هواوی میت ایکس

مدیرعامل هواوی از آینده‌ی گوشی های هوشمند منعطف می‌گوید

اخیرا «ریچارد یو» از افزایش ظرفیت تولید گوشی های هوشمند منعطف توسط هواوی تا دو سال آینده خبر داد. او همچنین اظهار امیدواری کرد که چنین دستگاه‌هایی با قیمت پایین‌تری در دسترس مشتریان قرار بگیرند.

غول تکنولوژی چین، نخستین گوشی انعطاف پذیر خود را در MWC 2019 رونمایی کرد و سبب ایجاد یک سوال در اذهان شد. اینکه آیا هواوی میت ایکس یک محصول تک اپیزودی بوده است یا اینکه بازار موبایل و کمپانی سازنده، دست در دست یکدیگر به سمت گوشی های هوشمند منعطف گرویده خواهند شد. پاسخ نزد مدیرعامل هواوی است که پس از معرفی گوشی های P30 و پی 30 پرو در مصاحبه‌ای کوتاه حاضر شد.

ریچارد یو ضمن تمجید از میت ایکس، آن را دستگاهی مناسب برای کاربری روزمره توصیف کرد و گفت: تا دو سال آینده، مدل‌های قابل انعطاف می‌توانند نیمی از گوشی های هوشمند هواوی را تشکیل دهند.

گوشی های هوشمند منعطف

او همچنین به این نکته هم اشاره کرد که با بلوغ تکنولوژی، قیمت گوشی های هوشمند منعطف نیز به طور خودکار کاهش خواهد یافت. این مسئله به دغدغه کمپانی چینی بدل شده است و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک، تمرکز خود را روی عرضه‌ی دستگاه‌های منعطفی هم‌قیمت پرچمداران فعلی، معطوف خواهد کرد. بنابراین هواوی Mate X را نباید تنها محصول از این دسته بدانیم.

البته شرایط با توجه به فاکتورهای مختلفی می‌تواند تغییر کند که مهم‌ترین آن‌ها، واکنش افکار عمومی و استقبال مشتریان از چنین محصولاتی است؛ ولی هواوی که خیال پا پس کشیدن ندارد.