اچ تی سی وایو Focus Plus

قیمت هدست اچ تی وی وایو Focus Plus مشخص شد؛ 2 برابر آکیولس کوئست!

سرانجام قیمت هدست اچ تی وی وایو Focus Plus به همراه برخی دیگر از جزئیات فنی آن مشخص شد. اینطور که معلوم است، قیمت هدست واقعیت مجازی مستقل جدید اچ تی سی دو برابر هدست آکیلوس کوئست است!

اوایل اسفند ماه کمپانی اچ تی سی از هدست واقعیت مجازی مستقل جدید خود به نام وایو فوکوس پلاس پرده برداشت، اما در آن رویداد اطلاعات محدودی در اختیار ما قرار گرفت. حالا جزئیات تازه‌ای از هدست اچ تی سی وایو Focus Plus ، از همه مهم‌تر قیمت آن منتشر شده است.

اگر اچ تی سی قصد داشته باشد با هدست آکیولس Quest رقابت کند، یک مشکل در اینجا وجود دارد و آن هم قیمت دو برابریش است. هدست جدید اچ تی سی قرار است 15 آوریل (26 فروردین) عرضه شود. در حالی که مدل ساخت آکیلوس با قیمت رقابتی 400 دلاری به فروش می‌رسد، اچ تی سی برای هدست مستقل خود قیمت 800 دلار را تعیین کرده است!

اچ تی سی وایو Focus Plus

فوکوس پلاس طوری طراحی شده که بتواند در یک طراحی مستقل سر و دست کاربر را ردیابی کند. این بدان معناست که نیازمند یک کامپیوتر برای ارائه‌ی تجربه کاربری واقعیت مجازی نخواهد بود. تقریبا همه چیز بین این هدست با هدست آکیولس کوئست یکسان است. هر دو از نمایشگرهایی با وضوح 2880 در 1600 پیکسل برخوردارند و از تراشه‌ی سال گذشته‌ی اسنپدراگون 835 قدرت می‌گیرند. همچنین هر دو، شش درجه حرکت با دو کنترلر دستی را ارائه می‌کنند.

البته در برخی موارد اچ تی سی وایو Focus Plus بهتر از کوئست است، اما این برتری‌ها به اندازه‌ای نیست که بخواهد باعث دو برابر شدن قیمت این هدست شود. فوکوس پلاس از نرخ رفرش 75 هرتزی بهره می‌برد،‌ در حالی که این میزان در کوئست 72 هرتزی است. هدست اچ تی سی همچنین فضای دید بزرگ‌تر 110 درجه‌ای (به جای 100 درجه‌ای) را ارائه می‌کند. برای کاربرانی که می‌خواهند از هدفون‌های خود همراه این هدست استفاده نیز فوکوس پلاس یک درگاه هدفون را ارائه می‌کند که همین باعث گران قیمت‌تر شدنش شده است.

با تمام این تفاسیر، تفاوت‌های بین دو دیوایس بسیار اندک است. به اعتقاد ما بازی‌های انحصاری می‌تواند بهترین چیزی باشد که می‌تواند به شما برای انتخاب بین یکی از این دو هدست کمک کند. این دلیلیست که باعث شده شرکت اچ تی سی برای هدستی که با توجه به سخت افزارش ارزش چنین پرداختی را ندارد،‌ قیمت دو برابری را تعیین کند.