پتنت جدید شیائومی

پتنت جدید شیائومی یک گوشی هوشمند با دوربین‌های سلفی متفاوت را نشان می‌دهد

پتنت جدید شیائومی (Xiaomi) خبر از آن می‌دهد که این گوشی‌ساز چینی، به فکر قرار دادن دوربین سلفی دوگانه‌ درون برشی است که در بخش پایینی صفحه نمایش وجود دارد.

تولیدکنندگان گوشی های هوشمند برای عرضه‌ی دستگاهی با بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه، رقابت شدیدی با یکدیگر دارند. علاوه بر کاهش حاشیه صفحه نمایش، این کمپانی‌ها به راهکارهای دیگری نیز مانند نمایشگر ناچ یا مکانیسم پاپ-آپ برای تعبیه دوربین سلفی روی آورده‌اند. حالا پتنت جدید شیائومی ، ایده‌ی انتقال ناچ به پایین پنل برای میزبانی از سنسورهای دوربین را به تصویر کشیده است.

پتنت جدید شیائومی

ناگفته نماند که پیش از این هم شیائومی، تجربه‌ی قرار دادن دوربین جلو در زیر نمایشگر محصولات خود را داشت. گوشی شیائومی می میکس که از آن به عنوان دستگاهی بدون حاشیه یاد می‌شد، دارای یک دوربین سلفی در بخش زیرین نمایشگر خود بود؛ اما آنجا خبری از بریدگی ناچ نبود.

البته کارایی این نوع طراحی جای سوال دارد؛ چرا که کاربران ناگزیرند برای ویدیو چت یا گرفتن عکس سلفی، گوشی را کمی بالاتر از حالت معمول نگه دارند. دیگر پتنت جدید شیائومی هم، موقعیت دو دوربین جلو را در پایین نمایشگر نشان می‌دهد؛ ولی این‌بار به جای قرار داشتن هر دو سنسور در وسط، یکی در ناچ سمت راست و دیگری در ناچ سمت چپ دیده می‌شود.

پتنت جدید شیائومی

طراحی پنل پشتی دستگاه در هر دو پتنت، مشابه است و می‌توان سنسورهای دوربین را با چیدمان عمودی در گوشه‌ی بالای سمت چپ دید.

هنوز مشخص نیست که آیا چنین گوشی هوشمندی در سری Redmi جای خواهد گرفت یا وارد خط تولید Poco خواهد شد. اما با چنین ظاهری، محصول شیائومی کاملا متفاوت از رقبا جلوه خواهد کرد و بعید است اسمارت فون دیگری را با این طراحی ملاقات کنیم. البته در بسیاری از اوقات، پتنت ها تنها برای آزمایش هستند و لزوما به یک محصول تجاری ختم نخواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دوربین سلفیش این باشه که عکس خوب در نمیاد