اپلیکیشن های مترجم موبایل

8 مورد از بهترین اپلیکیشن های مترجم موبایل برای اندروید و آی او اس + دانلود

بهترین اپلیکیشن های مترجم موبایل به شما کمک خواهند کرد به فرآیند یادگیری یک زبان جدید سرعت بدهید. با استفاده از نرم افزارهای مترجم اندروید و آی او اس همچنین می‌توانید با افرادی از دیگر زبان‌ها ارتباط برقرار کنید.

برای بسیاری از کاربران، رفتن به مسافرت بدون همراه بردن گوشی هوشمند امری نشدنی است. از گوشی تلفن همراه، علاوه برقراری ارتباط با دیگران، به عنوان ابزاری برای مسیریابی و همچنین یک دوربین دیجیتالی استفاده می‌کنیم.

اما اگر نتوانید بعد از رسیدن به مقصد مورد نظر در یک شهر به لطف استفاده از جی پی اس، با افراد آن محیط ارتباط برقراری کنید، هیچ سودی نخواهید برد. خوشبختانه به وسیله دانلود و نصب یک برنامه مترجم موبایل قدرتمند، می‌توانید این نیاز را نیز برطرف کنید. البته توصیه می‌کنیم به وسیله دانلود و نصب بهترین اپلیکیشن های مترجم موبایل برای اندروید و آی او اس که در ادامه معرفی خواهیم کرد، پیش از سفر، به یادگیری زبان کشور مقصد بپردازید، به این ترتیب بسیار راحت‌تر با دیگران تعامل خواهید داشت.

Google Translate

دانلود Android | iOS

سادگی و تطبیق‌پذیری بالا سبب شده گوگل ترنسلیت، به جرات اولین انتخاب برای کاربران باشد. از طرفی معرفی این سرویس به دست گوگل و همچنین همه گیر بودن آن سبب شده تقریبا بیشتر کاربران هرگز به استفاده از سایر اپلیکیشن های مترجم موبایل حتی فکر نکنند!

شاید پیشتر به منظور استفاده از سیستم مترجم گوگل روی گوشی هوشمند خود، از طریق مرورگر وب به آن دسترسی پیدا می‌کردید، اما بد نیست بدانید با استفاده از اپلیکیشن اندروید یا آی او اسی آن، به قابلیت‌های بیشتری دست پیدا خواهید کرد. از طریق سرویس گوگل ترنسلیت قادر خواهید بود بین نزدیک به 100 زبان زنده دنیا به صورت دست نویس یا تایپ شده به ترجمه متون بپردازید.

شرایطی را تصور کنید که به سفری خارجی رفته یا در کشور و شهر خود، با فردی ناآشنا به زبان پارسی برخورد کرده‌اید. به لطف اپلیکیشن های مترجم موبایل قدرتمندی همچون گوگل ترنسلیت دیگری نیازی به استفاده از حرکات دست نخواهد بود. کافی است داخل اپلیکیشن شروع به صبحت کردن کنید تا نتایج، به زبان مورد نظر شما ترجمه شوند. همین حرکت را می‌توانید برای تبدیل صحبت‌های فرد رو به رو به متن زبان مورد نظر خود (احتمالا پارسی) تکرار کنید.

به عنوان یک کاربرد دیگر گوگل ترنسلیت می‌توان به مفید بودن آن در زمان رفتن به رستوران اشاره کرد. کافی است تصویری از منوی رستوران تهیه کنید تا فرم ترجمه شده آن به شما برگردانده شود. فراموش نکنید پشتیبانی از 100 زبان زنده دنیا، مربوط به زمانی است که به صورت متن به متن به ترجمه می‌پردازید. اگر بخواهید از قابلیت ترجمه صوت به متن در زبان مورد نظر یا ترجمه متون از داخل تصاویر بهره ببرید، تعداد زبان‌های پشتیبانی شده به ترتیب به 38 و 32 مورد کاهش پیدا می‌کند.

در صورت رفتن به سفرهای خارجی یا حتی به منظور استفاده از گوگل ترنسلیت برای کاربردهای آموزشی، همیشه به اینترنت دسترسی ندارید، پس بهتر است نسخه‌های آفلاین زبان‌های مورد نظرتان را دانلود کنید. برای 59 زبان دنیا، نسخه آفلاین قابل دانلود است. فراموش نکنید حتی نسخه آفلاین بهترین اپلیکیشن های مترجم موبایل نیز هرگز به اندازه نسخه آنلاین آن‌ها قوی نیست، پس در زمان دسترسی به اینترنت، حتما برای استفاده از سرویس مترجم از نسخه آنلاین آن بهره ببرید. گفتنی است استفاده از سرویس و اپلیکیشن موبایل گوگل ترنسلیت به طور کامل رایگان است.

Microsoft Translator

دانلود Android | iOS

یکی دیگر از اسم‌های بزرگ و سرشناس در فهرست بهترین اپلیکیشن های مترجم موبایل مایکروسافت ترنسلیتور است. رابط کاربری این سرویس به مراتب از گوگل ترنسلیت ساده‌تر است، به همین دلیل کاربران زیادی آن را به محبوب‌ترین سرویس مترجم دنیا ترجیح می‌دهند.

