ثبت گوشی های مسافری

ثبت گوشی های مسافری در سامانه رجیستری به صورت آنلاین فعال شد

در گذشته ثبت گوشی های مسافری زمان‌بر بود و بسیاری از فعالان بازار موبایل نسبت به زمان‌بر بودن آن معترض بودند، اما از دیروز این سامانه برای ثبت تلفن همراه های مسافری به صورت آنلاین فعال شد.

اخیرا زمان‌بر بودن ثبت گوشی های مسافری در سامانه رجیستری اعتراض بسیاری از فعالان بازار موبایل را به همراه داشت. برخی از کارشناسان این اقدام را عاملی برای کاهش موبایل در بازار و افزایش قیمت می‌دانستند، اما سامانه اطلاع‌رسانی رجیستری گوشی های موبایل اعلام کرد که ثبت تلفن های مسافری در سامانه رجیستری به صورت آنلاین فعال شده است.

آنلاین شدن سامانه ثبت گوشی های مسافری

سامانه اطلاع‌رسانی رجیستری گوشی های موبایل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد اتصال آنلاین به سامانه ثبت و رجیستری تلفن همراه همتا توسط گمرک انجام شده است. از این رو پس از اینکه افراد عوارض را پرداخت و شناسه IMEI گوشی موبایل را در گمرک ثبت کردند، کد فعال‌سازی به شماره همراه مسافر پیامک خواهد شد.

گفتنی است در گذشته به صورت دوره‌ای اطلاعات از گمرک در قالب یک فایل به سامانه همتا ارسال می‌شد، اما پس از اتصال این دو سامانه،‌ کد فعال‌سازی پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI در همان زمان به شماره همراه شخص مسافر پیامک می‌شود. همچنین کاربر می‌تواند در همان زمان از طریق درگاه‌های سامانه همتا، گوشی موبایل را روی سیم کارت خود فعال کند.