طراحی گوگل پیکسل 4

طراحی گوگل پیکسل 4 لو رفت؛ نمایشگر حفره‌دار در پرچمدار بعدی گوگل

پرچمدار آینده گوگل در یک عکس لو رفته، با چهره‌ای متفاوت به نمایش درآمده است. با استناد به این تصویر باید گفت که نمایشگر حفره‌دار و دوربین دوگانه در پشت و جلو، مهم‌ترین مولفه‌های طراحی گوگل پیکسل 4 یا پیکسل 4 ایکس ال (Google Pixel 4 XL) هستند.

اعضای خانواده گوگل پیکسل 3 (Google Pixel 3) از بسیاری جهات گوشی های خوبی‌اند، به ویژه وقتی پای نرم افزار و دوربین در میان باشد؛ اما طراحی و ظاهر آن‌ها، داستان متفاوتی دارد. سال گذشته پس از معرفی پیکسل 3 ایکس ال، ناچ نسبتا بزرگ و چانه‌‌ی پهن آن به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد و این طور به نظر می‌‌رسید که گوگل به جای پیاده‌سازی ایده‌های نو، صرفا قصد دنباله‌روی از جریان غالب را داشته است.

در سوی مقابل، پیکسل 3 تا حد زیادی از چنین انتقادهایی در امان ماند. البته این گوشی هم از طراحی چشمگیری برخوردار نبود؛ اما ظاهر متناسب‌تری داشت و با وجود حاشیه ضخیم در بالا و پایین نمایشگر، خوش‌چهره‌تر از پیکسل ۳ XL جلوه می‌کرد.

این احتمال وجود دارد که در سال جاری نیز، گوگل برای طراحی پرچمداران خود از ترند این روز‌های صنعت موبایل پیروی کند. در تصویر لو رفته‌ای که به گوگل پیکسل ۴ یا پیکسل ۴ ایکس ال منتسب است، صفحه نمایشی حفره‌دار دیده می‌شود.

طراحی گوگل پیکسل 4

البته این یک تصویر تایید شده نیست؛ ولی اگر اصالت داشته باشد، می‌توان ادعا کرد که طراحی گوگل پیکسل 4 بیشتر از نسل قبلی به دل می‌نشیند. هرچند هستند کسانی که وجود دو حفره روی نمایشگر برای میزبانی از دوربین‌های سلفی را نمی‌پسندند؛ اما لااقل از ضخامت حاشیه‌ها به شکل محسوسی کاسته شده است.

فارغ از دوربین سلفی دوگانه، دیگر نکته‌ای که در طراحی گوگل پیکسل 4 جلب توجه می‌کند، دوربین اصلی دستگاه در پنل پشتی است. آن‌طور که در تصویر به نظر می‌رسد، با یک ماژول دوربین دوگانه مواجه هستیم. گوشی های قبلی گوگل با یک دوربین اصلی، عملکرد کم‌نظیری داشتند؛ حالا تصور کنید که چه کارهایی از این دوربین دوگانه بر خواهد آمد.

یکی دیگر از نکات جالب توجه، نبود حسگر اثر انگشت در پنل پشتی دستگاه است که می‌تواند به معنای تعبیه این سنسور درون صفحه نمایش یا دکمه پاور باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اگه همینطور بیاد که کولاک میکنه امسال… .
    دوربین دوگانش خوار و مار اس ۱۰ پلاسو صلواتی میکنه… .