گوشی منعطف شارپ

پتنت گوشی منعطف شارپ مجهز به ۲ لولا به ثبت رسید

تصاویری از طرح مفهومی گوشی منعطف شارپ به تازگی رویت شده‌اند. بر اساس اسناد گوشی انعطاف پذیر شارپ، این دستگاه بسیار مسطح و نازک بوده و به دو لولا مجهز شده است.

شارپ جزو شرکت‌هایی نیست که در دنیای موبایل، به طور پیاپی اخباری از آن بشنویم. اغلب گوشی های هوشمند این شرکت در همان بازارهای کشور ژاپن به فروش رسیده و تعداد کمی نیز به برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شوند. به همین دلیل هیچ کاربری، از شارپ انتظار ندارد در دنیای موبایل دست به نوآوری بزند.

با این حال شارپ تا امروز راهکارهای متفاوتی در این زمینه ارائه کرده است. به عنوان نمونه، اولین گوشی دارای طراحی ناچ استایل (واتردراپ) در سال 2015 به دست این شرکت معرفی شد. در ادامه، در اسنشال فون از همین سبک تقلید کرد و طراحی ناچ استایل خیلی سریع به محبوبیتی جهانی رسید. حال به نظر می‌رسد شارپ قصد دارد در داغ‌ترین حوزه کنونی دنیای موبایل نیز دست به تحرکاتی بزند!

در حال حاضر، تنها گوشی های هوشمند تجاری که به زودی در دست کاربران سراسر دنیا خواهیم دید، سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس هستند. همچنین بر اساس اخبار، گوشی منعطف گوگل، موتورولا و شیائومی نیز در دست توسعه قرار دارند. به این فهرست باید گوشی منعطف شارپ را نیز افزود.

تصاویر مربوط به پتنت این محصول توسط وب سایت LetsGoDigital رویت و منتشر شد. اجزای گوشی منعطف شارپ آشنا به نظر‌ می‌رسند، اما تفاوت‌های مهمی نیز با دیگر محصولات این دسته‌بندی دارند. به عنوان نمونه تای دستگاه افقی است، مشابه آن چه قرار است در گوشی انعطاف پذیر موتورولا مشاهده کنیم. به این ترتیب، ابعاد نمایشگر به اندازه صفحه نمایش پرچمداران امروزی باقی خواهد ماند. با این حال، در زمان تا کردن گجت، با وسیله‌ای به مراتب کوچک‌تر از گلکسی فولد و میت ایکس رو به رو خواهیم بود.

تصاویر اسناد پتنت گوشی منعطف شارپ

گوشی منعطف شارپ

اگرچه این طراحی مزیت‌های خاص خود را دارد، اما به نظر می‌رسد کاربران، طراحی گوشی انعطاف پذیر هواوی و سامسونگ را بیشتر ترجیج می‌دهند. به این ترتیب، در زمان تا کردن دستگاه برای حمل و نقل ساده، با گجتی هم اندازه گوشی های هوشمند متداول رو به رو هستیم، اما با باز کردن آن، یک تبلت در اختیار خواهیم داشت.

دو ویژگی رندرهای گوشی منعطف شارپ توجه ما را به خود جلب کرد. نخست بین دو لبه گوشی، حین تا شدن هیچ فاصله‌ای دیده نمی‌شود، موضوعی که دو گوشی منعطف سامسونگ و هواوی به آن دست پیدا نکرده‌اند. البته در برخی رندرهای گلکسی فولد و میت ایکس نیز چنین طراحی را مشاهده کرده بودیم، اما بین یک طراحی ایده‌آل تا محصولی تجاری و قابل لمس، تفاوت‌های زیادی وجود دارد. گفتنی است شارپ، یکی از سازندگان بزرگ صفحه نمایش در دنیا محسوب می‌شود، پس بعید نیست از طریق توسعه فناوری نمایشگر انعطاف‌پذیر منحصربه‌فرد خود، به چنین قابلیتی دست پیدا کرده باشد.

یکی دیگر از نکات بسیار جذاب گوشی منعطف شارپ استفاده از دو لولا در آن است. این دو لولا به فاصله نیم اینچ از یکدیگر قرار گرفته‌اند. در صورت تای دستگاه روی اولین لولا، دو لبه پایینی و بالایی پنل جلویی روی یکدیگر قرار می‌گیرند. به وسیله تا کردن گوشی روی دومین لولا، به خاطر عدم تقارن قسمت بالایی و پایین آن، قسمتی از لبه بالایی نمایشگر در زمان تا شدن وسیله قابل رویت خواهد بود. به این وسیله دسترسی سریع به نوتیفیکیشن و همچنین دیدن ساعت بدون نیاز به باز کردن تا امکان‌پذیر می‌شود.

گوشی منعطف شارپ

در تصاویر پتنت گوشی منعطف شارپ هیچ دوربین سلفی رویت نشد. دو احتمال وجود دارد. سازنده احتمالا تا رسیدن به ساختاری مطمئن برای پنل منعطف نمایشگر، پیاده‌سازی سنسور دوربین را کنار گذاشته و به مراحل بعدی توسعه موکول کرده است. حدس بعدی، استفاده از دوربین زیر نمایشگر است. با در نظر گرفتن توان شارپ در حوزه تکنولوژی‌های ساخت صفحه نمایش‌، این احتمال بعید نیست.

در حال حاضر درباره زمان معرفی گوشی منعطف شارپ خبری در دسترس نیست. همچنین بعید نیست همانند بسیاری دیگر از پتنت‌های به ثبت رسیده توسط شرکت‌های مختلف، این طرح مفهومی نیز هرگز تبدیل به محصولی تجاری نشود. با این حال، رویت تصاویر طرح مفهومی گوشی منعطف شارپ نشان داد به زودی، شرکت‌های بیشتری به دنیای گجت‌های منعطف وارد خواهند شد.