سفر زمین تخت گرایان به جنوبگان

سفر زمین تخت گرایان به جنوبگان برای اثبات تخت بودن زمین!

گروهی از مردم که به زمین تخت گرایان (Flat Earthers) مشهورند، سیاره ما را برخلاف آنچه که علم یا حتی چشمان‌شان می‌گوید، کروی نمی‌دانند. آن‌ها جنوبگان را انتهای دنیا تصور می‌کنند و معتقدند یک سفر اکتشافی به آنجا، ادعای‌شان مبنی بر مسطح بودن زمین را اثبات خواهد کرد.

زمین تخت گرایان بر این باورند که یک دیوار یخی و پهناور، گرداگرد جهان را احاطه کرده است و با یک سفر دریایی به دور جنوبگان (Antarctica)، خواهند توانست حرف خود را به کرسی بنشانند. به گفته‌ی «جی دیکازبی» یکی از حامیان اصلی نظریه زمین تخت :

اگر می‌خواهیم یک بار برای همیشه به این بحث پایان دهیم، باید مسیر سواحل جنوبگان را در پیش بگیریم. چنانچه ما بتوانیم به این سفر دریایی برویم و دورتادور جنوبگان را بپیماییم، ثابت می‌شود که آنجا لبه‌ی خارجی دنیا است و تمام استدلا‌ل‌هایی که زمین را یک کره در منظومه‌ای به مرکزیت خورشید معرفی می‌کنند، رد خواهد شد.

بر اساس آنچه که در وب‌سایت Flat Earth Society آمده است، طاقچه‌های یخی جنوبگان (یا به قول آن‌ها، دیوار یخی) خود گواهی بر تخت بودن زمین هستند؛ چرا که مانع پیشروی بیشتر می‌شوند:

در لبه‌های دنیا یک دیوار یخی 45 متری وجود دارد. ضخامت این دیوار یخی عظیم که جنوبگان را احاطه کرده است، به چندصد متر می‌رسد.

نظریه زمین تخت

حالا جمعی از زمین تخت گرایان در تلاش برای اثبات اینکه علم اشتباه می‌کند، تعدادی سفر اکتشافی (از جمله یک سفر دریایی) به نقاط مختلف دنیا را برنامه‌ریزی کرده‌اند. با این حال به دفعات ثابت شده که زمین کروی است و به همین دلیل هم در نظام‌های آموزشی سراسر دنیا، از کره جغرافیایی استفاده می‌شود.

همچنین تاکنون، بسیاری از تیم‌های تحقیقاتی در جنوبگان حضور یافته‌اند؛ پس از آنکه پای بشر برای نخستین بار در تاریخ 14 دسامبر سال 1911 به آنجا باز شد. آخرین سفر هم به «کالین اوبردی» مربوط می‌شود؛ کسی که 54 روز را به تنهایی در جنوبگان گذراند و از این بابت شهرت بسیاری کسب کرد.

البته با وجود اینکه تاکنون هزاران نفر عازم جنوبگان شده‌اند؛ اما تعداد افرادی که به قطب جنوب در این قاره رسیده‌اند خیلی کم است. در واقع بسیاری از کسانی که در تلاش برای رفتن به قطب جنوب بوده‌اند، جان خود را در طول این مسیر مشقت‌بار از دست دادند.

سفر زمین تخت گرایان به جنوبگان

از طرفی معاهده جنوبگان (Antarctic Treaty – به اجرا درآمده در سال 1961)، می‌گوید که هیچ نهاد واحدی نمی‌تواند ادعای مالکیت بخشی از این قاره را داشته باشد. این پیمان بهانه‌ دیگری به زمین تخت گرایان داده تا جنوبگان را لبه‌ی دنیا و نشانه‌ای از تخت بودن زمین بدانند؛ زیرا محدودیت‌هایی را برای اردوکشی به آنجا وضع کرده است. این افراد مدعی‌اند با وجود آنکه «آزادی تحقیقات علمی» در معاهده جنوبگان محترم شمرده شده؛ اما در واقع نوع، تعداد و مکان‌های مورد نظر برای انجام فعالیت‌های اکتشافی در این قاره را محدود می‌کند.

سفر دریایی زمین تخت گرایان به جنوبگان، یک ابهام بزرگ هم دارد؛ اینکه ناخدای کشتی باید از سیستم ناوبری مبتنی بر زمین کروی استفاده کند. در واقع تمام سیستم‌های ناوبری، بر اساس این واقعیت که زمین کروی است کار می‌کنند؛ پس همین آغاز سفر آن‌ها، با یک تناقض همراه خواهد بود.

یوتیوبر معروف «لوگان پل» نیز که در کنفرانس بین‌المللی زمین تخت در دنور کلرادو حضور داشته، موافق این سفر و جستجوی حقیقت است. از طرفی «رابی دیویدسن» که این سفر دریایی را سازمان‌دهی کرده، اعتقاد دارد که همین حالا هم به حقیقت دست یافته است.

او هم سیاره ما را کروی نمی‌داند؛ ولی بر خلاف زمین تخت گرایان به گنبدی بودن زمین باور دارد. دیویدسن ضمن اذعان به اینکه کسی از لبه دنیا به بیرون پرت نخواهد شد؛ حالت گنبدی را دقیق‌ترین تجسم از زمین می‌داند و می‌گوید به همین دلیل جنوبگان، بخش پایینی زمین را شکل داده است.

