پونک

به دنبال خانه‌ای ارزان در غرب تهران هستید؟ به پونک بیایید

معدود محله‌هایی در تهران هستند که بخشی از آن‌ها در یک منطقه و بخشی در منطقه‌ای دیگر قرار گرفته باشد. پونک اما این چنین است؛ محله‌ای که تقریبا جزو شمال غرب تهران و در مناطق دو و پنج تقسیم شده است.

پونک اما تاریخچه‌ای خوشبو و دلنشین دارد، زمانی که در ده پونک باغ‌هایی بزرگ با گل‌های پونه فراوانی قرار داشت و اصلا به خاطر همین گل‌های پونه، نام پونک بر این محله گذاشته و ماندگار شد. البته در حکایتی دیگر، می‌گویند به دلیل گذشتن رودخانه پونه از این محله، پونک به این نام اسم‌گذاری شد. هر چه که بود و هست، پونک حالا محدوده‌ای وسیع را شامل می‌شود از بزرگراه اشرفی اصفهانی تا قسمت‌هایی از شاهین شمالی. این محله در میان محله‌های غرب تهران نسبتا هواداران بیشتری دارد. در سایت دیوار نیز آگهی‌های خرید و فروش آپارتمان در پونک آنقدر آگهی دارند که نمی‌توان تعداد دقیق آن‌ها را شمرد.

برای معرفی هر محله، ابتدا باید از موقعیت جغرافیایی آن سخن گفت. خب، از این بخش شروع می‌کنیم هر چند که وسعت این محله، اجازه نمی‌دهد به صورت جزئی از این موقعیت بگوییم اما به صورت حدودی؛ پونک از شمال به حصارک و از جنوب به همت و باغ فیض ختم می‌شود. همچنین در قسمت شرقی و غربی این محله، جنت آباد و دره پونک به چشم می‌خورد. همه این‌ها باعث شده پونک از نظر دسترسی، قوی جلوه کند. به خصوص اینکه در این محله وفور خدمات حمل و نقل عمومی وجود دارد: بی آر تی میدان آزادی- دانشگاه علوم تحقیقات، اتوبوس‌ و تاکسی‌هایی که از مرزداران و آریاشهر می‌گذرند و… از سوی دیگر ایستگاه متروی مرزداران که به زودی افتتاح می‌شود، کار را برای ساکنین این محله حسابی راحت می‌کند. همچنین اگر وسیله نقلیه شخصی داشته باشید نیز در عرض چند دقیقه به همت، حکیم، اشرفی اصفهانی و …خواهید رسید.  مزیت دیگری که خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در پونک دارد، خیابان‌های عریض و طویل این محدوده است. حتی اگر خانه‌هایی بدون پارکینگ پیدا کنید، اصلا نگران جای پارک نخواهید بود.

قیمت‌های خانه و آپارتمان در پونک، در مقایسه با دیگر محله‌های منطقه 5، این محدوده را جزو ارزان‌ترین محلات نشان می‌دهد، هم از نظر رهن و اجاره و هم از نظر خرید و فروش؛ از قدیم‌الایام روال همین بود و ماندگار شده است. روش ساده اطلاع از آخرین تغییرات قیمتی این محدوده، مراجعه به سایت دیوار است. البته اگر به صورت قطعی به این نتیجه رسیدید که از آگهی‌های این سایت یک آپارتمان یا خانه برگزینید، یادتان باشد قرارداد را باید در بنگاه ببندید و نه به صورت شخصی. سایت دیوار تنها سعی دارد واسطه‌ها را در جست‌و‌جو حذف کند، نه در بستن قرارداد و مسائل حقوقی مهم.

حالا به بخش املاک سایت دیوار بروید و محله پونک را فیلتر کنید. برای مثال در این سایت یک آپارتمان 98 متری واقع در اشرفی اصفهانی که جزو منطقه 2 محسوب می‌شود، کلیدنخورده، دارای دو پاسیو و لوازم ورزشی در محوطه ساختمان به قیمت یک میلیارد و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین در مورد دیگری در میان آگهی‌های خرید آپارتمان و خانه در پونک 75 متری در با 12 سال سن ساخت، دو خوابه، رو به آفتاب و واقع در سردار جنگل یک میلیارد و پنجاه میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. دوستان عزیزی که میگید گرونه
    توی تهران بله این قیمت ارزون حساب میشه
    با همین پول توی بالاشهر کرج میشه خونه خرید
    اما خب توی تهران قیمت ها فرق میکنه
    و متاسفانه اونجا این قیمت پایین حساب میشه برای خونه

  2. توی این اوضاع خونه کو

  3. الله اکبر کجاش ارزونه

  4. ح س میکنم ما عقبیم از همه چی حتی قیمت خونه

  5. یک مییلارد و 50 میلیون ارزونه؟؟؟؟