سامانه هشدار شرایط بحرانی

با سامانه هشدار شرایط بحرانی 500 میلیون پیامک هشدار به کاربران ارسال شد

مدیرکل ارتباطات همراه اول از راه‌اندازی سامانه هشدار شرایط بحرانی خبر داد و عنوان کرد با توجه به وقوع سیل در استان های شمالی کشور حدود 500 میلیون پیامک هشدار به مناطقی که در خطر وقوع سیل بودند ارسال شد.

شاهین آرپناهی، مدیرکل ارتباطات همراه اول در مصاحبه‌ای در خصوص اقدام‌های همراه اول پس از وقوع سیل در استان‌های شمال عنوان کرد اپراتور همراه اول اقدام‌های خود را در دو محور انجام داد؛ در محور اول حفظ پایداری ارتباطات جزو اهداف همراه اول بود. اپراتور همراه اول برای پایدار کردن ارتباطات در مناطق سیل‌زده به معنای واقعی کلمه تمام تلاش خود را به کار گرفت. وی افزود با توجه به محدودیت‌هایی چون قطعی برق، شرایط بد جوی و آسیب‌های وارد شده به شبکه، پایدار کردن ارتباطات کار بسیار سختی محسوب می‌شود، اما با تلاش همکاران در این شرایط ساخت نیز ارتباطات همچنان حفظ شده است.

مدیرکل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران در ادامه افزود اپراتور همراه اول برای اینکه مردم مناطق سیل‌زده بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای به ارتباطات پایدار دسترسی داشته باشند، تمامی مکالمات ارتباط تلفنی اعم از تماسی و پیامکی، مکالمه و پیامک درون و برون شبکه‌ به سمت تمامی اپراتورها رایگان شده است و زمان این طرح را با توجه به شرایط فعلی تمدید کرده‌ایم.

راه‌اندازی سامانه هشدار شرایط بحرانی

شاهین آرپناهی به راه‌اندازی سامانه هشدار شرایط بحرانی اشاره کرد و گفت همکاران ما برای نخستین بار توانستند سیستم هشدار شرایط بحرانی را راه‌اندازی کنند که با هماهنگی ستادهای بحرانی استانی، در حال حاضر بیش از 500 میلیون پیامک برای ساکنان مناطق تحت خطر سیل ارسال شده است و این سامانه همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اپراتور همراه اول در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، کمک به سیل‌زدگان را جزو وظایف خود می‌داند.

سامانه هشدار شرایط بحرانی

این مقام مسئول در اپراتور همراه اول افزود ما با شناسایی نیاز سیل‌زدگان اقدام‌های متناسبی را با شرایط انجام داده‌ایم؛ برای مثال در ساعات اولیه برای مناطق سیل‌زده پوشک بچه که کمیاب شده بود را تامین کردیم و برای آن مناطق چندین وانت پوشک ارسال شده است. با توجه به شرایط جوی نامناسب، چند هزار تخته پتو برای مناطق سیل‌زده تهیه شد و با کمک خیرین در کنار غذای گرم و مواد خوراکی این موارد را برای آن‌ها ارسال کرده‌ایم. همچنین بسیاری از مردم با مشکل شارژ کردن گوشی موبایل مواجه بودند که برای آن‌ها 300 دستگاه شارژر نیز ارسال کرده‌ایم.