سونی اکسپریا 10 اولترا

گوشی سونی اکسپریا 10 اولترا می‌تواند چنین ظاهری داشته باشد!

ظاهرا سونی قصد دارد در آینده نزدیک، یک گوشی هوشمند دیگر را با نمایشگر بسیار کشیده عرضه کند. البته این دستگاه که از آن با نام سونی اکسپریا 10 اولترا (Sony Xperia 10 Ultra) یاد می‌شود، بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی و 7 اینچی است.

ماه گذشته، کمپانی ژاپنی با معرفی سه اسمارت فون که نسبت تصویر 21:9 داشتند؛ تعجب بسیاری را برانگیخت. اکسپریا وان، اکسپریا 10 و 10 پلاس با وجود داشتن نمایشگر کشیده، گوشی های خوش دستی هستند و محتوای بیشتری را نیز در معرض دید کاربر قرار می‌دهند. البته شاید این طراحی باب میل همگان نباشد، اما حالا سونی اکسپریا 10 اولترا هم در راه است.

به طور سنتی، همواره بزرگ‌ترین گوشی های سونی چنین پسوندی داشتند و این موضوع می‌تواند درباره دستگاه جدید هم صادق باشد. بر اساس گمانه‌زنی‌ها و اطلاعات فاش شده، سونی اکسپریا ۱۰ اولترا دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی بسیار کشیده با حاشیه‌ی فوقانی عریض خواهد بود.

اما این گوشی هوشمند چه شکل و شمایلی خواهد داشت؟ اگر سونی همان طراحی همیشگی را در محصول جدید هم پیاده‌سازی کند، آن وقت مدل اولترا پا جای پای مدل‌های 10 و 10 پلاس خواهد گذاشت. دست‌اندرکاران وب‌سایت Phonearena با خلق یک رندر کامپیوتری، چهره احتمالی سونی اکسپریا 10 اولترا را نمایش داده‌اند. در تصاویر زیر می‌توانید ابعاد آن را با مدل 6.5 اینچی اکسپریا 10 پلاس و گوشی 5.8 اینچی گلکسی S10e مقایسه کنید.

سونی اکسپریا 10 اولترا

مشخصات سخت افزاری سونی اکسپریا 10 اولترا

شایعات شنیده شده از تعبیه تراشه اسنپدراگون 710 درون دستگاه حکایت دارند. در این صورت، سونی Xperia 10 Ultra بین گوشی های میان رده، جزو بالانشین‌ها خواهد بود. در مورد ظرفیت حافظه‌ی دستگاه هم 6 گیگ رم و 128 گیگ فضای ذخیره‌سازی، محتمل‌ترین پیش‌بینی ممکن است.

احتمالا همان دوربین دوگانه سونی اکسپریا 10 و 10 پلاس را در این محصول نیز خواهیم داشت. هنوز نمی‌دانیم که کمپانی ژاپنی چه تاریخی را برای معرفی و عرضه‌ی مدل اولترا در نظر گرفته است؛ اما با توجه به حجم شایعات، موعد آن باید نزدیک باشد.