هک شدن گوشی

نشانه‌های هک شدن گوشی چیست؟

امروزه مهاجمان سایبری، گوشی های موبایل را هدف قرار داده‌اند، اما نشانه‌های هک شدن گوشی چیست و چگونه می‌توان با شناسایی به موقع از خطرات احتمالی جلوگیری کرد؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و کاربردی شدن گوشی های موبایل،‌ مهاجمان سایبری به هک کردن گوشی های هوشمند علاقه زیادی دارند و به همین دلیل کاربران برای حفظ حریم خصوصی خود در مقابل این سودجویان باید نکات امنیتی را رعایت کنند. در همین رابطه کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری گزارشی را مبنی بر نشانه‌های هک شدن گوشی موبایل منتشر کردند که با بررسی به موقع می‌توان مشکلات پیش آمده را برطرف کرد. در ادامه، نشانه‌های هک شدن گوشی را بررسی می‌کنیم.

نشانه‌های هک شدن گوشی

1. کاهش سرعت عملکرد موبایل

کاهش چشمگیر سرعت عملکرد گوشی یا هنگ کردن‌های بدون دلیل می‌تواند مهم‌ترین نشانه هک شدن گوشی باشد. گفتنی است پر شدن کارت حافظه و حافظه داخلی گوشی نیز باعث می‌شود سرعت گوشی موبایل کاهش پیدا کرده و هنگ کند، از این رو کندی و هنگ کردن‌ها فقط مربوط به هک شدن نیست.

2. ضعیف شدن باتری موبایل

ضعیف شدن باتری گوشی های هوشمند یکی دیگر از نشانه‌های هک شدن گوشی موبایل است. در واقع زمانی که ظرفیت باتری و شارژدهی گوشی بدون هیچ دلیلی یا به صورت ناگهانی کاهش پیدا کرد می‌تواند نشانه‌ی حمله هکرها باشد. همچنین از دیگر نشانه‌های ضعیف شدن باتری می‌توان به داغ شدن زیاد در هنگام استفاده یا شارژ کردن باتری اشاره کرد.

3. تغییر دانلود‌ها

بسیاری از کاربران در فضای مجازی اعلام کردند که وضعیت دانلود گوشی های هوشمند آن‌ها در زمان هک شدن به صورت ناگهانی تغییر پیدا کرده است. کارشناسان حوزه امنیت سایبری نیز این عامل را یکی از نشانه‌های حمله هکرها یا مجرمان سایبری می‌دانند که قصد دارند به داده‌های خصوصی کاربران دسترسی پیدا کنند.

4. قطع شدن ناگهانی تماس

یکی از نشانه‌های هک شدن گوشی قطع تماس تلفنی و ویدیویی به صورت ناگهانی است که بر اساس گزارش منتشر شده این مورد یکی از نشانه‌های حملات سایبری به حریم خصوصی افراد محسوب می‌شود.

5. دریافت و ارسال پیام‌های عجیب

دریافت و ارسال پیام‌های عجیب یکی از نشانه‌های ورود هکرها و مجرمان به گوشی موبایل شما است. در این صورت هکرها می‌توانند به راحتی به اطلاعات و داده‌های حریم خصوصی شما دسترسی پیدا کنند.

هک شدن گوشی

6. نصب برنامه‌ها بدون اطلاع کاربران

برنامه‌های جدیدی که شما اصلا آن‌ها را نمی‌شناسید به صورت ناگهانی دانلود و نصب شده‌اند، جزو نشانه‌های اصلی هک شدن گوشی موبایل است. در این زمان می‌توانید مطمئن شوید که دستگاه هوشمند شما توسط هکرها و مهاجمان سایبری تحت حمله قرار گرفته است.

7. عمل نکردن برنامه‌ها

یکی از نشانه‌های حمله سایبری و بدافزاری از کار افتادن ناگهانی و عمل نکردن برنامه‌ها است. در این زمان ارتباط شما با برنامه مورد نظر دچار مشکل می‌شود.

8. به‌هم‌ریختگی ظاهر سایت‌ها

نشانه‌های فعالیت‌های مخرب هکرها در فضای مجازی هنگامی است که یک سایت مشهور را باز می‌کنید و با ظاهر عجیب و غریب آن مواجه می‌شوید.

9. افزایش قبض تلفن همراه

وقتی که هکرها به اطلاعات خصوصی دستگاه الکترونیکی شما دسترسی پیدا کردند، معمولا از شماره‌های تماس شما سوءاستفاده می‌کنند و حتی با افراد ناشناس تماس می‌گیرند که چنین عاملی باعث افزایش قبض تلفن می‌شود.

10. منتشر شدن اطلاعات خصوصی افراد در فضای مجازی

سرانجام یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های هک شدن گوشی موبایل انتشار اطلاعات خصوصی افراد نظیر تصاویر و ویدیوهای شخصی افراد در فضای مجازی است. این عامل به خوبی نشان می‌هد که هکرها به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مرود ۱۰ خیلی ضایع ست