قابلیت Wireless PowerShare

نسل بعدی آیفون به قابلیت Wireless PowerShare مجهز خواهد شد

به لطف قابلیت Wireless PowerShare می‌توان از گجت همراه خود به عنوان یک شارژر وایرلس استفاده کرد. نسل بعدی گوشی آیفون قادر خواهد بود دیگر ساعت‌ها و گوشی های هوشمند را به صورت وایرلس شارژ کند.

طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع فعال در زنجیره تامین اپل، آیفون 11 (گوشی هوشمند اپل در سال 2019)، از قابلیت Wireless PowerShare پشتیبانی خواهد کرد. این قابلیت به عنوان یک استاندارد مبتنی بر فناوری Qi، در سال 2015 توسط IDT معرفی شد. با استفاده از آن می‌توان از دستگاه، به عنوان یک پد شارژ وایرلس بهره برد و دیگر دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از قابلیت شارژ بی‌ سیم را شارژ کرد.

قابلیت Wireless PowerShare را برای نخستین مرتبه در هواوی میت 20 پرو دیده بودیم. این ویژگی یکی از منحصربه‌فردترین کاربردهای محصولات خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 نیز محسوب می‌شود. و حالا بر اساس اخبار جدید، به زودی قابلیت Wireless PowerShare را در یک گوشی آی او اسی نیز خواهیم دید.

کاربردهای قابلیت Wireless PowerShare

این ویژگی در آیفون اهمیت و کاربرد فوق‌العاده بیشتری دارد. اپل واچ، پرفروش‌ترین ساعت هوشمند بازار گجت‌های پوشیدنی محسوب می‌شود. از طرفی اغلب کاربران ساعت هوشمند اپل، از گوشی های هوشمند همین شرکت نیز استفاده می‌کنند. در اختیار داشتن یک گوشی آیفون مجهز به قابلیت Wireless PowerShare به این معنی است که دیگر به شارژر اپل واچ خود احتیاج نخواهید داشت. ایرپادهای جدید نیز از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کنند، به همین دلیل با گوشی هوشمند آی او اسی خود قادر به شارژ کردن آن‌ها نیز خواهیم بود.

مشکل اینجاست که گوشی های آیفون در زمینه سرعت شارژ، بدترین دستگاه‌ها در بازار محسوب می‌شوند، به طوری که برای شارژ شدن صفر تا 100 درصد برخی گوشی های آیفون می‌بایست بیش از 3 ساعت منتظر بمانید! البته با استفاده از آداپتور 50 دلاری PowerDelivery می‌توان سرعت شارژ را به لطف توان خروجی 15 واتی این آداپتور افزایش داد، اما به منظور استفاده از آن نیازمند استفاده از یک مبدل لایتنینگ به یو اس بی C هستید. هر کاربری مایل به پرداخت چنین هزینه اضافی نیست! سرعت شارژ بالای گوشی سبب می‌شود استفاده از آن به عنوان شارژر ایده خوبی به نظر نرسد.