بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای اندروید

10 مورد از بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای اندروید

آیا می‌خواهید با گوشی اندرویدی خود VR را تجربه کنید؟ ما در این مقاله به معرفی 10 مورد از بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای کاربران اندرویدی خواهیم پرداخت.

واقعیت مجازی دیگر از جنس آینده نیست. شاید اپلیکیشن های واقعیت مجازی هنوز در اول راه خود باشند٬ اما بازار آن‌ها با توسعه‌ی گوگل٬ فیسبوک و سامسونگ روی پلتفرم‌های موبایلی و کامپیوتری راه افتاده است. این چیزیست که اندروید را به یک پلتفرم خوب برای دسترسی به واقعیت مجازی تبدیل می‌کند. قیمت هدست‌های واقعیت مجازی برای پلتفرم اندروید زیاد نیست٬ در حالی که کیفیت اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی روز به روز بهتر می‌شود. آیا می‌خواهید خودتان را امتحان کنید؟ ما در این مقاله قصد داریم 10 مورد از بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی را معرفی کنیم.

بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای اندروید

1- Google Cardboard

بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای اندروید

Cardboard یکی دو اپلیکیشن رسمی واقعیت مجازی برای اندروید است که صاحب آن گوگل خواهد بود. این برنامه طراحی شده تا به شما کمک کند هدست Cardboard VR را به خوبی نصب کنید و به قابلیت‌های پایه‌ی واقعیت مجازی دست پیدا کنید. شما می‌توانید اپلیکیشن‌های پشتیبانی کننده از Cardboard را دانلود کنید و ویدیوهای واقعیت مجازی اجرا کنید و به صورت سه بعدی آن‌ها را نگاه کنید.

2- YouTube VR

بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای اندروید

اگر تا به حال از یوتیوب استفاده کرده باشید٬ این اپلیکیشن نیازی به معرفی ندارد. افزونه‌ی واقعیت مجازی آن برای اندروید این تجربه را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید ویدیوهای موجود در یوتیوب را با فناوری VR پخش کنید.

شما از همان اپلیکیشن یوتیوب استفاده می‌کنید٬ اما نصب YouTube VR به شما اجازه می‌دهد تا حالت تماشا را به “watch in VR” تغییر دهید و ویدیوها را به صورت واقعیت مجازی ببینید. این برنامه از تمام هدست‌های واقعیت مجازی اندرویدی معروف پشتیبانی می‌کند٬ اما از همه مهم‌تر Cardboard و Daydream را در نظر داشته باشید.

3- Google Daydream

Google Daydream دومین اپلیکیشن رسمی VR برای گوگل است. این برنامه برای یک هدست جایگزین قدرتمندتر از Cardboard طراحی شده است. برای استفاده از این برنامه باید گوشی شما از پلتفرم Daydream و هدست Daydream View گوگل پشتیبانی کند. اپلیکیشن دی دریم نقش یک پرتال برای محتوای واقعیت مجازی پشتیبانی کننده از دی دریم را ایفا می‌کند. شما می‌توانید ویدیوهای واقیت مجازی و دیگر اپلیکیشن‌های پشتیبانی کننده از دی دریم را در آن بیابید و هدست دی دریم خود را تنظیم کنید.

4- Fulldive VR

بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای اندروید

اگر به دنبال یک پلترم متمرکز بر واقعیت مجازی هستید که از مرور وب تا ذخیره‌ی عکس‌ها را به شما ارائه کند٬ Fulldive VR آن چیزیست که شما نیاز دارید. این پلتفرم یک فروشگاه VR شامل صدها برنامه کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما همچنین می‌توانید به لطف بخش دوربین واقعیت مجازی این اپلیکیشن٬ عکس‌ها و ویدیوهای 360 درجه‌ای بگیرید.

اما یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این اپلیکیشن دسترسی به میلیون‌ها ویدیوی یوتیوب از طریق بخش 360 3D این برنامه است. این اپلیکیشن با هر هدست پشتیبانی کننده از پلتفرم اندرویدی شامل آکیولس٬ دی دریم و کارت برد پشتیبانی می‌کند.

5- New York Times VR

آیا دیدن خبرها در ویدیوهای معمولی کسل کننده شده است؟ اپلیکیشن New York Times VR با ارائه‌ی اخبار روز در ویدیوهای سه بعدی٬‌ شما را به دنیای دیگری می‌برد. این اپلیکیشن روزانه با ویدیوهایی از 30 ثانیه تا چند دقیقه به‌روز می‌شود. این ویدیوها در موضوعات مختلفی نظیر آب و هوا٬ مد و پوشاک و غیره تولید شده‌اند.