در صفحه خانه اپلیکیشن، چهار حباب دیده می‌شوند. کاربرد آن‌ها از روی آیکون‌هایشان به خوبی مشخص است؛ ترجمه صوت، ترجمه گفتگو، ترجمه تصویر و ترجمه متن، به صورت مستقیم با استفاده از این چهار گزینه قابل دسترسی هستند.

یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده و منحصربه‌فرد مایکروسافت ترنسلیتور در مقایسه با دیگر اپلیکیشن های مترجم موبایل توانایی ترجمه پیام کاربر برای تعداد زیادی شنونده است، به طوری که می‌توان از آن در کنفرانس‌ها، که افرادی از زبان‌های مختلف حضور دارند، بهره برد.

برای این کار، ابتدا حالت گفتگو را انتخاب کنید. سپس کدی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این کد را می‌بایست در اختیار شنوندگان قرار بدهید تا از طریق آن به مکالمه شما ملحق شوند. همینطور که شما داخل اپلیکیشن صحبت کرده یا تایپ می‌کنید، افراد ملحق شده، ترجمه گفته‌های تان را به زبان مورد نظرشان مشاهده خواهند کرد. اگرچه تعداد زبان‌های پشتیبانی شده توسط مایکروسافت ترنسلیتور در مقایسه با گوگل ترنسلیت کمتر است، اما همانند آن رایگان بوده و در عوض قابلیت‌های منحصربه‌فردی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Reverso Translation Dictionary

دانلود Android | iOS

در مقایسه با برخی از بهترین اپلیکیشن های مترجم موبایل همچون گوگل ترنسلیت و مایکروسافت ترنسلیتور، تعداد زبان‌های پشتیبانی شده در اپلیکیشن Reverso Translation Dictionary به مراتب کمتر است (11 زبان)، اما در عوض، اطلاعاتی مفصل‌ به کاربر ارائه می‌کند.

یک زبان انتخاب کرده و کلمه‌ای را داخل نوار جستجو وارد کنید. در صفحه نتایج، اپلیکیشن جایگزین‌های آن لغت را در زبانی مورد نظرتان ارائه خواهد کرد. منظور از اطلاعات مفصل، ارائه تعاریفی است که به نحوه صحیح استفاده از آن کلمه در جملات و عبارت‌های مختلف کمک می‌کنند.

در فهرست بهترین اپلیکیشن های مترجم موبایل ، Reverso Translation Dictionary همچنین یکی از مناسب‌ترین‌ها برای کاربردهای آموزشی است، به طوری که به خاطرسپاری لغات را با راهکارهایش آسان خواهد کرد. کافی است در منوی برنامه، گزینه Learn را از منوی ناوبری کناری انتخاب کنید. توانایی‌های شما در زبان خارجی مورد نظر، پیش از آغاز یادگیری آن یک مرتبه آزموده می‌شود. بعد از هر مرتبه مرور فلش کارت‌ها، آزمون دیگری از شما گرفته می‌شود. دانلود و نصب برنامه رایگان است، اما برای دسترسی به برخی قابلیت‌های آن ناچار به پرداخت درون برنامه‌ای خواهید بود.

Naver Papago Translator

دانلود Android | iOS

بعد از باز کردن این اپلیکیشن، بلافاصله محیطی که می‌بایست متن مورد نظر به منظور ترجمه را در آن وارد کنید، مشاهده خواهید کرد. در کنار آن، سه نوار دیگر برای دسترسی به قابلیت‌های نرم افزار وجود دارد. Naver Papago Translator به عنوان یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های مترجم موبایل کنونی از 13 زبان مختلف پشتیبانی کرده و قادر است از طریق صوت، متن و حتی تصویر به ترجمه محتواهای مختلف بپردازد.

با انتخاب Papago Mini، در محیط وب به این ابزار مترجم دسترسی پیدا خواهید کرد. در ادامه، یک جعبه کوچک در کنار آیکون طوطی در گوشه مرورگر نمایش داده خواهد شد. اکنون می‌توانید حین گشت و گذار در وب، هر متنی را از هر وب سایتی انتخاب کرده و ترجمه آن را به زبان مورد نظر مشاهده کنید.

اپلیکیشن های مترجم موبایل

علاوه بر تمامی ویژگی‌های ذکر شده، Papago قادر است عبارت‌های پرکاربرد توسط کاربر را ذخیره کند تا دسترسی به محتواهای پرکاربرد راحت‌تر صورت بگیرد. یکی از قابلیت‌های بسیار جالب این ابزار که در فهرست بهترین اپلیکیشن های مترجم موبایل منحصربه‌فرد است، توانایی ترجمه کل محتوای یک وب سایت محسوب می‌شود.

