت فواید زیادی دارد.

همواره پاسخ به این سوال که چه نوع از دویدن می‌تواند در چربی سوزی افراد تاثیر بیشتری داشته باشد به موضوع جذاب محققان تبدیل شده است، اما حالا محققان پژوهشگاه رویان انواع دویدن تند و عادی در سطح‌های مختلف چون سربالایی، سراشیبی و بدون شیب را آزمایش کردند و پس از مقایسه نتایج با ژن‌های مربوط به متابولیسم و چربی سوزی در حیوان مدل آزمایشگاهی توانستند پاسخ این پرسش را پیدا کنند.

آزمایش بهترین روش دویدن برای چربی سوزی

محققان پژوهشگاه رویان برای این پژوهش 48 موش نر بالغ را به صورت تصادفی در 8 گروه مختلف شامل دویدن سریع در سربالایی با شیب 15 درجه، دویدن سریع در سطح بدون شیب، گروه کنترل حاد بدون ورزش، دویدن سریع در سراشیبی با شیب منهای 15 درجه، دویدن آرام و طولانی در سراشیبی با شیب منهای 15 درجه، دویدن آرام و طولانی در سربالایی با شیب 15 درجه، دویدن آرام و طولانی در سطح بدون شیب و گروه کنترل مزمن بدون ورزش دسته‌بندی کردند.

چربی سوزی

دویدن در سراشیبی بهتر است

بر اساس گزارش منتشر شده ژن‌های مربوط به متابولیسم و چربی سوزی در تمام گروه‌هایی که ورزش‌های مختلف را انجام داده بودند به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد، اما نتایج دویدن در سراشیبی نسبت به دویدن در سربالایی و در سطح بدون شیب بسیار بهتر بود. از این رو دویدن در سراشیبی بهترین نوع دویدن برای چربی سوزی محسوب می‌شود. گفتنی است این پژوهش توسط مهدی دهقانی، دکتر کامران قائدی، دکتر محمد حسین نصر اصفهانی و همکارانشان در پژوهشگاه رویان انجام شد و نتایج این پژوهش نیز در مجله بین المللی Gene به چاپ رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. چربی سوزی باید به طور همزمان یک برنامه ورزشی و یک رژیم استاندارد را زیر نظر متخصص تغذیه و مربی ورزشی باشد

  2. هر چی تا حالا راه رفتیم اشتباه بوده و فروش تردمیل های وارونه بهتر میشه
    باید بریم فضا زندگی کنیم.

  3. دریچه قلب اینجوری ک گشاد میشه

  4. من گفتم چرا همش نتیجه عکس میگیرم نگو اشتباه میدویدم

  5. دیگ دویدن دویدنه خو اینم نوع بندی نکنید

  6. جالبه

    دست محققان هم درد نکنه و امیدوارم همیشه موفق باشند