ابرپروژه های آمریکا

با پرخرج‌ترین ابرپروژه های آمریکا آشنا شوید

در این مقاله با پرخرج‌ترین ابرپروژه های آمریکا آشنا می‌شوید که دولت آمریکا برای به سرانجام رساندن آن‌ها بیشترین سهم بودجه را از مالیات مردم دریافت کرده است.

بسیاری از دولت‌ها برای به سرانجام رساندن پروژه‌های کشورشان بخشی از بودجه آن‌ها را از مالیات مردم دریافت می‌کنند که کشور آمریکا مثال خوبی برای این مسئله به‌شمار می‌رود. در این مقاله با پرخرج‌ترین ابرپروژه های آمریکا آشنا شوید که بیشترین پول را از مالیات مردم دریافت کرده‌اند.

پرخرج‌ترین ابرپروژه های آمریکا

راه‌آهن پرسرعت کالیفرنیا

بودجه: 77 میلیارد دلار

ابرپروژه های آمریکا

شهرهای متعددی چون سانفرانسیسکو تا لس آنجلس قرار است توسط راه‌آهن پرسرعت به یکدیگر متصل شوند و این پروژه اکنون در حال احداث است. مسافران به کمک این خط راه‌آهن می‌توانند با سرعت 350 کیلومتر در ساعت از میان این شهرها بگذرند و فقط یک سفر 2 ساعت و 40 دقیقه‌ای را تجربه خواهند کرد. البته با توسعه این خط راه‌آهن، شهرهای سندیگو و ساکرامنتو نیز به خطوط ریلی متصل می‌شوند. برآورد شده است که این راه‌آهن پرسرعت با بودجه 77 میلیارد دلاری تا 10 سال دیگر به بهره‌برداری می‌‌رسد که احتمال می‌رود هر چه این پروژه با تاخیر رو‌به‌رو شود، هزینه‌های ساخت آن نیز افزایش پیدا کند.

هواپیمای جنگنده F 35

بودجه: 1500 میلیارد دلار

ابرپروژه های آمریکا

ارتش آمریکا با هدف ساخت جنگنده‌ای برای تمام بخش‌های ارتش پروژه ساخت جنگنده F 35 را آغاز کرد. در واقع قرار بود شرکت لاکهید مارتین آمریکا جنگنده‌ای را تولید کند که قادر باشد در هر مکانی صعود و فرود کرده و توانایی حمل هر صلاحی را نیز داشته باشد، اما هواپیمای جنگنده‌ای که تولید شده است این توانایی‌های برآورد شده را نمی‌تواند ارائه دهد. این پروژه برای آمریکا حدود 1.5 تریلیون دلار یا 1500 میلیارد دلار هزینه به همراه داشته است و از آن به عنوان پرخرج‌ترین پروژه دفاعی آمریکا نام می‌برند.

تونل بوستون

بودجه: 21 میلیارد دلار

ابرپروژه های آمریکا

ساخت پروژه تونل بوستون از سال 1984 شروع شد و سرانجام در سال 2007 به اتمام رسید. این تونل دارای 8 لاین بوده و طول آن نیز 6 کیلومتر است. گفتنی است در طول احداث این پروژه موانع زیادی به وجود آمد که حتی یکی از کارگران نیز در حین ساخت آن قربانی شد. تونل بوستون با هزینه 21 میلیارد دلاری جزو پرخرج‌ترین ابر پروژه های آمریکا محسوب می‌شود.

پروژه نیروگاه هسته‌ای کارولینای جنوبی

بودجه: 9 میلیارد دلار

ابرپروژه های آمریکا

دولت آمریکا با هدف توسعه فناوری نیروگاه‌های هسته‌ای در آمریکا پروژه ساخت نیروگاه هسته‌ای کارولینای جنوبی را شروع کرد، اما فاز اول این پروژه به صورت کامل با شکست مواجه شد و حتی شرکت‌هایی که در ساخت آن همکاری داشتند نیز ورشکست شدند. در واقع دولت آمریکا قصد داشت 4 نیروگاه را در یک پروژه واحد بسازد، اما پس از اینکه ساخت دو نیروگاه به اتمام رسید، مراحل ساخت دو نیروگاه دیگر حتی پس از هزینه 9 میلیارد دلاری نیز به سرانجام نرسیده و متوقف شد. گفتنی است تاکنون آینده نیروگاه هسته‌ای کارولینای جنوبی مشخص نیست.

شبکه جاده‌ای بین ایالتی

بودجه: 425 میلیارد دلار

ابرپروژه های آمریکا

برخلاف دو پروژه شکست خورده نیروگاه کارولینای جنوبی و جنگنده ‌F 35، پروژه ساخت شبکه جاده‌ای بین ایالتی در آمریکا با طول 774 هزار و 540 کیلومتر با موفقیت به سرانجام رسید، اما مراحل ساخت این پروژه از سال 1955 شروع شد و در نهایت در سال 2006 تکمیل شد که حدودا 51 سال به طول انجامید. این پروژه با بودجه 425 جزو ابرپروژه های آمریکا محسوب می‌شود.