هواوی میت 30

تصاویر منتسب به گوشی هواوی میت 30 منتشر شد

تصاویر رندر شده منتسب به گوشی هواوی میت 30 منتشر شد. این رندرها بر اساس پتنت های منتشر شده از Huawei Mate 30 طراحی شده است.

در صورتی که هواوی قصد داشته باشد مطابق با برنامه زمان‌بندی رایج به رونمایی از گوشی های جدید خود ادامه دهد، اواخر سال جاری میلادی شاهد معرفی گوشی های سری هواوی میت 30 (Mate 30) خواهیم بود. اطلاعات بسیار کمی درباره دستگاه‌های آینده در دسترس است، اما رندر های جدیدی که توسط LetsGoDigital نمایش داده شده است، یک طراحی بالقوه را نشان می‌دهد.

وجود یک صفحه نمایش در بخش عقب

گوشی هوشمندی که تصاویر آن نمایش داده شده همانند پرچمدارهای کنونی شرکت هواوی دارای دوربین سه‌گانه در بخش عقب است، اما سنسورها در یک ماژول افقی به جای ماژول مربع شکل یا عمودی قرار گرفته‌اند.

از آن جایی که این فقط یک طرح رندر شده بر اساس پتنت های مواست، قابلیت هر سه دوربین عقب مشخص نیست، اما از لحاظ ظاهر سنسور سمت راست، می‌توان به راحتی تعیین کرد که آیا از فناوری جدید زوم 10x هواوی پشتیبانی می‌کند یا خیر، همچنین می‌توان سنسورهای مرکزی و سمت چپ را به ترتیب به عنوان سنسور اصلی و سنسوری که دارای زاویه دید بیش از حد معمول است، معرفی کرد. اینطور که پیداست، یک سیستم فوکوس اتوماتیک لیزری و یک فلاش LED در سمت چپ دوربین‌ها قرار دارد.

هواوی میت 30

علت قرارگیری سنسورهای دوربین به صورت افقی را می‌توان قابلیتی عنوان کرد که مستقیما در زیر آن قرار دارد؛ هواوی به جای فضای معمولی خالی از نمایشگر منحصر به فرد ثانویه در بخش عقب استفاده کرده است. هنگامی که دستگاه به صورت برعکس روی میز قرار دارد، پنل کوچک به عنوان صفحه نمایشی که همیشه فعال است، عمل خواهد کرد و اطلاعاتی همانند زمان و وضعیت آب و هوا را به کاربران نمایش می‌دهد، همچنین این پنل باید کنترل مدیا و انواع تنظیمات سریع را ارائه دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های ارزشمند صفحه نمایش ثانویه را می‌توان زمان گرفتن تصاویر سلفی عنوان کرد؛ کاربران می‌توانند از طریق صفحه نمایش ثانویه به سنسورهای عقب دسترسی داشته باشند. این ویژگی می‌تواند طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها را که توسط سنسور سلفی پشتیبانی نمی‌شود، فراهم کند.

صفحه نمایش لبه به لبه و تشخیص چهره سه بعدی

این گوشی هوشمند همانند گوشی جدید سری P30 هواوی به صفحه نمایش لبه به لبه مجهز خواهد بود، همچنین دارای حاشیه یکنواخت و ناچ بسیار کوچک بوده که به سختی مشخص است. در اکثر موارد شاهد قرارگیری سنسور دوربین سلفی در ناچ هستیم و در گوشی های سری هواوی میت 20 (Huawei Mate 20) و همچنین سری آینده هواوی پی 30 (Huawei P30) هم موجود است، اما می‌توان گفت که به دلیل وجود صفحه نمایش ثانویه، دیگر نیازی به سنسور سلفی نیست.

هواوی میت 30

به نظر می‌رسد شرکت هواوی از نگاه ظاهری برای گوشی هوشمند جدید خود از سنسور ToF به جای سنسور دوربین سلفی استفاده کرده است؛ این بدین معناست که دستگاه به راحتی از سنسور تشخیص چهره سه بعدی پشتیبانی می‌کند، اما اگر کاربران روش سنتی استفاده از اثر انگشت را ترجیح دهند، می‌توانند از حسگر مربوطه در زیر صفحه نمایش استفاده کنند. پرچمدار آینده هواوی مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌متر، بلندگو و پورت USB Type-C در قسمت پایین است، همچنین شاهد قرارگیری دکمه تنظیم صدا و پاور در امتداد قاب فلزی هستیم.

آیا این طرح به واقعیت تبدیل خواهد شد؟

همانند تمام پتنت‌های طراحی‌شده، هیچ تضمینی مبنی بر تولید چنین دستگاهی توسط شرکت هواوی وجود ندارد، اما اگر این گوشی توسط هواوی تولید شود، ممکن است در ابتدا با تعداد محدودی برای آزمایش بازار عرضه شود. در صورتی که هواوی از نتایج به دست آمده رضایت داشته باشد، می‌تواند با طرح‌های مطرح‌شده ادامه دهد و نسل بعدی گوشی های سری میت 30 را تولید کند، حتی امکان حفظ و اجرای آن برای پرچمدارانی که قصد دارد در آینده تولید کند هم وجود دارد.

تصاویری که ما می‌بینیم مربوط به نسخه معمولی میت 30 خواهد بود، اما انتظار می‌رود که مدل پرو دارای نمایشگر اولد باشد، همانطور که انتظار می‌رود در گوشی های سری جدید هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) استفاده شود، همچنین امکان حذف جک هدفون هم وجود دارد. گوشی هوشمند پرو ممکن است دارای سنسور ToF در بخش عقب باشد که در بهبود کیفیت تصاویر بوکه موثر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. فقط هواوی. امیدواریم هواوی ازسامسونگ جلو بزند

    فعلا رتبه سوم جهان