گوشی مفهومی ZTE Axon V جایگزینی برای دوربین پاپ آپ دارد

ظاهرا کمپانی «زد تی ای» به جای استفاده از نمایشگرهای حفره‌دار، ناچ قطره‌ای یا سیستم پاپ آپ، راهکار جایگزینی برای نقل مکان دوربین سلفی و تولید یک اسمارت فون تمام صفحه واقعی دارد. گوشی مفهومی ZTE Axon V دارای ماژول دوربینی در لبه کناری خود است.

دوربین‌های پاپ آپ و مکانیسم کشویی، راهکارهایی بودند که دیر آمدند و زود رفتند. احتمالا گرایش به نمایشگرهای حفره‌دار یا گنجاندن ناچ قطره‌ای در صفحه نمایش گوشی ها نیز، دوام چندانی نخواهد داشت. همین امر موجب شده که کمپانی چینی به فکر راهکار دیگری برای تعبیه دوربین سلفی در گوشی اکسون وی باشد؛ هرچند که این صرفا یک نمونه کانسپت است.

گوشی مفهومی ZTE Axon V

برای اینکه نسبت 100 درصدی نمایشگر به بدنه حفظ شود، گوشی مفهومی ZTE Axon V یک مجموعه دوربین سه‌بعدی در لبه کناری خود دارد. در نگاه اول به نظر می‌رسد که آن قسمتِ برآمده، دنباله‌ی پنل صفحه نمایش باشد؛ اما در واقع یک بخش جداگانه و چسبیده به فریم دستگاه است که از دو سنسور دوربین میزبانی می‌کند. بنابراین مکانیسم پاپ آپ یا کشویی ندارد.

گوشی مفهومی ZTE Axon V تعریف جدیدی را از یک دستگاه تمام صفحه ارائه می‌دهد

منابع نزدیک به ZTE می‌گویند که کمپانی چینی، این راهکار را برگزیده است تا با یک تیر دو نشان را بزند؛ در واقع علاوه بر امکان استفاده از نمایشگر تمام صفحه، فضای بیشتری هم برای تعبیه یک باتری بزرگ در گوشی داشته باشد.

اطلاعات چندانی درباره این ماژول دوربین و سنسورهای آن در دست نیست؛ اما می‌توان دید که در پشت دستگاه هم، دوربین دوگانه با همان چیدمان عمودی وجود دارد. همچنین نبود نشانی از حسگر اثر انگشت در پنل پشتی را باید به معنای وجود این سنسور در زیر صفحه نمایش بدانیم.

شایعاتی هم شنیده می‌شود مبنی بر اینکه زد تی ای اکسون وی، دارای یک پنل اولد 6.8 اینچی با نسبت تصویر 21:9 خواهد بود؛ مشابه گوشی های سونی اکسپریا 1 و اکسپریا 10 که اخیرا در کنگره جهانی موبایل معرفی شدند.