گوشی هوشمند منعطف

گوشی هوشمند منعطف دارای دوربین جدا شدنی، ایده بعدی سامسونگ است!

سامسونگ باز هم در دنیای موبایل دست به ایده‌پردازی زده است. به عقیده این شرکت، ساخت یک گوشی هوشمند منعطف مجهز به دوربینی جدا شدنی، می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد.

بین دو مفهوم غیر ممکن و همچنین غیر محتمل باید تفاوت قائل شد. سال‌ها پیش ایده ساخت یک گوشی هوشمند، که نمایشگر آن از میانه تا می‌شود را غیر محتمل خطاب می‌کردیم، اما می‌دانستیم این موضوع با توجه به راهکارهای موجود، غیر ممکن نیست! سامسونگ به تازگی ایده‌ای جدید درباره نحوه ساخت گوشی هوشمند ارائه کرده که اگرچه در حال حاضر غیر محتمل به نظر می‌رسد، اما همچنان پیاده‌سازی آن غیر ممکن نیست!

بر اساس پتنت‌های تازه به ثبت رسیده توسط سامسونگ، غول کره‌ای ایده ساخت یک گوشی هوشمند منطعف با توانایی تا شدن از سه بخش مختلف را در سر می‌پروراند. ویژگی خار‌ق‌العاده دیگر این دستگاه، مجهز شدن به یک درگاه به منظور قرار دادن دوربینی جدا شدنی داخل آن است!

تصویر گوشی هوشمند منعطف متفاوت سامسونگ

گوشی هوشمند منعطف

این در حالی است که مفهوم گوشی منعطف عادی نیز هنوز برای برخی کاربران قابل هضم نیست و چنین محصولی را هیچ فردی از نزدیک لمس نکرده است. سامسونگ و هواوی مدتی است گوشی های انعطاف پذیرشان را رونمایی کرده‌اند، اما طی نمایشگاه MWC 2019 امکان دیدن آن‌ها تنها از پشت شیشه‌های محافظت شده امکان‌پذیر بود. به عبارتی این گوشی ها هنوز آماده عرضه به بازار نیستند، اما سامسونگ تصمیم دارد ویژگی‌های عجیب و غریب بیشتری را به آن‌ها اضافه کند. با توجه به این موضوع، گوشی هوشمند منعطف رویت شده در پتنت جدید سامسونگ را به زودی در دنیای واقعی رویت نخواهیم کرد.

تصاویر پتنت جدید برای نخستین مرتبه توسط Foldable News رویت شد. گوشی به تصویر کشیده شده در آن‌ها، برخلاف سامسونگ گلکسی فولد، نخستین گوشی انعطاف پذیر این شرکت، از سه قسمت مختلف تا خواهد شد. همچنین در پشت آن، درگاهی به منظور قرار دادن دوربینی دایره‌ای شکل تعبیه شده است.

این سبک طراحی، سازنده را مجبور کرده تا به جای یک لولا، از دو مورد در بدنه استفاده کند. لولای به کار رفته در این گوشی هوشمند منعطف سامسونگ شبیه به لولای کار گذاشته شده در گلکسی فولد نیست و بیشتر به لولای تعبیه شده در نخستین گوشی منعطف هواوی، میت ایکس، شباهت دارد.

گوشی هوشمند منعطف

استفاده از دو لولا سبب خواهد شد حمل و نقل گوشی بعد از تا کردن، در مقایسه با گوشی های انعطاف پذیر کنونی راحت‌تر باشد، اما مشکل اینجاست که بعد از نصب ماژول دوربین، برآمدگی بسیار زیاد آن، سختی جابه‌جایی گوشی را دو چندان خواهد کرد.

البته یک دوربین داخلی نیز در دستگاه وجود دارد. بر اساس اسناد پتنت، می‌توان از دوربین داخلی و همچنین دوربین دارای قابلیت جدا شدن، برای برجسته کردن اشیا استفاده کرد. متاسفانه منظور از دوربین داخلی، همان دوربین سلفی گوشی است، به همین دلیل برای عکاسی عادی با این گوشی هوشمند منعطف سامسونگ در هر صورت ناچار به استفاده از ماژول غول‌پیکر ارائه شده برای آن خواهید بود.

گوشی هوشمند منعطف

از اسلات دوربین می‌توان برای اتصال گوشی به گجت‌های پوشیدنی، دوچرخه، موتورسیکلت یا داشبورد و شیشه خودرو استفاده کرد، به همین دلیل به جز جای دادن دوربین، کاربردهای دیگری نیز برایش تعریف شده است. روی هم رفته، گوشی هوشمند منعطف آتی سامسونگ، مجهز به بدنه جلویی متشکل از اولین قسمت تاشدنی، یک بدنه ثانویه متشکل از دومین بخش تاشدنی و یک بدنه متصل‌کننده برای برقراری ارتباط بین دو بدنه قبلی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. مثل ی دوربین کوچیک عکاسی می مونه

  2. ایده ی بدی نیست ولی خیلیم تازه نیست

  3. خب مشکل اینه که جای اون دوربین کجا باید باشه