تسلا مدل وای

تسلا مدل وای (Tesla Model Y) معرفی شد

تسلا مدل وای به صورت رسمی رونمایی شد. این نیمه کراس اوور تمام الکتریکی به خودرو تسلا مدل 3 شباهت زیادی دارد. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید تسلا آشنا می‌شویم.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در خصوص محصول جدید این شرکت عنوان کرد تسلا مدل وای بر اساس خودرو تسلا مدل 3 طراحی شده است. وی افزود تسلا مدل وای یک خودرو نیمه‌شاسی بلند محسوب می‌شود که می‌تواند هنگام رانندگی حس یک خودرو اسپرت را به راننده ارائه کند. شرکت تسلا قصد دارد محصول جدید خود را در سال 2021 به بازار عرضه کند که با وجود رقبا ممکن است رقابت دشواری را در پیش داشته باشد؛ چراکه به زودی خودروهای شاسی بلند الکتریکی آئودی تولید فولکس واگن، مرسدس بنز تولید دایملر و بی ام و به بازار عرضه خواهند شد.

در ماه اوت سال 2018 ایلان ایلان ماسک در صفحه شخصی توییتری خود نوشت که قصد دارد شرکت سهامی عام خود را به یک شرکت سهامی خاص تبدیل کند، این موضوع باعث شد ارزش سهام تسلا حدود 24 درصد کاهش پیدا کند. چنین موضوعی مشکلات زیادی از جمله درگیری با سهامداران و حتی تعدیل نیرو را به دنبال داشت. در همین رابطه ایلان ماسک در هفته‌های گذشته عنوان کرد اکثر فروشگاه‌های فیزیکی را می‌بندند و محصولات خود را فقط از طریق اینترنتی عرضه می‌کند تا قیمت نهایی محصولات تسلا 6 درصد کاهش پیدا کند، اما مسئولان تسلا عنوان کردند فروشگاه‌های فیزیکی فعال خواهند ماند و فقط 3 درصد از قیمت محصولات کاهش می‌یابد.

تسلا مدل وای

مشخصات تسلا مدل وای

مدل پرتوان تسلا مدل وای قادر است پس از هر بار شارژ شدن مسافتی حدود 482 کیلومتر را بپیماید و قیمت این مدل نیز 47 هزار دلار اعلام شده است. همچنین نسخه معمولی خودرو تسلا مدل وای با قیمت 39 هزار دلار می‌تواند با هر بار شارژ حدود 370 کیلومتر را طی کند. البته مشتریان می‌توانند مدل دو موتوره با چهارچرخ محرک این خودرو را با قیمت پایه 51 هزار دلار خریداری کنند. تسلا مدل وای می‌تواند ظرف مدت 3.5 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 97 کیلومتر بر ساعت برسد و بالاترین سرعت آن نیز 241 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

تسلا مدل وای

تسلا مدل Y حدود 10 درصد از تسلا مدل 3 بزرگ‌تر است و 75 درصد قطعات آن مشابه تسلا مدل 3 خواهد بود. تسلا مدل وای قطعا به عنوان مهم‌ترین محصول شرکت تسلا محسوب می‌شود؛ چراکه این خودرو برای تمامی مردم عرضه می‌شود و تسلا می‌تواند با سود حاصل از فروش آن بسیاری از بدهی‌های خود را تسویه کند.

ایلان ماسک در مصاحبه‌ای عنوان کرد در حال حاضر مراحل پیش فروش تسلا مدل وای شروع شده است. این خودرو از سقف پانورامیک و یک نمایشگر لمسی 15 اینچی برای کنترل خودرو بهره می‌برد. همچنین دستگیره درها شبیه مدل 3 هستند و این خودرو از دو ردیف صندلی برخوردار است که در قسمت زیربندی آن تعلیق بادی وجود نخواهد داشت.

تصاویر تسلا مدی وای

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه