آیپد ایر 10.5 اینچی

نسل جدید آیپد ایر 10.5 اینچی و آیپد مینی 7.9 اینچی اپل معرفی شد

نسل سوم آیپد ایر 10.5 اینچی (iPad Air) و نسل پنجم آیپد مینی 7.9 اینچی (iPad Mini) رسما معرفی شدند. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های تبلت های جدید اپل آشنا می‌شویم.

اپل در سکوت خبری، دو مدل جدید آیپد یعنی نسل سوم آیپد ایر 10.5 اینچی (iPad Air) و نسل پنجم آیپد مینی 7.9 اینچی (iPad Mini) را معرفی کرد. آیپد ایر جدید دارای صفحه نمایش 10.5 اینچی رتینا (Retina) با نسبت 4:3، رزولوشن 2224 در 1668 پیکسل و تراکم 264 پیکسل در هر اینچ است. این صفحه نمایش همچنین از پوشش شیشه‌ای (Laminated)، فناوری True Tone و پشتیبانی رنگی گسترده DCI-P3 بهره می‌برد.

مدل کوچکتر آیپد مینی 7.9 اینچی نیز دارای صفحه نمایش با نسبت 4:3، رزولوشن 2048 در 1536 پیکسل و تراکم 326 پیکسل در هر اینچ است که بیشترین تراکم پیکسلی در آیپدها محسوب می‌شود. این صفحه نمایش نیز از نوع Laminated بوده و از فناوری True Tone و پشتیبانی رنگی گسترده برخوردار است.

آیپد ایر 10.5 اینچی

جدا از تفاوت صفحه نمایش، این دو آیپد جدید تقریبا یکسان هستند. آیپد ایر 10.5 اینچی و آیپد مینی 7.9 اینچی از تراشه A12 Bionic اپل با موتور عصبی و پردازشگر حرکتی M12 بهره می‌برند. هر دو مدل در نسخه‌های 64 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شوند و از نسل پنجم قلم اپل (Apple Pencil) پشتیبانی می‌کنند.

دوربین آیپد ایر 10.5 اینچی و آیپد مینی 7.9 اینچی نیز یکسان است. این دو آیپد با دوربین 8 مگاپیکسلی در قاب پشتی عرضه می‌شوند که دارای دیافراگم f/2.4 است و قادر به فیلمبرداری با رزولوشن 1080p خواهد بود. در جلو نیز یک دوربین 7 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 1080p قرار گرفته است. هر دو مدل جدید دارای قابلیت فیس آی دی یا تشخیص چهره نیستند، اما از تکنولوژی قدیمی‌تر تاچ آی دی یا اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند.

این دو تبلت اپل از اتصال وای فای Dual-band 802.11ac با MIMO، بلوتوث 5.0، جی پی اس و Gigabit-Class LTE بهره می‌برند و هر دو از ویژگی eSIM در کنار نانوسیم برخوردارند.

قیمت آیپد ایر 10.5 اینچی و آیپد مینی جدید

آیپد ایر 10.5 اینچی

اپل آیپد ایر 10.5 اینچی جدید با قیمت پایه 499 دلار و آیپد مینی جدید با قیمت پایه 399 دلار عرضه می‌شوند. هر دو مدل در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی و طلایی از امروز در دسترس خواهند بود. استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، لوکزامبورگ، هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، سنگاپور، اسپانیا، سوئد، سوئیس، امارات، آمریکا و بریتانیا بازارهایی هستند که تبلت های جدید اپل در آن‌ها عرضه می‌شود و از هفته آینده نیز کشورهای چین (فقط مدل‌های وای فای)، ماکائو (فقط مدل‌های وای فای) و مکزیک میزبان تبلت های جدید اپل خواهند بود. کشورهای دیگر از جمله کلمبیا، یونان، هند، روسیه، عربستان، آفریقای جنبوی، تایلند و ترکیه نیز در آینده مقصد این دو مدل جدید هستند.

آیپد ایر 10.5 اینچی

اپل همچنین همراه با آیپد ایر 10.5 اینچی و آیپد مینی 7.9 اینچی، لوازم جانبی جدیدی را عرضه می‌کند. از جمله این لوازم جانبی می‌توان به قاب پلیورتانی با قیمت 39 دلار برای آیپد مینی و 49 دلار برای آیپد ایر در رنگ‌های خاکستری، سفید و صورتی اشاره کرد. همچنین قاب چرمی جدید در رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، آبی نیمه شب و قرمز با قیمت 69 دلار برای آیپد ایر عرضه می‌شود. صفحه کلید هوشمند جدید نیز با قیمت 159 دلار برای آیپد ایر در دسترس خواهد بود و همانند قبل، نسل اول اپل پنسل با قیمت 99 دلار موجود است.

به این ترتیب خانواده آیپد شامل دو آیپد پرو 2018، نسل ششم آیپد، آیپد ایر جدید و آیپد مینی جدید می‌شود و دسترسی به مدل‌های قدیمی‌تر قطع خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. به ایران کی وارد میشه