اما با توجه به مفاد معاهده و این واقعیت که بسیاری از مدارک زمین تخت گرایان ضد و نقیض هستند، پرسش اساسی اینجاست که آیا سفر آن‌ها از پشتوانه علمی لازم برخوردار است تا انجام تحقیقات در جنوبگان را تضمین کند یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

25 دیدگاه

  1. شمال و جنوب شرق و غرب رو در نظر بگیرین کروی گراهان آحمق اگه زمین گرده یه بار شده یه فیلمی از ماه و مریخ و یا چرخش زمین بفرستین ها؟

  2. اون وقت شما زمین تخت گرایان عزیز ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی را چگونه در نظر می گیرید.
    همین تصاویر زمین تخت اصلا کامپیوتری هست😌😌😌

  3. فیک بودن تصاویر ناسا بیشترین دلیل را برای اینها فراهم کرده است.

  4. چرا برن قطب جنوب؟؟؟😞
    خوب برن قطب شمال!!😆
    هرچی که اینترنت بگه دلیل بر راست بودن اون نیست که !!
    برین یکمم کتاب بخونین بعد نظر بدید
    میدونم این کتابا به قول خودتون دستکاری شده ولی خوب خوندنش که ضرری نداره یکم بخونین اونوقت نظر بدین و نقض هاشو بگین با تشکر

  5. چرا برن قطب جنوب؟؟؟😞
    خوب برن قطب شمال!!😆
    برین یکم کتاب بخونین بعد نظر بدید
    میدونم این کتابا به قول خودتون دستکاری شده ولی خوب خوندنش که ضرری نداره یکم بخونین اونوقت نظر بدین و نقض هاشو بگین با تشکر

  6. درود بله أین درسته زمین تخته وهیچگاه کروی نبوده ما در مرکز هستم واصلا در فضا نیستیم جاذبه وگرانش دوتا از پست ترین فرضیه هاست ما زیر بلندترین سقف شیشه أی هستیم زمین بک سیستم بسته ست وهیچ جایی برای رفتن نیست خورشید وماه وستارگان به دور ما میچرخند خورشید به صورت منطقه أی زمین رو روشن میکنه رماه هم همین طور ونور ماه از خودشه واصلا معلوم نیست دقیقا ما کجا هستیم کمی ذهنتنو باز کنید وبه حرکت ماه وستارگان وخورشید دقت کنید تموم تصاویر ناسا دروغه وابنو بدونید که تمام کسائی که در ناسا وسازمان هایی فضائی هستند از تخت بودن زمین خبر دارند فضا فقط در بالأیی سر ماست

  7. جهالت مدرن یعنی همین که بگی زمین صافه اونم توی قرنی که اکثر کشورهای جهان موشک میفرستن فضا

  8. تهقیقات بی شمار من نشون میده ضمین کاملا موسطهه ، و اِده ای بی سوات و اَهمغ تسور میکنن ضمین گردالیه؛ بابا شما همتون ثَرِ کارید! گول مالونیدن کلتون!
    لابد فردا هم عِدِه آ میکنن افتادن سیب رو کله نیوتون بخاتر جاظبه ضمینه!
    من حمین العان سابت میکنم ضمین موسطهه: اگه ضمین گِردالیه چرا نیمه جنوبی ضمین اب نمیریزه رو هوا ؟ چرا میریزه رو ضمین؟ اگه میتونید اینو جواب بدین…ها چی شد؟ ها؟

  9. واقعا اوج حماقت هموطنان رو دارم می بینم که بدون کوچکترین تحقیقی این مسئله رو مسخره می کنند.

  10. زمین تخت گرایان اگر میخواهند حرف خود را اثبات کنند میبایست طول حاشیه قاره جنوبگان را با سفر دریایی خود اندازه بگیرند.

    • داداش ناسا ظارت زده تمام سیسطم های ناوبری رو دسطکاری کرده که ده کیلومرت رو ده ثانتی مرت نشون میده؛ تنها راحش اینه ما بریم جنوبگان که اونم بدلیل یخچالای عضیمی که جنوبگان کار گظاشتن عملن امکانش نیصت چون ثرما میخوریم خدایی نکرده؛ ناسا خیلی بی ناموسه؛ با گردالی جلوه دادن ضمین دارن تمام منابه ی زمین رو قارت میکنن. اگه ضمین موسطح اثبات بشه فکر میکنی دیگه چتور میتونن منابه ی ضمینو قارت کنن؟ ها؟ ها؟

  11. وای دیگه کاملا رد دادن

  12. احمق تر از اینا هم مگه هست

  13. اول املا یاد بگیر، بعد حرف بزرگتر از دهنت بزن, توتعه!!!????

  14. مطمعن باشین دولتها نمیزارن این سفر انجام بشه درست مثل موشکی که ساختن و دولته خبیص امریکا نذاشت پرتاب کنن

    دورد به شرف و منزلته تخت گرایانه عملگرا که دنیا رو میخوان از توتعه بزرگ اگاه کنن