اگر نگران حجم دیتای گوشی خود هستید٬ خبر خوب اینکه اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد پیش از تماشا ویدیوها را دانلود کنید. همین قابلیت New York Times VR را به یکی از بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای کاربران اندرویدی تبدیل کرده است.

6- InCell VR

بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای اندروید

بازی‌های واقعیت مجازی در این مرحله هنوز در شرایط ابتدایی هستند٬ اما InCell VR می‌تواند یک تجربه‌ی خاص را به شما ارائه کند. این یک بازی آموزشی برای کودکانیست که می‌خواهند بیشتر در مورد بدن انسان بدانند.

بازیکن نقش یک مدافع حقوق بشر از دهه 2100 را ایفا می‌کند که در داخل بدن انسان خواهد رفت. شما در حین مبارزه با ویروس آنفولانزا به سراسر نقاط بدن سفر می‌کنید و همانطور که مشغول گذر هستید٬ در مورد بیولوژی انسانی یاد می‌گیرید. InCell VR یک بازی سرگرم کننده‌ی خوب است. اگر می‌خواهید بدون واقعیت مجازی این اپلیکیشن را تجربه کنید نیز شما می‌توانید با نگه داشتن انگشتتان روی صفحه به سمت پایین٬ به حالت غیر VR سوئیچ کنید.

7- Minos Starfighter VR

بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای اندروید

هیچ تکنولوژی واقعیت مجازی کامل نیست که بتوانید آن را بپوشید و در فضایی کاملا از جنس آینده به دشمنان شلیک کنید. اینجا جاییست که Minos Starfighter VR وارد می‌شود. این برنامه یک منظره‌ی بصری است که شما را به یک خلبان جنگنده فضایی تبدیل می‌کند تا با دشمنان خود در محیط‌های مختلف فضایی مبارزه کنید. کیفیت گرافیکی و صدای این بازی باعث شده تا آن را یکی از بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی VR Cardboard و موجود در پلی استور گوگل بدانیم.

8- Netflix VR

بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای اندروید

نتفلیکس نیز مدتیست که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند. آن یکی از نخستین برنامه‌های ارائه کننده‌ی ویدیوهای واقعیت مجازی برای اندروید است. Netflix VR به مشترکان اندرویدی نتفلیکس اجازه می‌دهد محتوا را از طریق هدست‌های واقعیت مجازی معروفی نظیر آکیولس٬ دی دریم و کارت برد مشاهده کنید.

شما دو حالت تماشا را با این اپلیکیشن در اختیار خواهید داشت. اولین حالت تجربه‌ی یک اتاق روستایی را برای تماشای محتوا شبیه سازی می‌کند. دومین حالت یک تجربه‌ی ساده را ارائه می‌کند که گویا مشغول دیدن تلویزیون یا فیلم مطابق حرکات چشم خود هستید. هیچ محتوای واقعیت مجازی انحصاری در حال حاضر برای نتفلیکس وجود ندارد٬ اما شما می‌توانید از محتوایی که حالت سه بعدی آن‌ها وجود دارد نیز استفاده کنید.

9- VR Thrills: Roller Coaster 360

بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای اندروید

چرا وقتی می‌توانیم ترن هوایی را به خانه بیاوریم٬ خودمان را به زحمت بی‌اندازیم و به پارک بازی برویم؟ این بازی همانطور که از نامش پیداست تجربه‌ی ترن هوایی واقعیت مجازی را به شما ارائه می‌کند. VR Thrills یکی از بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی در فروشگاه گوگل با بیش از 10 میلیون دانلود است.

این برنامه برای هدست گوگل کارت برد بهینه شده است٬ اما اگر ترجیح می‌دهید ترن هوایی را با لذت بیشتری تجربه کنید٬ می‌توانید با استفاده از یک هدست حرفه‌ای‌تر و کنترل‌های لمسی آن را اجرا کنید.

10- Expeditions

بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای اندروید

هیچ فضای بهتری برای نمایش پتانسیل‌های اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی در دست کودکان بهتر از این برنامه نیست. اپلیکیشن Expeditions گوگل این پتانسیل را در خود دارد که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن به صورت مجازی به سراسر جهان سفر کنند.

بیش از 900 تور مختلف جهانی از کوه‌های بزرگ گرفته تا موزه‌ها را می‌توانید در این برنامه بیابید. از آنجایی که Expeditions یک اپلیکیشن ساخت گوگل است٬ پس شکی نیست که برای هدست‌های کارت برد و دی دریم طراحی شده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*