SayHi Translate

دانلود Android | iOS

نرم افزار SayHi مخصوص ترجمه صوت و متن توسعه پیدا کرده است، به همین دلیل در مقایسه با سایر بهترین اپلیکیشن های مترجم موبایل معرفی شده، فاقد برخی ویژگی‌ها است. با این حال، پشتیبانی از تعداد زیادی زبان و مخصوصا پشتیبانی از لهجه‌های مختلف زبان اسپانیایی سبب شده برخی کاربران، حساب ویژه‌ای روی آن باز کنند.

با استفاده از SayHi می‌توان مکالمه‌ای به زبانی خارج از زبان مادری خود داشت. کافی است بعد از لمس آیکون میکروفون، شروع به صحبت کردن کنید یا بعد از نگه داشتن انگشت روی آن، وارد کیبورد شوید. صوت یا متن شما بلافاصله ترجمه شده و در قالب دو حباب روی صفحه نمایش داده خواهد شد. گفته‌های کاربر در بالا و نسخه ترجمه شده در پایین رابط کاربری قابل رویت هستند. اگر مایل به انتقال این مکالمه به مکان دیگری هستید، کافی است آن را کپی کرده یا مستقیما در توییتر، فیس بوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی اشتراک‌گذاری کنید. امکان ارسال مستقیم آن در قالب پیامک نیز وجود دارد. استفاده از این نرم افزار به طور کامل رایگان است.

Dictionary Linguee

دانلود Android | iOS

در کشور آمریکا، در برخی کلاس‌های درس از نرم افزار Dictionary Linguee استفاده می‌کنند. این ابزاری مطمئن و قابل اطمینان به منظور تبدیل کلمات از زبان‌های خارجی به زبان مادری است. Dictionary Linguee از چندین زبان پشتیبانی کرده و به کاربر اجازه می‌دهد به صورت دو طرفه به جستجو بپردازد. به عنوان نمونه خواهید توانست به صورت انگلیسی به چینی و چینی به انگلیسی جستجو کنید.

بعد از تایپ کردن کلمه‌ای داخل نوار جستجو، اپلیکیشن Dictionary Linguee تعریفی به شما ارائه خواهد کرد. تیمی حرفه‌ای متشکل از لغت‌نویسان متخصص، پایگاه داده این دیکشنری را ویرایش کرده‌اند، به همین دلیل می‌توان روی دقت نتایج نمایش داده شده با اطمینان حساب کرد. دانلود و استفاده از برنامه به طور کامل رایگان است.

TheaterEars

دانلود Android | iOS

دیدن یک فیلم انگلیسی زبان، در حالی که هنوز مشغول یادگیری این زبان هستید، کار جالبی نیست، چرا که نه تنها چیزی از محتوای فیلم متوجه نخواهید شد، بلکه ممکن است فراگیری آن را دشوار پنداشته و نسبت به یادگیری دلسرد شوید!

برنامه TheaterEars برای افراد اسپانیایی که می‌خواهند حین یادگیری زبان انگلیسی، به راحتی در سینماها فیلم‌های انگلیسی زبان را مشاهده کنند، توسعه یافته است. با این حال، استفاده از این اپلیکیشن به افراد در پی یادگیری زبان اسپانیایی نیز توصیه می‌شود. احتمالا به نظر شما، پخش صدا در زمان تماشای فیلم، روشی عجیب برای یادگیری یک زبان خارجی است، اما بد نیست در کنار متدهای متعدد آموزش زبان، این روش را نیز آزمایش کنید.

TripLingo

دانلود Android | iOS

یکی از بدترین احساسات در زمان مسافرت به کشورهای خارجی، رو به رو شدن با اصطلاحی ناآشنا است! نرم افزار TripLingo به وسیله ارائه ترجمه در سطوح مختلف، کار را برای شما آسوده خواهد کرد. دسته‌بندی‌های این اپلیکیشن رسمی (formal)، غیر رسمی (casual)، عامیانه (slang) و نامتعارف (crazy) هستند.

بعد از وارد شدن به اپلیکیشن، با گشت و گذار در میان اصطلاحات پیش‌فرض قرار گرفته در پایگاه داده آن، دایره لغات و اصطلاحات خود را افزایش بدهید. به این ترتیب، شانس برخورد کردن با اصطلاحی ناآشنا کاهش پیدا می‌کند.

در فهرست بهترین اپلیکیشن های مترجم موبایل کنونی، TripLingo برای افراد مسافر یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها است. با استفاده از آن با فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشورهای مختلف همچون نحوه سلام کردن، آداب معاشرت، نحوه سفارش غذا در رستوران‌های کشورهای مختلف و دیگر موارد آشنا خواهید شد.

از جمله قابلیت‌های ویژه TripLingo همچون تعدادی از بهترین اپلیکیشن های مترجم موبایل توانایی ترجمه از روی صوت و تصویر است. در این نرم افزار راهکاری خاص برای یادگیری یک زبان خارجی ارائه شده است، به همین دلیل برای اهداف آموزشی نیز می‌توانید از آن بهره ببرید.