اینترنت وای فای رایگان

از اینترنت وای فای رایگان در اماکن عمومی استفاده نکنید!

کارشناسان امنیت سایبری به کاربران توصیه کرده‌اند از اینترنت وای فای رایگان در اماکن عمومی استفاده نکنند؛ چرا که اتصال به چنین اینترنتی خطرات زیادی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری در خصوص استفاده از فضای مجازی گزارش‌های متعددی را منتشر کرده‌اند. یکی از این گزارش‌ها مبنی بر امنیت بسیار پایین و خطرناک اتصال و استفاده از اینترنت وای فای بی‌سیم در امکان عمومی چون هتل، رستوران، کافی‌شاپ و مراکز خرید است. امروزه اپراتورهای مخابراتی در تمامی کشورهای دنیا سرویس و بسته‌های اینترنتی حجمی و مدت‌دار را برای کاربران موبایل و مشترکان خود ارائه می‌دهند و کاربران می‌توانند خارج از منزل و محل کار خود از آن استفاده کنند، اما تمایل آن‌ها برای استفاده از وای فای رایگان در اماکن عمومی بسیار زیاد است.

بسیاری از اماکن عمومی چون رستوران‌ها، هنل‌ها، کافی‌شاپ‌ها، و فرودگاه‌ها اینترنت وای فای و بی‌سیم را برای کاربران فراهم می‌کنند تا آن‌ها به صورت رایگان به اینترنت متصل شوند، اما کاربران اطلاعات زیادی را از این راه ارسال و دریافت می‌کنند که سایر افراد متصل به این اینترنت رایگان نیز می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. استفاده از چنین اینترنتی فواید خاص خودش را دارد، اما به دلیل اینکه تعداد افراد زیادی از این سیستم عمومی استفاده می‌کنند،‌ فضا را برای کلاهبرداری‌های مختلف چون حملات سایبری، بدافزار، باج افزار و فیشینگ فراهم می‌کند و هکرها به راحتی به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا خواهند کرد.

اینترنت وای فای رایگان

خطرات اینترنت وای فای رایگان

جدیدترین بررسی‌های کارشناسان فعال در موسسه معروف کاسپرسکی واقع در روسیه نشان می‌دهد که بیش از 70 درصد مالکان تبلت و 53 درصد از کاربران گوشی های موبایل عنوان کرده‌اند که اگر در اماکن مختلف اینترنت وای فای رایگان ارائه شود، به آن متصل می‌شوند و کارهای روزمره چون وب‌گردی را با آن انجام می دهند، اما بسیاری از این کاربران این آگاهی را ندارند که امنیت اینترنت وای فای رایگان بسیار پایین است و خطرات زیادی آن‌ها را تهدید می‌کند. در واقع حساب‌های کاربری این افراد توسط هکرها مورد حملات قرار می‌گیرد و می‌توانند از آن‌ها سوءاستفاده کنند.

اینترنت وای فای رایگان

یکی از کارشناسان و متخصصان امنیتی در این خصوص عنوان کرد استفاده از اینترنت وای فای رایگان که در امکان عمومی چون رستوران‌ها،‌ فروشگاه‌ها و کافه‌ها ارائه می‌شود، خطرهای زیادی را به دلیل پایین بودن ضریب امنیت به همراه دارد. از این رو تمامی کاربران گوشی های موبایل و سایر دستگاه‌ها باید از خطرهای اتصال به وای فای عمومی آگاه باشند. کارشناسان توصیه می‌کنند به جای اتصال به چنین اینتر‌نت‌هایی بهتر است از اپراتورهای مخابراتی مروبط به سیم کارت خود بسته‌های اینترنتی با حجم و زمان مورد نظر را خریداری کنند تا در هر زمانی که به اینترنت نیاز داشتند به جای استفاده از وای فای رایگان، به اینترنت شبکه جهانی متصل شوند و با امنیت بیشتری کارهای خود را انجام دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. من تا الان این کارئو نکرذدم

  2. یه دل خوشی داشتیم اونم به فنا رفت

  3. الان مثلا اینترنتخودمون امنه؟؟

  4. این فرهنگ باید جا بیوفته که هیچ چیز مجانیه مجانی نیست اون هم در ایران !!!!