ام وی ام ایکس 33 اس

ام وی ام ایکس 33 اس با مدل جدید در سال 98 به بازار عرضه می‌شود + مشخصات

ام وی ام ایکس 33 اس (MVM X33S) در مدل جدید به بازار عرضه خواهد شد. شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی محصولات ام وی ام در ایران قصد دارد مدل جدید این کراس اوور چینی را در سال 98 به بازار عرضه کند.

در بسیاری از بازارهای جهانی ام وی ام ایکس 33 اس را با نام چری تیگو 3 می‌شناسند. این خودرو از لحاظ فنی و امکانات در مدل‌های مختلف به بازارها عرضه شده است. در برخی از کشورها این خودرو با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 125 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن‌متر عرضه می‌شود، اما طی چند سال گذشته این خودرو با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی و با قدرت 139 اسب بخار و گشتاور 182 نیوتن‌متر در بازار ایران به فروش می‌رسد.

در گذشته متقاضیان خودرو ام وی ام ایکس 33 اس می‌توانستند آن را در مدل گیربکس دستی نیز سفارش دهند، اما از سال 95 تا امروز مشتریان فقط مدل گیربکس CVT اتوماتیک را می‌توانند خریداری کنند. این گیربکس از قابلیت تیپ ترونیک و تعویض دنده مصنوعی 7 دنده بهره می‌برد، اما در میان گیربکس‌های CVT مدلی قدیمی محسوب می‌شود و ساختار آن برای رانندگی عمومی مردم ایران مناسب نیست. از این رو مشتریان شتاب و قدرت این خودرو را مناسب نمی‌دانند و این خودرو با اینکه نام کراس اوور را یدک می‌کشد، نمی‌تواند از شیب‌های نسبتا تند عبور کند.

ام وی ام ایکس 33 اس

البته مدل گیربکس دستی ام وی ام ایکس 33 اس قدرت و شتاب مناسبی را برای رانندگان فراهم می‌کند و این خودرو را در میان کراس اوورهایی چون لیفان ایکس 60 قرار داده بود. با وجود گیربکس اتوماتیک و مشکلاتی که به آن اشاره شد شرکت مدیران خودرو حدود 4 هزار دستگاه از این خودرو را در سال 97 تولید کرد که نشان می‌دهد مشتریان این خودرو از لحاظ فنی با این خودرو مشکلی را ندارند و با ضعف‌های گیربکس آن هماهنگ شده‌اند.

مشخصات ام وی ام ایکس 33 اس جدید

برخی از منابع خبری عنوان کردند مهندسان چری و ام وی ام در داخل شرکت مدیران خودرو موتور جدیدی را برای خودرو ام وی ام ای 33 اس در نظر گرفته‌اند که مراحل نصب و تست فنی آن نیز انجام شده است. مهندسان، موتور خودرو چری آریزو 5 توربو، تیگو 7 و ام وی ام ایکس 55 را برای این خودرو در نظر گرفته‌اند؛ در واقع یک موتور 1.5 لیتری توربو با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر به جای موتور 2 لیتری تنفس طبیعی قدیمی بر روی ام وی ام ایکس 33 اس نصب شده است. البته گیربکس این خودرو همان CVT در مدل قبلی بوده و به طور کلی از لحاظ فنی این کراس اوور چینی به چری آریزو 5 توربو شبیه شده است.

ام وی ام ایکس 33 اس

پس از نصب موتور جدید بر روی ام وی ام ایکس 33 اس، قدرت فنی و توانایی‌های حرکتی آن افزایش پیدا کرده است و نسبت به گذشته از شتاب اولیه و ثانویه بهتری بهره می‌برد. حالا این کراس اوور چینی برای عبور از مسیرهای سربالایی مشکلی ندارد. برخی از منابع خبری می‌گویند ام وی ام ایکس 33 اس توربو به صورت استاندارد از سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP و TCS) برخوردار خواهد شد. همچنین ممکن است برای این خودرو امکانات رفاهی جدیدی چون گرم کن صندلی‌های جلو در نظر گرفته شود.

ام وی ام ایکس 33 اس

قیمت

شرکت مدیران خودرو آخرین قیمت کارخانه‌ای خودرو ام وی ام ایکس 33 اس را حدود 191 میلیون تومان اعلام کرده است. از این رو انتظار می‌رود با عرضه مدل توربو این خودرو قیمت این کراس اوور چینی به بیش از 210 میلیون تومان برسد. از این رو مشتریانی که قصد دارند مدل تنفس طبیعی یا قدیمی این خودرو را خریداری کنند، پیشنهاد می‌شود کمی منتظر بمانند تا مدل توربو و جدید این خودرو به بازار عرضه شود، چراکه مدل جدید ام وی ام ایکس 33 اس بسیار جذاب‌تر خواهد بود.