انسان های نخستین

نظریه گیاه خوار بودن انسان های نخستین رد شد!

نظریه گیاه خوار بودن انسان های نخستین توسط کشف جدید محققان به چالش کشیده است. محققان در فرانسه یک دندان باستانی کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد گوزن‌ها و اسب‌ها غذای غارنشینان بوده است.

در گذشته بسیاری از محققان بر این باورند بودند که انسان‌های نخستین از گیاهان برای تامین غذای خود استفاده می‌کردند، اما کشف یک دندان باستانی در فرانسه نظریه گیاه خوار بودن انسان های نخستین را رد می‌کند. محققان یک دندان متعلق به یک زن غارنشین را پیدا کرده‌اند که پس از بررسی تاریخ‌گذاری رادیوکربن و ایزوتوپ‌های نیتروژن روی آن، متوجه شدند که پستانداران بزرگی چون گوزن شمالی و اسب به عنوان غذای اصلی غارنشینان محسوب می‌شود. رژیم غذایی غارنشینان یک رژیم یکنواخت بوده و بررسی‌های ایزوتوپی نشان می‌دهد حتی آن‌ها از مقدار زیادی گوشت ماموت تغذیه می‌کردند.

دندانی که نظریه گیاه خوار بودن انسان های نخستین را رد کرد

نظریه گیاه خوار بودن انسان های نخستین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اون چیه ؟؟؟!!!!
    دندونه؟؟؟؟؟

  2. هم گیاه خار بودن هم گوشت خار مثل ما

  3. اینا همه چیز میخگردن

  4. به نظر من انسان یک جانور همه چیزخوار محسوب میشه که به گوشتخوار بودن بیشتر متمایل است

    مثلا دندان های پیش و نیش انسان نشان دهنده گوشتخوار بودن اون است
    روده بزرگ با طول کم که کاربرد اندکی در تجزیه غذا دارد و برعکس داشتن روده کوچک با طول زیاد خود نشانه دیگری از گوشت خوار بودن اتسان است

    انسان روده کور بسیار بسیار کوچکی دارد که در تجزیه غذا تاثیری ندارد و روده انسان باکتری های تجزیه کننده سلولز را ندارد تا بتواند از سلولز موجود در مواد گیاهی به عنوان غذای اصلی استفاده کند(البته روده بزرگ تعداد اندکی باکتری تجزیه سلولز دارد اما اونها فقط غذای خود را از سلولز ها بدست می آوردند و مقدار اندکی ویتامین b و k تولید میکنند)

    مواد گیاهی نمیتوانند نیاز های بدن انسان به بععضی مواد مغذی مانند آهن و پروتئین ها و ویتامین b12 را برطرف کنند