معرفی فیلم ما (Us)؛ اطلاعات، تصاویر و بیشتر

در این مطلب به معرفی فیلم ما (Us)، اثر ترسناک جدید جوردن پیل (Jordan Peele)، سازنده فیلم برو بیرون (Get out) پرداخته‌ایم که اخیرا اکران خود را آغاز کرده است.

فیلم ما یکی از مورد انتظارترین آثار ترسناک سال 2019 به حساب می‌آید و دلیل اصلی آن، موفقیت چشمگیر فیلم برو بیرون اثر قبلی همین کارگردان است که نه تنها با 4.5 میلیون دلار بودجه، به فروش حیرت انگیز 255 میلیون دلاری دست پیدا کرده بلکه توانست نامزد اسکار بهترین فیلم هم شود و حتی جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال را به خانه ببرد. در ادامه به معرفی فیلم ما خواهیم پرداخت.

معرفی فیلم ما

جوردن پیل در پشت صحنه فیلم Us

معرفی فیلم ما – Us

کارگردان: جوردن پیل
نویسنده: جوردن پیل
بازیگران: لوپیتا نیونگو، وینستون دوک، تیم هیدکر، یحیی عبدالمتین دوم و الیزابت ماس
ژانر: ترسناک، روانشناختی
درجه سنی: R (بعضی موارد برای بچه‌های زیر 17 سال نامناسب است)
شرکت سازنده: بلوم هاوس
شرکت ناشر: یونیورسال پیکچرز
مدت زمان فیلم: یک ساعت و پنجاه و شش دقیقه
کشور: آمریکا
زبان: انگلیسی
بودجه: 20 میلیون دلار
تاریخ اکران: 22 مارس 2019 (2 فروردین 1398)
خلاصه داستان: آرامش یک خانواده از بین می‌رود وقتی که آن‌ها با یک نسخه ترسناک از خودشان رو به رو می‌شوند.

جوردن پیل برای سریال‌دوستان چهره‌ای آشنا به حساب می‌آید، او در کنار کیگان مایکل کی (Keegan Michael Key) با سریال کی و پیل (Key & Peele) بسیار محبوب شد و انتظار می‌رفت که بتواند در سینما هم به همان اندازه موفق باشد. فیلم اول آن‌ها با نام کیانو (Keanu) در سال 2016 اکران شد اما نتوانست خوب دیده شود و از همان جا پیل تصمیم گرفت مسیر دیگری را رفته و به ژانر ترسناک کمدی رو بیاورد. نتیجه‌اش فیلم برو بیرون بود که بدون شک یکی از پدید‌ه‌های سینمایی سال 2017 به حساب می‌آید.

تصاویر فیلم ما 

فیلم ما دارای سه بازیگر سیاه پوست است که علارغم کارهای خوب‌ سابق‌شان، اخیرا دیده‌ و شناخته‌شده‌اند. لوپیتا نیونگو با اینکه در فیلم 12 سال بردگی (12 Years a Slave)، بدون توقف (Non-Stop) و سری جدید جنگ ستارگان نقش آفرینی کرده اما کیفیت بازیگری‌اش با فیلم ملکه کاتوه (Queen of Katwe) دیده شد و این فیلم پلنگ سیاه (Black Panther) بود که سال گذشته توانست این بازیگر را به یک چهره تبدیل کند. وینستون دوک هم که بیشتر یک بازیگر تلویزیونی بوده و شاید او را در سریال فرد تحت نظر (Person of Interest) به یاد بیاورید، با فیلم پلنگ سیاه به دنیای سینما آمد. اما یحیی عبدالمتین دیگر بازیگر فیلم هم توانسته با یک فیلم ابرقهرمانی دیده شود، او نقش بلک منتا را در فیلم آکوآمن (Aquaman) بازی می‌کرد. این بازیگر را به زودی در دو سریال مورد انتظار، یعنی واچمن (Watchmen) و فصل جدید آینه سیاه (Black Mirror) مشاهده خواهیم کرد. در کنار آن‌ها، الیزابت ماس، بازیگر کارکشته تلویزیونی که آثاری همچون سرگذشت ندیمه (The Handmaid’s Tale) و مد من (Mad Men) را در کارنامه دارد، به ایفای نقش می‌پردازد.

پوسترهای فیلم Us

فیلم Us تا اینجا توانسته امتیاز عالی 95 را در سایت راتن تومیتوز و 81 را در سایت متاکریتیک برای خود ثبت کند. منتقد، ریچارد ویت‌تیکر، جوردن پیل را جان کارپنتر نسل جدید خطاب کرده و شیکاگو سان تایمز، فیلم را یک رقص فراموش‌نشدنی با شیطان توصیف کرده است. ایندی وایر، تعلیق فیلم را هیچکاکی دانسته و مجله امپایر تلاش جوردن پیل را درخشان تلقی کرده است. این فیلم که توانسته منتقدان را حسابی راضی کند، باید دید از مخاطبان چه بازخوردی دریافت خواهد کرد.

اکران فیلم ما از 22 مارس آغاز شده و حالا تنها سوال این است که آیا می‌تواند از فروش دیوانه‌وار فیلم برو بیرون عبور کند یا خیر.